herspuiten of nieuw kopen
Ik heb een racefiets die ongeveer 6 jaar oud, nu zou ik deze willen laten herspuiten en een nieuwe groupset laten opsteken van shimano 105.
Het gaat hier over een Eddy Merkx type caloi met een titanium kader. Bij een lokale handelaar geweest en deze heeft mij een bestek gemaakt
Het spuitwerk ongeveer 200 euro
Groep 105 500 euro
Bijkomend werk ongeveer 100 euro (kabeltjes en werkuren )
Hij stelde me ook 2 fietsen voor een thompson met 105 voor 1245 euro of een cube voor 1159 euro met 105 en ultegra onderdelen
De handelaar zou hem niet meer laten herspuiten maar een nieuwe kopen, ik ben meer voor herspuiten daar het over een titanium kader gaat
en deze normaal onverslijtbaar en zeer sterk zijn
Nu is mijn vraag wat zouden jullie doen herspuiten of nieuw?
Indien nieuw welke van de 2
Andere ideeën zijn ook welkom
Het gaat hier over een Eddy Merkx type caloi met een titanium kader. Bij een lokale handelaar geweest en deze heeft mij een bestek gemaakt
Het spuitwerk ongeveer 200 euro
Groep 105 500 euro
Bijkomend werk ongeveer 100 euro (kabeltjes en werkuren )
Hij stelde me ook 2 fietsen voor een thompson met 105 voor 1245 euro of een cube voor 1159 euro met 105 en ultegra onderdelen
De handelaar zou hem niet meer laten herspuiten maar een nieuwe kopen, ik ben meer voor herspuiten daar het over een titanium kader gaat
en deze normaal onverslijtbaar en zeer sterk zijn
Nu is mijn vraag wat zouden jullie doen herspuiten of nieuw?
Indien nieuw welke van de 2
Andere ideeën zijn ook welkom
-
- Forum-lid
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 12 aug 2010 15:47
Waarom zou je een titanium kader laten spuiten? Het materiaal kan immers niet roesten als het is blootgesteld aan de elementen.
Als je wat handig bent kun je het monteren van nieuwe onderdelen ook zelf doen en ze bijvoorbeeld bij Hopmans voor 400 nieuw kopen. Persoonlijk ben ik niet zo van het wegdoen, maar als je koel naar de bedragen kijkt is een nieuwe fiets kopen vaak de "betere" keuze.
Als je wat handig bent kun je het monteren van nieuwe onderdelen ook zelf doen en ze bijvoorbeeld bij Hopmans voor 400 nieuw kopen. Persoonlijk ben ik niet zo van het wegdoen, maar als je koel naar de bedragen kijkt is een nieuwe fiets kopen vaak de "betere" keuze.
Hij heeft het over herspuiten. Maar sowieso, waarom zou een titanium frame altijd die zelfde kleur moeten hebben?giantpeloton schreef:Waarom zou je een titanium kader laten spuiten?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Lekker herspuiten (eventueel een mooi spuitschema) en in de uitverkoop bij Hopmans (of duitse internet winkels) een 105 groepen kopen. FM verkoopt liever een (overjarig) nieuw model.
What makes the boat go faster?
't is maar net wat je met je fiets hebt...
Ik heb net weer "kapitalen" besteed aan het opnieuw opbouwen van mijn stalen frame. Is dat economisch verstandig? Nee.
Maar ik wil op die fiets blijven rijden, en ik wil dat ie mooi is. Dat maakt het voor mij de investering waard.
Volgens mij is dat ook de vraag die jij je moet stellen. Wil je zo graag met dit frame blijven rijden dat het je die investering waard is? Zo ja, doen, zo nee, niet doen. Economisch is hij het wellicht niet waard, maar emotioneel, dat kan alleen jij bepalen.
(Nb mits het frame verder in goede staat is natuurlijk)
Ik heb net weer "kapitalen" besteed aan het opnieuw opbouwen van mijn stalen frame. Is dat economisch verstandig? Nee.
Maar ik wil op die fiets blijven rijden, en ik wil dat ie mooi is. Dat maakt het voor mij de investering waard.
Volgens mij is dat ook de vraag die jij je moet stellen. Wil je zo graag met dit frame blijven rijden dat het je die investering waard is? Zo ja, doen, zo nee, niet doen. Economisch is hij het wellicht niet waard, maar emotioneel, dat kan alleen jij bepalen.
(Nb mits het frame verder in goede staat is natuurlijk)
Lijkt mij simpel. Je hebt een tita EM en de FM zegt wegdoen en biedt je een Thompson of een Cube aan.
Herspuiten en de FM wegdoen.![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Herspuiten en de FM wegdoen.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
- Forum-lid
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 12 aug 2010 15:47
@timo: Je zou het frame ook kaal kunnen laten.
@farelli: +1
Als de fiets verder nog goed is, heb je met nieuwe onderdelen voor €800 een mooie nieuwe fiets en houdt je het geld lekker in de zak. Met een mooi spuitschema heb je een fiets die echt uniek is, in plaats van een 13in een dozijn model.
@farelli: +1
Als de fiets verder nog goed is, heb je met nieuwe onderdelen voor €800 een mooie nieuwe fiets en houdt je het geld lekker in de zak. Met een mooi spuitschema heb je een fiets die echt uniek is, in plaats van een 13in een dozijn model.
Dan heeft hij toch ook diezelfde kleur? Die Merckx was origineel gelakt dus waarom niet opnieuw lakken, kale titanium frames daar zijn er al zoveel van.giantpeloton schreef:@timo: Je zou het frame ook kaal kunnen laten.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Carbon frames worden ook niet beter door ze te lakken maar dat die gelakt worden daar doet niemand moeilijk over. Als hij de lak verwijderd krijg je voor het oog gewoon een dertien-in-een-dozijn frame.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof