SPD plaatjes onder spd sl schoenen
nieuwe schoenen. Is niet te combineren.
Misschien zijn er inmiddels adapters te koop.
tot nu toe niet.
Misschien zijn er inmiddels adapters te koop.
tot nu toe niet.
- alliance_0
- Forum-lid
Er zijn schoenen die geschikt zijn voor beide systemen.
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Mijn ervaring is dat verzonken schoenplaatjes veel fijner zijn voor RPM / Spinning. Op gladde (en na afloop van de les ook natte) vloeren is rekken, strekken en lopen met niet verzonken schoenplaatjes een gevaarlijke bezigheid. De zolen van dergelijke schoenen niet van rubber waardoor je zo wegglijdt met een voet.
De zogenaamde mountainbikeschoenen (met verzonken plaatjes) zien er dan misschien wat minder snel uit (wat lomper en logger), maar het loopt en staat veel fijner dan echte raceschoenen.
De zogenaamde mountainbikeschoenen (met verzonken plaatjes) zien er dan misschien wat minder snel uit (wat lomper en logger), maar het loopt en staat veel fijner dan echte raceschoenen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Je hebt speciale SPD plaatjes voor op raceschoenen. Die plaatjes hebben rubberen kussentjes naast het SPD plaatje, zodat je niet meer op het metaal loopt. Dat weten ze bij de sportschool ook wel te waarderen, want de vloer slijt op deze manier wat minder hard.
-
- Forum-lid
Klopt, heb ze ook bij iemand gezien. Alleen loop je dan nog steeds op een kleiner oppervlak van je zool. De grip is zodoende ook minder dan wanneer je op een volledige rubberen zool loopt.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Of je doet je schoenen aan bij de spinfiets....
-
- Forum-lid
Doe maar voorzichtig met niet verzonken plaatjes!! Zelf 3 weken terug flink onderuit gegaan in een fietswinkel terwijl ik toch heel voorzichtig liep. Wenkbrauw goed open, flinke plas bloed hersenschudding en 2 weken hoofdpijn. Lesje geleerd hoor.
Groeten...Willem.
Groeten...Willem.
Maar dan moet er toch nog wel wat anders aan de hand zijn geweest...
Ik loop al meer dan 30jr regelmatig een stukje rond op schoenen met plaatjes en ben nog nooit geslipt. Je moet natuurlijk wel opletten.
Verder vervelend voor je.
Ik loop al meer dan 30jr regelmatig een stukje rond op schoenen met plaatjes en ben nog nooit geslipt. Je moet natuurlijk wel opletten.
-
- Forum-lid
Het was wel een geschilderde betonnen vloer, wel heel glad natuurlijk.farelli schreef:Maar dan moet er toch nog wel wat anders aan de hand zijn geweest...
Ik kwam uit een kleedhokje om in een spiegel te kijken met een shirt dat ik even aangetrokken had. Ik deed een zijwaartse pas, en knal daar ging ik. Niet eens tijd om te reageren of me op te vangen. Met het hoofd zo, knal, op het beton.
Diverse sterrenstelsels van dichtbij bekeken.
Groeten...Willem