Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Fixkin Lock

peugeot82
Forum-lid

peugeot82 25 nov 2010 00:45

Ik heb onlangs een oude RIH 10 speed randonneur aanschaft om er een fixie van te maken. Het moet zo goedkoop mogelijk gebeuren, dus met behoud van wielen (met verchroomde velgen). Omdat ik niet met een suicide hub aan de slag wil, was ik op zoek naar iets anders om een goede kettinglijn te krijgen. Deze heb ik gevonden in de Fixkin Lock. Gegarandeerd fixed, en de ideale oplossing om van oude 10 speeds fixies te maken.

Afbeelding

Montagevideo
CAUTION - You should NOT attach the threadless stem to the threaded portion of a fork\'s steerer tube. The steerer tube may (will) break at the threads. This can result in a dramatic alteration of the rider\'s appearance.

marsfiets
Forum-lid

marsfiets 25 nov 2010 02:24

Op mp staat er ook een conversieset te koop, hetzelfde systeem... dacht 20euries

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 25 nov 2010 04:23

Jij liever dan ik. Zou gewoon kiezen voor mooie echte fixed of baannaaf. Ziet er beter uit en is stuk betrouwbaarder. Hoef je alleen naaf en stel spaken te kopen. Ben je ook voor 70 eu klaar.

laserlite10
Forum-lid

laserlite10 25 nov 2010 14:20

@Marsfiets
Was dat niet voor een singlespeed?!

marsfiets
Forum-lid

marsfiets 25 nov 2010 17:01

peugeot82
Forum-lid

peugeot82 25 nov 2010 21:13

Degene op mp is van hetzelfde merk, maar de foto bovenaan is van de '6V' versie.

[quote="mister_arby"]Jij liever dan ik. Zou gewoon kiezen voor mooie echte fixed of baannaaf. Ziet er beter uit en is stuk betrouwbaarder. Hoef je alleen naaf en stel spaken te kopen. Ben je ook voor 70 eu klaar.[/quote]
Vastzetten met 7 schroeven is iig beter dan de Loctite 243 methode. Grappig dat je uitspraken kan doen over de betrouwbaarheid, zonder het waarschijnlijk zelf getest te hebben.
CAUTION - You should NOT attach the threadless stem to the threaded portion of a fork\'s steerer tube. The steerer tube may (will) break at the threads. This can result in a dramatic alteration of the rider\'s appearance.

laserlite10
Forum-lid

laserlite10 25 nov 2010 23:14

Ik zou zeggen koop hem en probeer het! Ik zou echter ook voor een echte fixed naaf gaan.
Rij wel met een voorrem voor het geval dat ;)

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 25 nov 2010 23:55

[quote="peugeot82"]Degene op mp is van hetzelfde merk, maar de foto bovenaan is van de '6V' versie.

[quote="mister_arby"]Jij liever dan ik. Zou gewoon kiezen voor mooie echte fixed of baannaaf. Ziet er beter uit en is stuk betrouwbaarder. Hoef je alleen naaf en stel spaken te kopen. Ben je ook voor 70 eu klaar.[/quote]
Vastzetten met 7 schroeven is iig beter dan de Loctite 243 methode. Grappig dat je uitspraken kan doen over de betrouwbaarheid, zonder het waarschijnlijk zelf getest te hebben.

[/quote]

Klopt inderdaad. Heb het zelf niet getest, maar wel een normale fixed naaf. Bij fixed gear gaat het om de eenvoud, met zo weinig mogelijk onderdelen dat er ook zo weinig mogelijk kapot kan gaan. Als je beetje fietst dan krijgt zo'n naaf aardig wat te verduren, met zo'n oplossing is de kans veel groter dat het kapot kan gaan.

Ik heb dan ook alleen mijn mening gegeven. Als ik in jou positie stond dan zou ik liever kiezen voor een normale baan of fixed gear naaf.

Maar zou het vooral aanschaffen, uittesten en me proberen te overtuigen met je bevindingen.

Plaats reactie