Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuw Frame of Nieuwe Fiets? the winner is Storck!

koekkiejakkie
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011 00:09

koekkiejakkie 03 nov 2011 13:25

Al 1 1/2 jaar geleden heb ik om met fietsen te beginnen een Bianchi Via Nerone uit 2008 (praktisch nieuw) van iemand overgekocht. Campa Centaur (carbon cranck, klim en vlak cassette, nieuwe ketting), voor en achterbrug carbon en Campa Vento G3 wielen.
Gisteren bij Dupree in Utrecht me even volledig laten opmeten om de fiets eindelijk eens goed te laten afstellen. Wat ik eigenlijk stiekum al wist werd bevestigd, mijn frame is veel te klein. Ik heb nu een mt 53 (50, slooping) en moet een mt 56 hebben (53, slooping). Daarnaast moet het stuur van 54 naar 52cm.

De keuze:

- Een nieuw frame aanschaffen en alles laten overzetten. Kosten frame rond 650 euro (ietswat upgrade, Willier Mortirolo of Bianchi 1885) plus overzetten 130 en nieuw stuur 50 = 830 euro. Minus de opbrengsten van zo'n frame (goede staat)? 200 euro? is totaal 630 euro kwijt. Voordeel: goede groep, update frame. Nadeel: veel werk en frame verkopen

- Deze fiets verkopen (opbrengst 750 euro?? realistisch?) en die 630 daarbij leggen voor een nieuwe fiets. Voor rond 1400 moet er een aardige fiets te koop zijn
Voordeel: nieuwe fiets Nadeel: waarschijnlijk mindere groep als 105, fiets verkopen.

Of maar eens rondkijken voor een los frame op MP ofzo... om zo de kosten te drukken

Keuzes Keuzes, maar wat is uw deskundig oordeel ;)
Laatst gewijzigd door koekkiejakkie op 01 dec 2011 11:37, 3 keer totaal gewijzigd.

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 03 nov 2011 14:24

Ik denk dat je de opbrengst overschat. De kosten zijn realistisch maar valt nog aanzienlijk op te besparen. Een stuur van 52cm?? Is dit met een meetlint langs de gehele bocht gemeten?

Gebruikersavatar
Superstick
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2011 08:10

Gebruikersavatar Superstick 03 nov 2011 14:36

Tja, over de keuze kan ik niet zoveel kwijt. Wat ik wel vaak hoor, is dat de verschillen tussen 105 en Ultegra erg klein zijn. Veel mensen kopen Ultegra omdat ze het mooier vinden, niet omdat het zo vreselijk veel beter is.
Maar om met 'Havana' te spreken -> ik kan het mis hebben ja!

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 03 nov 2011 14:45

kilometervreter schreef:Een stuur van 52cm??
Er zal wel 42 bedoeld zijn?
Ik ben het ermee eens dat, ondanks de mooie groep, de opbrengst wat optimistisch ingeschat wordt.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 03 nov 2011 15:14

koekkiejakkie schreef: - Een nieuw frame aanschaffen en alles laten overzetten. Kosten frame rond 650 euro (ietswat upgrade, Willier Mortirolo of Bianchi 1885) plus overzetten 130 en nieuw stuur 50 = 830 euro. Minus de opbrengsten van zo'n frame (goede staat)? 200 euro? is totaal 630 euro kwijt. Voordeel: goede groep, update frame. Nadeel: veel werk en frame verkopen

- Deze fiets verkopen (opbrengst 750 euro?? realistisch?) en die 630 daarbij leggen voor een nieuwe fiets. Voor rond 1400 moet er een aardige fiets te koop zijn
Te zien naar de prijs die je voor een gebruikte fiets wilt hebben ben ik bang dat je je rijk rekent. Alleen het frame zal echt niet meer dan €100,- opleveren, en de complete fiets misschien €500,-. Er staat zoveel te koop op MP dat kopers net zo makkelijk naar een ander gaan die voordeliger is.
Je hebt je laten opmeten, en naar uitkomst van die meting een aantal maten opgesomt. Dit is ten opzichte van je huidige fiets neem ik aan. Als dat zo is zou ik voor een nieuw frame gaan kijken , en de onderdelen hiernaar over zetten.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

koekkiejakkie
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011 00:09

koekkiejakkie 03 nov 2011 15:47

Inderdaad, 42 cm. Zo breed ben ik nou ook weer niet. Maten is een samenvatting van de uitkost van de meting. Zelf had hij een aantal frames hangen, waarbij ik het idee had dat ie zich niet zo druk maakte over type geometrie (b4p, c2c, carbon of alu) maar meer over wat wil je betalen en de ' basis' moet goed zijn qua formaat. De rest is bij/af te stellen.

