Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Woon-werk verkeer fiets?

dt_swiss
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 sep 2011 19:18

dt_swiss 08 okt 2011 13:05

Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een fiets voor dagelijks woon-werk verkeer. De te rijden afstand is 25 km heen en 25 km terug.
Modellen zoals de Trek FX spreken mij wel aan, ben alleen bang voor de wielen, omdat ik denk dat deze niet sterk genoeg zijn.

Nu zag ik op posion-bikes.de het volgende frame: http://www.poison-bikes.de/shopart/9911 ... rlager.htm

Hier zou ik dan een SLX groep op willen zetten.
Als wielen Rose wielen (Deore naaf achter, naafdynamo voor, Xtreme T-XP 19 velgen).

Over het frame en de wielen twijfel ik.
Het frame is niet heel bijzonder, dat zoek ik ook niet, maar heeft iemand ervaring met dit frame?(duurzaamheid, stijfheid e.d.)

De wielen van Rose, zijn deze goed gespaakt? Kunnen op deze velgen gewoon Continental Grand Prix 700*28C banden?
Of is een racewielsetje beter om te gebruiken icm deze banden of de 700*25C versie?

Andere opties zijn ook welkom, zolang t maar onder de 1000 blijft...

Alvast bedankt!

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 08 okt 2011 13:45

Kijk maar eens bij Stevens, die hebben een aantal modellen voor woon-werk verkeer die niet te duur zijn.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 08 okt 2011 14:03

http://www.bikezone.nl/Webwinkel-Produc ... atste.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Superding, heb hem zelf ook (autoverkopersopmerking). Zonder dollen, geen deraileur is voor woonwerk echt ideaal. Af en toe de spuit er over heen en een beetje vetten en 1 maal per jaar laat ik de alfine-naaf bij de FM nazien. Ik rijd er elke dag in weer en wind mee en het ding doet het prima. Ik zal er geen snelheidsrecord mee breken maar voor woonwerk is ie echt goed. Heb er voor mijn eigen comfort wel een setje spatborden op geschroefd en uiteraard verlichting. Rijd dezelfde afstanden als jij ermee. Ding heeft ook maar 1 voorblad en dat is als je alleen asfalt rijdt, meer dan zat.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 08 okt 2011 22:43

dt_swiss schreef:De te rijden afstand is 25 km heen en 25 km terug.
Tja, da's meestal gelijk hè bij woon-werk :lol:
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 09 okt 2011 08:48

Nee hoor... Bij mij is het vaak 6 heen 35 terug :)
Gr Roos

dt_swiss
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 sep 2011 19:18

dt_swiss 10 okt 2011 12:33

Bedankt voor de reactie's, iemand nog meer informatie over het frame of de wielen?

@plantagenet: zo logisch is dat niet hoor;)

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 13 okt 2011 18:42

Ik zit ook op de site van vakantiefietser. En die zijn zeer te spreken over de wielen van rose. Schijnen net zo goed te zijn als de standaard koga wielen.
Maar dit is dus van horen zeggen.
Of daar zo'n smalle band oppast weet ik niet. Maar is dat wel verstandig in de winter?
Gr Roos

dt_swiss
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 sep 2011 19:18

dt_swiss 15 okt 2011 10:51

Mooi om te horen!
In de winter is dat niet zo verstandig, maar in de zomer kan de fiets op deze manier meer 'race' gemaakt worden.
Zodat het nog wat sneller gaat..

Niemand info over het frame?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 16 okt 2011 23:20

rikkert schreef:Zonder dollen, geen deraileur is voor woonwerk echt ideaal.
+1

Wel eens singlespeed of fixed overwogen?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 17 okt 2011 22:04

scepticus schreef:
rikkert schreef:Zonder dollen, geen deraileur is voor woonwerk echt ideaal.
+1

Wel eens singlespeed of fixed overwogen?
Ik wel, zelfs een gemaakt (was leuk) maar snel verkocht. Amsterdam centrum doorkruizen op een fix is erg hip maar ook wel enigzins harakiri. Ik merkte dat er heel voorzichtig van ging rijden, en ik rijd liever gewoon een beetje door. Singlespeed is nog wel een optie. Wellicht als ik weer last van mijn knutselklier krijg.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 17 okt 2011 22:59

rikkert schreef: Ik wel, zelfs een gemaakt (was leuk) maar snel verkocht. Amsterdam centrum doorkruizen op een fix is erg hip maar ook wel enigzins harakiri. Ik merkte dat er heel voorzichtig van ging rijden,
Niemand verbiedt je om remmen te monteren en te gebruiken op een fixie ;)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 18 okt 2011 09:54

scepticus schreef:Niemand verbiedt je om remmen te monteren en te gebruiken op een fixie ;)
Ik had er netjes een rem op gezet maar dan ging er toch voorzichtiger mee rijden. Benen stilhouden om je fiets plat door de bocht te gooien is er niet bij. En als ik plotseling moet remmen is naast remmen mijn eerste reflex stoppen met trappen. Daarom zou een singlespeed nog een optie zijn.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie