Gazelle 120 Special Edition: Reynolds 931 frame
interessante tweet (op facebook) van Peter Cijs en ook al op de site van Fiets te zien... helaas heb ik dit pareltje niet op BikeMotion gezien... balen
http://www.fiets.nl/2011/10/19/gazelle- ... d-edition/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl-nl.facebook.com/KoninklijkeGazelle" onclick="window.open(this.href);return false;
gaaf, reynolds 931, klinkt goed, rvs en hopelijk mooi te lassen
iemand die meer info heeft? bijvoorbeeld waar de frames gebouwd gaan worden en waar ze de (straal / ets) behandeling krijgen?
overigens vind ik dat als je ze op maat maakt, de koper ook moet kunnen kiezen of en waar de nokjes komen.. kabelstopper op de onderbuis = schuurplekken en ik zou een remkabel binnendoor wel erg mooi vinden
of misschien heb je op bikemotion wel foto's gemaakt en kun je die hier posten
zal wel bij dromen blijven, want 2500 euro heb ik niet zo 1-2-3 liggen en ze zullen wel hard gaan..
http://www.fiets.nl/2011/10/19/gazelle- ... d-edition/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl-nl.facebook.com/KoninklijkeGazelle" onclick="window.open(this.href);return false;
gaaf, reynolds 931, klinkt goed, rvs en hopelijk mooi te lassen
iemand die meer info heeft? bijvoorbeeld waar de frames gebouwd gaan worden en waar ze de (straal / ets) behandeling krijgen?
overigens vind ik dat als je ze op maat maakt, de koper ook moet kunnen kiezen of en waar de nokjes komen.. kabelstopper op de onderbuis = schuurplekken en ik zou een remkabel binnendoor wel erg mooi vinden
of misschien heb je op bikemotion wel foto's gemaakt en kun je die hier posten
zal wel bij dromen blijven, want 2500 euro heb ik niet zo 1-2-3 liggen en ze zullen wel hard gaan..
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Denk van niet, als je zoiets zoekt kijk dan eens bij het Duitse Marschall.....dan kun je pas zien wat er met rvs mogelijk is.
En als je zoekt naar ene meer betaalbaar 931(rvs) frame dan kun je ook naar het Nederlande Blacksmith toe gaan.
Heb je een link Sharkman?
edit: heb het al gevonden maar niet echt mijn smaak.
Heb je een link Sharkman?
edit: heb het al gevonden maar niet echt mijn smaak.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
-
- Forum-lid
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 15 feb 2009 12:51
Het betreft een prototype. Zaken als kabeldoorvoering in de bovenbuis, definitieve layout straalwerk, nokjes op buis of balhoofdbuis zijn nog niet bekent. Daar het en jubileum uitgave wordt zijn alle fietsen gelijk. Worden gebouwd in maten 50 t/m 64cm (traditionele Gazelle geometrie wat buislengte betreft en dus ook niet slooping).
Gewicht bij een frame van 60 cm 1650 gram
Lassen waren zeer mooi. Jammer van het FSA balhoofd, maar ook dat was nog niet besloten. Chris king is door mij opgeworpen.
Gewicht bij een frame van 60 cm 1650 gram
Lassen waren zeer mooi. Jammer van het FSA balhoofd, maar ook dat was nog niet besloten. Chris king is door mij opgeworpen.
skimons schreef:interessante tweet (op facebook) van Peter Cijs en ook al op de site van Fiets te zien... helaas heb ik dit pareltje niet op BikeMotion gezien... balen
http://www.fiets.nl/2011/10/19/gazelle- ... d-edition/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl-nl.facebook.com/KoninklijkeGazelle" onclick="window.open(this.href);return false;
gaaf, reynolds 931, klinkt goed, rvs en hopelijk mooi te lassen
iemand die meer info heeft? bijvoorbeeld waar de frames gebouwd gaan worden en waar ze de (straal / ets) behandeling krijgen?
overigens vind ik dat als je ze op maat maakt, de koper ook moet kunnen kiezen of en waar de nokjes komen.. kabelstopper op de onderbuis = schuurplekken en ik zou een remkabel binnendoor wel erg mooi vinden
of misschien heb je op bikemotion wel foto's gemaakt en kun je die hier posten
zal wel bij dromen blijven, want 2500 euro heb ik niet zo 1-2-3 liggen en ze zullen wel hard gaan..
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look
ik zou m lekker zonder balhoofd leveren. of willen ze een integrated set maken?marchisiocorsa schreef:Het betreft een prototype. Zaken als kabeldoorvoering in de bovenbuis, definitieve layout straalwerk, nokjes op buis of balhoofdbuis zijn nog niet bekent. Daar het en jubileum uitgave wordt zijn alle fietsen gelijk. Worden gebouwd in maten 50 t/m 64cm (traditionele Gazelle geometrie wat buislengte betreft en dus ook niet slooping).
