Dura Ace 7900 of Ultegra Di2
-
- Forum-lid
Aangezien beide groep ongeveer even duur zijn (en beide Shimano) lijkt het mij een relevante vraag:
Dura Ace 7900 of Ultegra Di2?
Ik weet dat er voor- en tegenstanders zijn. Ik heb op Bike Motion Di2 geprobeerd en ik moet zeggen dat het geweldig schakelde.
Zeker van het schakelen voor is niet te evenaren door een mechanische groep (zeker niet met het auto trimmen).
Het enige voordeel die ik in Dura Ace groep zie is het lagere gewicht (en wellicht een wat stijvere crank?).
Graag jullie mening. Wat zouden jullie kiezen?
Dura Ace 7900 of Ultegra Di2?
Ik weet dat er voor- en tegenstanders zijn. Ik heb op Bike Motion Di2 geprobeerd en ik moet zeggen dat het geweldig schakelde.
Zeker van het schakelen voor is niet te evenaren door een mechanische groep (zeker niet met het auto trimmen).
Het enige voordeel die ik in Dura Ace groep zie is het lagere gewicht (en wellicht een wat stijvere crank?).
Graag jullie mening. Wat zouden jullie kiezen?
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 19 nov 2011 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ultegra DI2 is idd wat lomper en wat zwaarder ook maar mocht je hier niet langzamer van gaan fietsen zou ik voor de di2 groep gaan. Enkel en alleen omdat het zo gigantisch lekker schakelt.
Do not CROSS the road!
-
- Forum-lid
Net even gelezen. Dit gaat echter over de (inmiddels paar jaar oude) DA Di2. Wellicht is de elektronica bij de Ultegra Di2 verbeterd?diogenes schreef:Lees even op het TOUR forum "Fehlfunktion Di2: wer weiss Rat?" voor je bestelt.
Andere vraag: is de kwaliteit van de ketting, cassette en crank en remmen van de DA 7900 echt heel veel beter dan die van Ultegra (Di2)?
Oftewel.....is daar naast gewicht nog een ander voordeel te halen (stijver bijvoorbeeld)?
Ik zie zelf nog steeds de aantrekkingskracht van electronisch schakelen niet. Hoe vaak schakel je in Nederland nou eigenlijk van het grote naar het kleine blad? Of dat dan net even sneller gaat is niet relevant. Bij eventuele storingen heb je echt een probleem (zie artikel in TOUR) en het is nog zwaarder ook.
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
- Lcsmet
- Forum-lid HC
@TS: Als ik je reacties lees denk ik dat je in je binnenste al beslist heb.
Ik hoor wel of ik het bij het juiste eind heb.
Weet wel dat de Dura Ace Di2 beter is dan de Ultegra Di2
Om dezelfde reden waarom de Dura Ace 7900 beter is dan de Ultegra.
Je keuze gaat dus niet over wat het beste is maar wat je het liefste wil en kan betalen.
Ik hoor wel of ik het bij het juiste eind heb.
Weet wel dat de Dura Ace Di2 beter is dan de Ultegra Di2
Om dezelfde reden waarom de Dura Ace 7900 beter is dan de Ultegra.
Je keuze gaat dus niet over wat het beste is maar wat je het liefste wil en kan betalen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
@ Icsmt: Keuze is tussen DA 7900 (mechanisch) en de Ultegra Di2 (min of meer even duur). Als geld geen beperking was had de Da Di2 zeker ook een optie geweest.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Heb je in je binnenste al niet gekozen voor de Ultegra Di2 ?
Kwalitatief is de DA7900 echt wel beter.
Of je kiest voor de superieure kwaliteit van de 7900 of voor het schakelgemak van de Di2.
Een mechanische groep op Ultegra of DA niveau schakelt ook heel goed en precies.
Kwalitatief is de DA7900 echt wel beter.
Of je kiest voor de superieure kwaliteit van de 7900 of voor het schakelgemak van de Di2.
Een mechanische groep op Ultegra of DA niveau schakelt ook heel goed en precies.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Nee zeker niet nee. Ik vind het oprecht een lastige keuze.lcsmt schreef:Heb je in je binnenste al niet gekozen voor de Ultegra Di2 ?
Mar ik ben inderdaad ook benieuwd waarom jij de DA 7900 kwalitatief beter vindt dan de Ultegra Di2.
Helemaal mee eens. DI2 is mooie techniek, maar lelijk uitgevoerd. Dus tot die tijd gewoon 7900eelcoz schreef:Als ik echt tussen deze 2 moest kiezen zou ik voor de Dura Ace 7900 kiezen, met name omdat ik de Ultegra Di2 ronduit lelijk en lomp vind.