Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Shimano eigenaar van Campagnolo?

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 26 nov 2010 20:27

Ik hoop niet dat ik hierdoor vannacht een paar tifosi aan de deur krijg, maar ik kwam dit (niet recente) berichtje tegen op internet:

"Rumours on Campagnolo

There are strong rumours going around in Europe as well as in Asia that Campagnolo has been sold. From various sources this trade journal heard that the sale of the complete company already took place.

Asked whether he could confirm or deny the sale, Campagnolo’s Marketing & Communication director Lorenzo Taxis said: “I am not going to give you an official answer on this, as this is not an official matter inside the company.”

Sources indicate that a Japanese company should have bought Campagnolo and with that of course Shimano springs to mind. A Shimano Europe spokesman said that he heard that rumours too, but that he could definitely deny any involvement of the Japan based component maker.
"

bron: http://www.bike-eu.com/news/3501/rumour ... gnolo.html

Ik moet zeggen dat ik het al vaker had gehoord. De reden zou zijn dat Campa in grote schulden zou zitten. Ik weet er het fijne natuurlijk ook niet van, maar wellicht iemand anders wel?

Zou wel een giller zijn.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 26 nov 2010 20:43

Broodje aap verhaal uit 2009 en nog veel eerder.
What makes the boat go faster?

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 26 nov 2010 22:07

idd... is hier al wel eens eerder voorbij gekomen.

Volgens mij is het ook niet mogelijk. Er zijn maar 3 echte spelers op de markt en denk dat ze het niet zouden toestaan dat shimano een grote speler opkoopt (of andersom).

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 26 nov 2010 22:46

Lavsson schreef:Ik hoop niet dat ik hierdoor vannacht een paar tifosi aan de deur krijg, maar ik kwam dit (niet recente) berichtje tegen op internet:

"Rumours on Campagnolo

Zou wel een giller zijn.


Waarom zou het een giller zijn?

Heb je, je wel eens verdiept in merken e.d.
Om maar eens een voorbeeld te noemen, auto industrie ;)

Ik zou het zelf geen probleem vinden, jij wel?

Cheers,

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6104
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 26 nov 2010 22:48

gaisdergerman schreef:idd..Er zijn maar 3 echte spelers op de markt en denk dat ze het niet zouden toestaan dat shimano een grote speler opkoopt (of andersom).


wie zijn ze?
Live fast; die young. mijn blog

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 26 nov 2010 22:49

sram
shimano
campagnolo

denk ik dan ;-)
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Gebruikersavatar
carabo
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 04 mar 2008 15:13

Gebruikersavatar carabo 26 nov 2010 23:14

hoho en Microshift dan?

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3096
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 26 nov 2010 23:37

De naam zegt het eigenlijk al.....

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 27 nov 2010 03:32

charite schreef:
Lavsson schreef:Ik hoop niet dat ik hierdoor vannacht een paar tifosi aan de deur krijg, maar ik kwam dit (niet recente) berichtje tegen op internet:

"Rumours on Campagnolo

Zou wel een giller zijn.


Waarom zou het een giller zijn?

Heb je, je wel eens verdiept in merken e.d.
Om maar eens een voorbeeld te noemen, auto industrie ;)

Ik zou het zelf geen probleem vinden, jij wel?

Cheers,



Ik zou het een giller vinden omdat er van oudsher, anders dan in de autoindustrie, maar twee marktleiders zijn en dat beide merken ook behoorlijk fanatieke aanhangers en tegenstanders kennen. Is vrij ironisch dat beide merken, die er schijnbaar andere filosofieën op nahouden, ineens belangen in elkaar blijken te hebben.
Ik vind die ironie vergelijkbaar met een Feyenoordfan die ineens te horen krijgt dat zijn club gekocht is door dat omhooggevallen voetbalclubje uit dat 020-dorp. Is dat een probleem? Nee, natuurlijk niet. Maar hilarisch is het wel natuurlijk (met name voor de neutrale toeschouwer).

Natuurlijk zijn er monopolie-kwesties die er meespelen. En ik geloof ook niet dat Shimano een 100%-belang in Campagnolo zal hebben. Sterker nog, ik denk niet eens dat Shimano een meerderheidsbelang heeft. Dat zullen ze (en ik doel hiermee op de mededingingsautoriteiten) inderdaad nooit goedkeuren. Maar ik acht het zeker niet ondenkbaar dat het grotere Shimano haar marktaandeel heeft willen vergroten door een deel van de aandelen van Campagnolo te kopen (al dan niet via een gelieerde onderneming).

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 27 nov 2010 03:35

Livio Livius schreef:Broodje aap verhaal uit 2009 en nog veel eerder.


Hoe weet je dat dan? Of hoop je dat?

Laten we afspreken dat we ervan uitgaan dat het een broodje aap verhaal is, totdat ik een aannemelijk bewijs heb gevonden. Lijkt me wel zo rustig.

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 27 nov 2010 08:20

Tja, succes...
En wat wou je hiermee dan zeggen? Het verandert niets aan de huidige verhoudingen in de markt of het onderscheid in de producten.
Om nog wat an het Broodje Aap verhaal toe te voegen:
Shimano is geen eigenaar van Campagnolo, ze hebben slechts een partij aandelen in Campa.
Gang is alles!!

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 27 nov 2010 09:23

Composite schreef:Tja, succes...
En wat wou je hiermee dan zeggen? Het verandert niets aan de huidige verhoudingen in de markt of het onderscheid in de producten.
Om nog wat an het Broodje Aap verhaal toe te voegen:
Shimano is geen eigenaar van Campagnolo, ze hebben slechts een partij aandelen in Campa.


Aha, nu komt de aap uit de mouw.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Plaats reactie