Gewicht bij een frame van 60 cm 1650 gram
Lassen waren zeer mooi. Jammer van het FSA balhoofd, maar ook dat was nog niet besloten. Chris king is door mij opgeworpen.
skimons schreef:interessante tweet (op facebook) van Peter Cijs en ook al op de site van Fiets te zien... helaas heb ik dit pareltje niet op BikeMotion gezien... balen
http://www.fiets.nl/2011/10/19/gazelle- ... d-edition/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl-nl.facebook.com/KoninklijkeGazelle" onclick="window.open(this.href);return false;
gaaf, reynolds 931, klinkt goed, rvs en hopelijk mooi te lassen
iemand die meer info heeft? bijvoorbeeld waar de frames gebouwd gaan worden en waar ze de (straal / ets) behandeling krijgen?
overigens vind ik dat als je ze op maat maakt, de koper ook moet kunnen kiezen of en waar de nokjes komen.. kabelstopper op de onderbuis = schuurplekken en ik zou een remkabel binnendoor wel erg mooi vinden
of misschien heb je op bikemotion wel foto's gemaakt en kun je die hier posten
zal wel bij dromen blijven, want 2500 euro heb ik niet zo 1-2-3 liggen en ze zullen wel hard gaan..
heb je meer foto's?
die kabelnokjes mogen ze ook wel wat mooier maken, als ze toch wat oud grei opmaken, laat ze dan de conische gebruiken, die ik ook op een van mijn DeMax frames heb zitten.
1650 gram scheelt alweer meer dan een pond tov mijn special
en kunnen ze nu op maat gebouwd worden of niet? of mag je een van de oude catalogusmaten kiezen? tegenwoordig (met de meeste frames in niet meer dan 4-5 maten) is dat ook al praktisch maatwerk...
@sharkman: wat denk je van niet? dat het frame snel uitverkoopt of iets anders?
-
- Forum-lid
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 15 feb 2009 12:51
Het worden de oude catalogusmaten. Alleen dan per 2cm oplopend. Een deel van de traditionele maten (bijvoorbeeld 55, 57 etc) waren eigenlijk een lengtematen. Dat is met de huidige stand van stuurpennen etc. perfect op te lossen.
50/52/54/56/58/60/62/64
Ik heb helaas zelf geen detail foto's gemaakt. dom, dom, dom.
50/52/54/56/58/60/62/64
Ik heb helaas zelf geen detail foto's gemaakt. dom, dom, dom.
skimons schreef:ik zou m lekker zonder balhoofd leveren. of willen ze een integrated set maken?marchisiocorsa schreef:Het betreft een prototype. Zaken als kabeldoorvoering in de bovenbuis, definitieve layout straalwerk, nokjes op buis of balhoofdbuis zijn nog niet bekent. Daar het en jubileum uitgave wordt zijn alle fietsen gelijk. Worden gebouwd in maten 50 t/m 64cm (traditionele Gazelle geometrie wat buislengte betreft en dus ook niet slooping).
Gewicht bij een frame van 60 cm 1650 gram
Lassen waren zeer mooi. Jammer van het FSA balhoofd, maar ook dat was nog niet besloten. Chris king is door mij opgeworpen.
skimons schreef:interessante tweet (op facebook) van Peter Cijs en ook al op de site van Fiets te zien... helaas heb ik dit pareltje niet op BikeMotion gezien... balen
http://www.fiets.nl/2011/10/19/gazelle- ... d-edition/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl-nl.facebook.com/KoninklijkeGazelle" onclick="window.open(this.href);return false;
gaaf, reynolds 931, klinkt goed, rvs en hopelijk mooi te lassen
iemand die meer info heeft? bijvoorbeeld waar de frames gebouwd gaan worden en waar ze de (straal / ets) behandeling krijgen?
overigens vind ik dat als je ze op maat maakt, de koper ook moet kunnen kiezen of en waar de nokjes komen.. kabelstopper op de onderbuis = schuurplekken en ik zou een remkabel binnendoor wel erg mooi vinden
of misschien heb je op bikemotion wel foto's gemaakt en kun je die hier posten
zal wel bij dromen blijven, want 2500 euro heb ik niet zo 1-2-3 liggen en ze zullen wel hard gaan..
heb je meer foto's?
die kabelnokjes mogen ze ook wel wat mooier maken, als ze toch wat oud grei opmaken, laat ze dan de conische gebruiken, die ik ook op een van mijn DeMax frames heb zitten.
1650 gram scheelt alweer meer dan een pond tov mijn special
en kunnen ze nu op maat gebouwd worden of niet? of mag je een van de oude catalogusmaten kiezen? tegenwoordig (met de meeste frames in niet meer dan 4-5 maten) is dat ook al praktisch maatwerk...
@sharkman: wat denk je van niet? dat het frame snel uitverkoopt of iets anders?
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look
fotootje van gazelle gekregen:
http://img810.imageshack.us/img810/5332 ... ial120.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
niet echt enthousiast over de vork (m.n. de graphics en hij is vrij breed)
lijkt wel alsof de derailleurpat verwisselbaar is..
en die stuurpen kan natuurlijk echt niet.. wel eenvoudig te fixen
http://img810.imageshack.us/img810/5332 ... ial120.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
niet echt enthousiast over de vork (m.n. de graphics en hij is vrij breed)
lijkt wel alsof de derailleurpat verwisselbaar is..
en die stuurpen kan natuurlijk echt niet.. wel eenvoudig te fixen
Nou die letters moeten in ieder geval van de vork. Past wat mij betreft helemaal niet bij het verder rustige klassieke design. Evenals de stuur- en zadelpen. Waarom moeten toch altijd overal van die grote letters en/of logo's op. Gewoon lelijk. De letters op de onderbuis vind ik echter wel weer erg (te) subtiel, maar dat zou nog kunnen bij dit frame.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
De ADpad is inderdaad verwisselbaar ( gezien op BM ).
De vork lijkt naar mijn idee sterk op een Reynolds Ouzo Pro met Gazalle print ( kan beter ).
De vork lijkt naar mijn idee sterk op een Reynolds Ouzo Pro met Gazalle print ( kan beter ).
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
inderdaad een rechte time of wound up of eventueel een rechte EC90 gaat hier veel beter bij passen....