Allen,
Ik heb een probleem met mijn Cateye Strada Double Wireless fietscomputer. Tijdens enkele ritten zag ik dat de fietscomputer af en toe uitviel en dat op een gegeven moment de onderste aanduiding aan het knipperen was. Dat hield enige tijd aan, waarna ik bij mijn FM langsging. Deze adviseerden om de batterijtjes van de computer en de sensor te verwisselen. Dat heb ik gedaan, maar nu zie ik op het schermpje enkel de melding UnIt, met erboven knipperend enkel de mph aanduiding. Ik krijg op geen enkele manier meer leven in het apparaat.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij hier mee kan helpen?
Ben benieuwd naar jullie input!
Vriendelijke groeten,
HP
Cateye Strada Double Wireless probleem
Ik heb ervaring.
In 1e instantie is de batterij vervangen, probleem kwam al snel terug. De FM constateerde dat het een garantiegevalletje betrof (nog geen 2 jr oud) en heeft me 'n nieuwe gegeven.
Van een andere FM had ik gehoord dat dit vaker voorkwam. Die waar ik het gekocht had ontkende dit.
In 1e instantie is de batterij vervangen, probleem kwam al snel terug. De FM constateerde dat het een garantiegevalletje betrof (nog geen 2 jr oud) en heeft me 'n nieuwe gegeven.
Van een andere FM had ik gehoord dat dit vaker voorkwam. Die waar ik het gekocht had ontkende dit.
Bekend! Heb er twee versleten binnen een jaar tijd, de eerste was garantie. De tweede ging kapot na een weekje af en toe knipperen, maar 10km nadat ie ermee ophield ben ik ermee gecrashed, dus toen was het geen garantie meerfarelli schreef:Ik heb ervaring.
Overigens kreeg ik van de winkel te horen dat de computer naar Cateye was terug gegaan maar dat er niets mis mee was. Inderdaad deed ie het als je hem aanzette, maar zodra je ging fietsen begon werd mijn scherm leeg en kreeg ik een schermpje met daarop knipperend "km/h"
~live fast, die young ~
Ik ben er ook steeds tevreden over geweest. Tot dat moment en enkele weken later de uiteindelijke oplossing. Nu fiets ik er weer 5 mnd probleemloos mee.
Maar z'n eigen opvolger gaat 't niet worden. Of het moet weer jaren zonder problemen worden.
Maar z'n eigen opvolger gaat 't niet worden. Of het moet weer jaren zonder problemen worden.
- ophetkantje
- Forum-lid
HEb nu mijn tweede en ook opnieuw dit probleem. Beeld valt soms op stanje Unit. Vooral bij ritten over slechtwegdek of een paar keer een flinke schok van een drempel oid. Denk dat ik ook maar weer eens terug ga naar de FM de vorige deed het goed tot ca 3 jaar (vind ik voldoende met > 15k per jaar) na al binnen 1 jaar problemen, eens kijken of ik een nieuwe krijg.
Ach, ik zeg ook maar wat
even een update over mijn probleempje: ik ben naar de FM teruggegaan en die hebben hem compleet gereset en nu doet ie het eigenlijk gewoon weer zoals het hoort. Ik heb nog niet de kans gehad om een lange rite te maken om het goed te testen, maar het lijkt erop alsof hij weer gefixt is. Het kan dus wel!
Toch nog efkes afwachten. Ik heb dezelfde ervaring gehad. Echter van korte duur....
En verder hoop ik natuurlijk voor je dat het echt gefixed is.
En verder hoop ik natuurlijk voor je dat het echt gefixed is.