Balhoofdstel
In mijn (Merida Matts Lite WCS) MTB zit een M11 Neck balhoofdstel.
De lagers zijn nodig aan vervanging toe. Ik kan alleen niet vinden wat voor type lagers ik hiervoor moet bestellen. Ik kan eigenlijk uberhaupt niks vinden over dit type balhoofdstel.
Is er iemand die hier meer over weet, en weet welke lagers ik moet hebben?
De lagers zijn nodig aan vervanging toe. Ik kan alleen niet vinden wat voor type lagers ik hiervoor moet bestellen. Ik kan eigenlijk uberhaupt niks vinden over dit type balhoofdstel.
Is er iemand die hier meer over weet, en weet welke lagers ik moet hebben?
C'est le moustache qui fait la musique
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Kan ook zijn (zoals bij mijn Koga) dat je losse lagers kunt vervangen. Die liggen (min of meer) los in het frame, met een paar klemringen met schuine kanten. Ik weet ondertussen dat daar erg veel varianten in zijn. Bij mij hebben de lagers een diameter van 41mm, maar dat kan ook zo maar 41.5 mm zijn. Kijk dus goed of je de juiste hebt, want anders krijg je die niet gemonteerd. Verder zitten er schuine kanten aan die 45 graden, maar ook 36 graden, of misschien nog wel een andere waarde kunnen hebben.
Ik heb nu lagers van TH, maar origineel zaten er van Tangi Seiki nogwattes in......
Moraal: als je een ander merk lagers koopt check dan erg goed op de juiste afmetingen, er zijn namelijk 1001 varianten.
Ik heb nu lagers van TH, maar origineel zaten er van Tangi Seiki nogwattes in......
Moraal: als je een ander merk lagers koopt check dan erg goed op de juiste afmetingen, er zijn namelijk 1001 varianten.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
-
- Forum-lid
OK, dat zijn hele andere dan in mijn Koga integrated balhoofdset.
ik heb vergelijkbare lagers met deze:
De lagers die je laat zien doen me denken aan de ouderwetse lagers in een willekeurige stadsfiets.
Heeft je LBS niets passends liggen?
ik heb vergelijkbare lagers met deze:
De lagers die je laat zien doen me denken aan de ouderwetse lagers in een willekeurige stadsfiets.
Heeft je LBS niets passends liggen?
Inderdaad, dat is de reden dat ik er zelf ook niet helemaal uitkom. Dit zijn een soort van ouderwetse lagers zonder cartridge eromheen. Ik kan echter niets vinden over het type "11m neck" of "m11 neck" balhoofd.
Edit: Ik zie nu het gedeelte tekst onder je foto's Ja nog niet gevraagd, eerst zelf zoeken, dan jullie vragen, dan LBS
Edit: Ik zie nu het gedeelte tekst onder je foto's Ja nog niet gevraagd, eerst zelf zoeken, dan jullie vragen, dan LBS
He pp_mm,
Zitten bij deze lagers nog een paar kapjes/schaaltjes, als dat zo is zou het heel goed een campagnolo hiddenset zijn of iets wat daar op lijkt natuurlijk, uit mij hoofd is de maat daarvan 41.8 mm en heb je een balhoofdbuis met een diameter van 42 mm.
Zitten bij deze lagers nog een paar kapjes/schaaltjes, als dat zo is zou het heel goed een campagnolo hiddenset zijn of iets wat daar op lijkt natuurlijk, uit mij hoofd is de maat daarvan 41.8 mm en heb je een balhoofdbuis met een diameter van 42 mm.
Dat wat daar op het aanrecht ligt is het enige wat er uit komt, die stukjes plastic zijn ook echt de enige afdichting die er bij zit. Het enige wat er verder bij zit is een spacer met opdruk: ahaedset, fabricated by cane creek (staat op de spacer dus, geen opdruk op de topcap). Een 41.8mm set met campagnolo passing zou het volgens jou "gewoon" moeten gaan doen?
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=2222" onclick="window.open(this.href);return false;
FSA Pig?
FSA Pig?
Het makkelijkst is om met een schuifmaat even de binnen maat op te meten, en even goed te kijken naar het binnen werk van je balhoofdbuis. Zitten daar randjes in? Zijn deze randjes afgeschuind. Die opdruk van cane creek hoeft niet veel te zeggen veel fietsen krijgen toch een allegaartje aan spacers en topcaps mee. Ik zelf heb in iedergeval nog nooit een 'compleet' balhoofd gehad.
-
- Forum-lid
Kom je er op deze manier niet uit?
http://www.canecreek.com/headset-fit-finder" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit headset finder kan wel handig zijn als je de juiste maten van je balhoofd hebt. Je hebt de lagers er nu uitliggen, je zou even wat essentiele maten kunnen meten en op de canecreek site invoeren.
http://www.canecreek.com/headset-fit-finder" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit headset finder kan wel handig zijn als je de juiste maten van je balhoofd hebt. Je hebt de lagers er nu uitliggen, je zou even wat essentiele maten kunnen meten en op de canecreek site invoeren.