Hallo allemaal!
Ik ben geïnteresseerd in de Garmin Edge 500, maar ik heb nog mijn twijfels over de borstbanden.
Er zijn twee types leverbaar: de comfort en de premium.
De comfort is de standaard versie:
En de premium is de luxe versie:
Zelf rij ik nu met een VDO borstband die te vergelijken is met de 'comfort'. Deze bevalt prima.
Maar vanwege de overstap naar Garmin ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen t.a.v het gebruik van of de 'comfort' of de 'premium'. Denk dan aan werking, 'hoe zit ie' etc etc.
Alvast bedankt voor jullie medewerking!
Ervaringen premium en comfort borstband Garmin
Ik heb ze beide, de premium versie is vele malen fijner.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb een Polar hartslag meter en de band gaat daar heel vaak van kapot. Ik heb het ding nu anderhalf jaar en ik ben toe aan mijn vierde hartslagband. Allesmaal gratis netjes vervangen door Polar maar als Garmin hartslagbanden nog vaker stuk gaan, dan weet ik wel wat ik dus niet moet kiezen.
Live fast; die young. mijn blog
Ik gebruik sinds 10 maanden de comfort band van garmin. Bij spinnen en op de racefiets. Deze bevalt me prima. Ik voel hem ook niet tijdens het sporten. Ik zie geen reden de duurdere premium versie te nemen.
-
- Forum-lid
Ik zie dat je 2 banden aan haalt, maar er zijn er 3.
Ik leen even een plaatje:
Ik heb zelf ervaring met de bovenste en onderste, persoonlijk vind ik de onderste fijner omdat het een zachte band heeft. Het kan wel eens zijn dat je rare waardes krijgt, dat kwam bij mij echter door een en te groot shirt wat ging wapperen in de wind. Simpel op te lossen door een strakker shirtje aan te doen
Wat betreft het stuk gaan, ik heb er nu al 600 uur met die band opzitten en nog altijd met dezelfde batterij en hij werkt nog steeds perfect.
Ik leen even een plaatje:
Ik heb zelf ervaring met de bovenste en onderste, persoonlijk vind ik de onderste fijner omdat het een zachte band heeft. Het kan wel eens zijn dat je rare waardes krijgt, dat kwam bij mij echter door een en te groot shirt wat ging wapperen in de wind. Simpel op te lossen door een strakker shirtje aan te doen
Wat betreft het stuk gaan, ik heb er nu al 600 uur met die band opzitten en nog altijd met dezelfde batterij en hij werkt nog steeds perfect.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
De onderste versie (die ik ook heb) is inderdaad gevoelig voor klapperende shirts. Op te lossen door 'm iets lager te dragen en/of je shirt iets te laten vermaken.
De bovenste is ook gevoelig voor klapperende shirts, net als Polar. De mate waarin verschilt misschien wel iets. Toen ik mijn Garmin bundel kocht ben ik van de Polar wearlink+ band (vergelijkbaar met de premium Garmin) naar de 'oldschool' gegaan en hoewel hij iets minder comfortabel is was het verschil in comfort tijdens het fietsen zelf toch minder storend dan ik had verwacht.