Hoe lang gaat een zeem mee?
- razenderoeland
- Forum-lid
De vraag zoals gesteld in de titel lijkt me duidelijk. Uiteraard zal de levensduur van de zeem met de kwaliteit daarvan en het aantal gereden kilometers te maken hebben. Zelf rijd ik ca. 4000 Km per jaar. Ik heb een broek van het Marco Polo team waar ik nu 2 jaar in rijd en ben daar echt wel tevreden over. Voor m'n gevoel raakt het comfort van deze broek nu wel op z'n eind. Is dit een redelijke levensduur voor een broek?
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Ik rij met diverse merken. Assosbroeken gaan bij mij tot 3 jaar mee, ik draag ze minstens 1 x per week.
Ik heb ook veel van die goedkope teambroeken, na een paar keer wassen is daar het beste al vanaf.
Heel verschillend dus.
Ik heb ook veel van die goedkope teambroeken, na een paar keer wassen is daar het beste al vanaf.
Heel verschillend dus.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bij Assos is het niet de zeem die het begeeft, maar het lycra van de broek. Voor het geld wat je er voor betaald vind ik daar te snel de echte zwarte kleur verdwenen.
Less is bore
klopt als een bus, na een jaar wordt de broek van Assos een beetje grijzig.daniel1975 schreef:Bij Assos is het niet de zeem die het begeeft, maar het lycra van de broek. Voor het geld wat je er voor betaald vind ik daar te snel de echte zwarte kleur verdwenen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Ik merkte onlangs dat mijn Castelli Progetto X2 zeem een stuk minder werd binnen en jaar. Nu smeerde ik rijkelijk uierzalf en de zeem bleek redelijk verzadigd. Vervolgens niets meer gesmeerd en na elke rit éérst even weken in biotex omzat de zeem vettig bleef. Na 10x is de ergste vettigheid eruit en werkt de zeem weer naar behoren.
Broekenvet blijkt dus niet makkelijk op te lossen in de machine op 30 graden waardoor de zeem een stuk minder goed gaat werken.
Broekenvet blijkt dus niet makkelijk op te lossen in de machine op 30 graden waardoor de zeem een stuk minder goed gaat werken.
Ik gebruik bij kunst-zemen als de Progetto en Kiss van Castelli helemaal geen vet of zalf. Deze zemen blijven soepel van zichzelf en zijn feitelijk geen kunst zeemleer maar meer een "padding". Anders is het bijv bij de klassieke Nalini 25 die in veel van de team-bibs van Nalini zitten. Dit is een klassieke kunstleren zeem en die worden schuurpapierig wanneer ze uitdrogen en zitten prettiger als ze ingevet zijn.
"Grandma was slow, but she was old!"
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
Denk dat de manier van wassen ook van belang is. Waarmee je het wast, wat voor ander spul je in de wasmachine doet etcmarsman schreef:klopt als een bus, na een jaar wordt de broek van Assos een beetje grijzig.daniel1975 schreef:Bij Assos is het niet de zeem die het begeeft, maar het lycra van de broek. Voor het geld wat je er voor betaald vind ik daar te snel de echte zwarte kleur verdwenen.
Specialized Tarmac Elite Compact
- jan-willem84
- Forum-lid
Zwartwassers...
-
- Forum-lid
Robijn Black Velvet.juulh schreef:Wat zwart is, moet zwart blijven.
@Hans : Kwaliteit van zadel bepaalt dit ook in mindere mate.
Dankzij het "nieuwe" forum mijn vorige account kwijt.