Let op 'n Antilope
http://www.telegraaf.nl/buitenland/1070 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
Let op: 'n Antilope
Een paar weken terug ben ik tegen een jonge ree aangereden. Het gebeurde in het Oostvaardersplassen gebied waar twee jonge reeen in de berm stonden. Meestal gaan ze er direct vandoor als je even fluit, maar dit keer bleven ze staan. Toen ik er vlakbij was gingen ze er alsnog vandoor, eentje daarvan besloot eerst nog even de weg over te steken waarop ik een aanrijding niet meer kon voorkomen. Gelukkig raakte ik het dier slechts lichtjes bij de achterpoten waardoor hij wel onderuit ging, zelf had ik geen problemen om op de fiets te blijven. Ik heb nog even samen met een automibilist, die het ook zag gebeuren, gezocht of het dier nog ergens gewond lag maar dat bleek niet het geval.
@apexrider: volgens mij is het strafbaar om door te rijden/fietsen na de aanrijding met een beschermd dier in Nederland. Je moet dit melden. (Zag ik pas bij Blik op de weg)
Tja, bizar inderdaad hoever de regels inmiddels strekken. Jammer alleen dat den haag al moeite heeft de hoofdzaken op orde te krijgen.corniel schreef:@apexrider: volgens mij is het strafbaar om door te rijden/fietsen na de aanrijding met een beschermd dier in Nederland. Je moet dit melden. (Zag ik pas bij Blik op de weg)
Daar ben ik niet van op de hoogte. We hebben met 3 personen ongeveer 10 minuten de berm afgezocht en niets gevonden, het dier kon dus kennelijk nog prima lopen. Ik ga er toch vanuit dat je dit alleen maar moet melden als je een dier doodrijdt of zodanig verwondt dat het niet meer kan lopen.corniel schreef:@apexrider: volgens mij is het strafbaar om door te rijden/fietsen na de aanrijding met een beschermd dier in Nederland. Je moet dit melden. (Zag ik pas bij Blik op de weg)