Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Schwalbe Performance Line of Evo

molenwiek
Forum-lid

molenwiek 11 okt 2011 22:01

Hallo,

Wat is het verschil tussen de performance line en de evo-line van Schwalbe? Op de site staat dat het een beter rubber compound is, maar wat merk ik daarvan als ik door het bos fiets? Is de bijna dubbele prijs gerechtvaardigd?

Groet,
Marcel

jff
Forum-lid

jff 11 okt 2011 23:30

De Evo line heeft dus een betere compound: meer grip (de compound dan, of je er off-road echt veel van merkt betwijfel ik) en een lichtere band, MAAR de banden slijten wel ontzettend sneller.
Dus het hangt er van af wat je inzetbereik is. Is het om gewoon toertochten te rijden en wekelijks wat tochtjes te maken dan volstaat de performance band meer dan nodig.
Indien je wedstrijden en marathons rijdt, waar de tijdwinst echt belangrijk is dan zou ik toch de evo-line opteren.

raiju
Forum-lid

raiju 02 nov 2011 20:26

Je merkt het wel of-road. Ik in ieder geval. Je hebt gewoon iets meer grip. Je banden slijten ietsjes sneller en je rijd sneller lek. Maar mij zul je nooit horen klagen dat ik rot banden heb als ik een lastige klim niet boven kom. Dan ligt het echt aan mezelf. Of de prijzen rechtvaardig zijn? heb je al een beetje gezocht op internet naar een goedkope aanbieder. Vooral de set prijzen zijn ooit laag. Ook als het volgend jaar aangepast is kun je nu waarschijnlijk de 2011 versie voor minder kopen. Wel even op letten dat je niet getild wordt.

Plaats reactie