Ik heb onlangs een oude RIH 10 speed randonneur aanschaft om er een fixie van te maken. Het moet zo goedkoop mogelijk gebeuren, dus met behoud van wielen (met verchroomde velgen). Omdat ik niet met een suicide hub aan de slag wil, was ik op zoek naar iets anders om een goede kettinglijn te krijgen. Deze heb ik gevonden in de Fixkin Lock. Gegarandeerd fixed, en de ideale oplossing om van oude 10 speeds fixies te maken.
Montagevideo
Fixkin Lock
-
- Forum-lid
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24
Jij liever dan ik. Zou gewoon kiezen voor mooie echte fixed of baannaaf. Ziet er beter uit en is stuk betrouwbaarder. Hoef je alleen naaf en stel spaken te kopen. Ben je ook voor 70 eu klaar.
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 28 okt 2010 13:04
@Marsfiets
Was dat niet voor een singlespeed?!
Was dat niet voor een singlespeed?!
deze was het:
marktplaats conversieset
marktplaats conversieset
Degene op mp is van hetzelfde merk, maar de foto bovenaan is van de '6V' versie.
[quote="mister_arby"]Jij liever dan ik. Zou gewoon kiezen voor mooie echte fixed of baannaaf. Ziet er beter uit en is stuk betrouwbaarder. Hoef je alleen naaf en stel spaken te kopen. Ben je ook voor 70 eu klaar.[/quote]
Vastzetten met 7 schroeven is iig beter dan de Loctite 243 methode. Grappig dat je uitspraken kan doen over de betrouwbaarheid, zonder het waarschijnlijk zelf getest te hebben.
[quote="mister_arby"]Jij liever dan ik. Zou gewoon kiezen voor mooie echte fixed of baannaaf. Ziet er beter uit en is stuk betrouwbaarder. Hoef je alleen naaf en stel spaken te kopen. Ben je ook voor 70 eu klaar.[/quote]
Vastzetten met 7 schroeven is iig beter dan de Loctite 243 methode. Grappig dat je uitspraken kan doen over de betrouwbaarheid, zonder het waarschijnlijk zelf getest te hebben.
CAUTION - You should NOT attach the threadless stem to the threaded portion of a fork\'s steerer tube. The steerer tube may (will) break at the threads. This can result in a dramatic alteration of the rider\'s appearance.
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 28 okt 2010 13:04
Ik zou zeggen koop hem en probeer het! Ik zou echter ook voor een echte fixed naaf gaan.
Rij wel met een voorrem voor het geval dat
Rij wel met een voorrem voor het geval dat
-
- Forum-lid
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24
[quote="peugeot82"]Degene op mp is van hetzelfde merk, maar de foto bovenaan is van de '6V' versie.
[quote="mister_arby"]Jij liever dan ik. Zou gewoon kiezen voor mooie echte fixed of baannaaf. Ziet er beter uit en is stuk betrouwbaarder. Hoef je alleen naaf en stel spaken te kopen. Ben je ook voor 70 eu klaar.[/quote]
Vastzetten met 7 schroeven is iig beter dan de Loctite 243 methode. Grappig dat je uitspraken kan doen over de betrouwbaarheid, zonder het waarschijnlijk zelf getest te hebben.
[/quote]
Klopt inderdaad. Heb het zelf niet getest, maar wel een normale fixed naaf. Bij fixed gear gaat het om de eenvoud, met zo weinig mogelijk onderdelen dat er ook zo weinig mogelijk kapot kan gaan. Als je beetje fietst dan krijgt zo'n naaf aardig wat te verduren, met zo'n oplossing is de kans veel groter dat het kapot kan gaan.
Ik heb dan ook alleen mijn mening gegeven. Als ik in jou positie stond dan zou ik liever kiezen voor een normale baan of fixed gear naaf.
Maar zou het vooral aanschaffen, uittesten en me proberen te overtuigen met je bevindingen.
[quote="mister_arby"]Jij liever dan ik. Zou gewoon kiezen voor mooie echte fixed of baannaaf. Ziet er beter uit en is stuk betrouwbaarder. Hoef je alleen naaf en stel spaken te kopen. Ben je ook voor 70 eu klaar.[/quote]
Vastzetten met 7 schroeven is iig beter dan de Loctite 243 methode. Grappig dat je uitspraken kan doen over de betrouwbaarheid, zonder het waarschijnlijk zelf getest te hebben.
[/quote]
Klopt inderdaad. Heb het zelf niet getest, maar wel een normale fixed naaf. Bij fixed gear gaat het om de eenvoud, met zo weinig mogelijk onderdelen dat er ook zo weinig mogelijk kapot kan gaan. Als je beetje fietst dan krijgt zo'n naaf aardig wat te verduren, met zo'n oplossing is de kans veel groter dat het kapot kan gaan.
Ik heb dan ook alleen mijn mening gegeven. Als ik in jou positie stond dan zou ik liever kiezen voor een normale baan of fixed gear naaf.
Maar zou het vooral aanschaffen, uittesten en me proberen te overtuigen met je bevindingen.