Groep en fiets zijn in goede staat, maar als verder daar niemand iets om geeft dan moet ik de verwachte prijs idd maar naar beneden bijstellen. Prijs was inschatting fietsenmaker.
Dan wordt een nieuw frame dus 730 euro en zou het bedrag te besteden aan een nieuwe fiets op ong. 1230.

Veel geld voor alleen een frameupdate....

koekkiejakkie
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011 00:09

koekkiejakkie 15 nov 2011 11:23

Inmiddels weer wat verder met oriënteren na een bezoek aan de FM. Door mijn maken en gewenste geometrie vallen er een hoop frames af en komt de keuze neer op de volgende drie frames, allemaal wat ouder model maar wel rond de 750 euro:

- Storck C1.1 (mits de zwarte aanwezig is en niet de oranje)
- FSC Fujin ( http://www.fscbicycles.com/produit.php?id=80" onclick="window.open(this.href);return false; volgens FM erg goed frame, en ziet er sowieso goed uit)
- Willier Mortirolo

Komt het totale kostenplaatje op 750 (frame) + 130 (overzetten groep e.d.) + 50 (nieuw stuur) +50 (nieuwe zadelpen) - 100 (opbrengst oud frame) op 880
Heb dan wel bovenstaand frame + Campa Centaur Carbon + Campa Vento G3

Andere optie blijft die 880 (ben ik toch kwijt) + 500 (opbrengst oude fiets) is 1380 investeren in een nieuwe fiets. Dan kom ik op 100 euro na op de volgende fiets die qua onderdelen misschien iets minder kwaliteit heeft, maar wel een schitterend frame.

-Bianchi Sempre Giro edition. Met Ultegra compact (FSA BB30 cranck) http://www.fiets.nl/2011/07/05/2011-bia ... a-ultegra/" onclick="window.open(this.href);return false;

Keuzes... keuzes....

dwight
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 sep 2010 18:57

dwight 21 nov 2011 16:58

Wat vindt je van dit frame? Is wel een stukje duurder, maar moet zeggen dat ook stuk mooier is.

http://www.fscbicycles.nl/pages/sub/44602/Cobra.html" onclick="window.open(this.href);return false;
FSC Cobra Sram Force, Mavic Elite

koekkiejakkie
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011 00:09

koekkiejakkie 21 nov 2011 18:38

Inderdaad een erg mooi frame, maar ik vind de Fujin ook niet lelijk (misschien wat te flitsend). Ik heb alleen weinig kunnen vinden over FSC frames (behalve artikel in het Frans) en dat maakt dat ik nu wat meer neig naar de Storck C1.1 als frame. Ik kon overigens van die Cobra geen prijzen vinden, de Fujin moet me 775 euro gaan kosten.

De Mortirolo valt af, denk dat ik met de Storck of FSC een betere koop doe (de frames waren althans een stuk duurder).

dwight
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 sep 2010 18:57

dwight 21 nov 2011 20:59

Ja de Cobra is wel duurder dan de Fujin. 1249 euro, in de webshop kun je dat zien. Het is wel een luxer, beter (nieuwer) en naar mijn mening mooier frame. Eigenlijk is het heel voordelig deze fiets in geheel te kopen als je naar de custom build formulieren van ze kijkt. Dan heb je voor 1840 euro al een Cobra met Veloce en Mavic Aksium WTS.

Ik weet wel dat een kennisje 2 maanden geleden nog een Fujin frame heeft gekocht, misschien de moeite waard om er nog een mailtje aan te wagen of ze nog wat hebben liggen en wat ze dan met de prijs kunnen doen.

Die Storck ziet er trouwens ook niet verkeerd uit, alleen de Vork vind ik een beetje tegenvallen maar voor de rest prachtig frame! Succes met je keuze!;)
FSC Cobra Sram Force, Mavic Elite

koekkiejakkie
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011 00:09

koekkiejakkie 23 nov 2011 13:59

Het is de Storck C1.1 geworden, en wel in het carbon glos/oranje! De volledig zwarte was er niet meer in mijn maat, de oranje wel en in het licht zag hij er geweldig uit. Scheelt wel of je zo'n fiets opgebouwd ziet of niet. FM gaat ermee aan de slag en hopelijk dit weekend al de eerste KM's. Plaatje komt als de fiets er is.

Op naar de volgende zoektocht! Wielen?

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 23 nov 2011 16:44

Gefeliciteerd met je keuze; ik denk dat je de goede keuze gemaakt hebt.
Benieuwd naar het plaatje.
Wat mogen de wielen kosten?
Afbeelding

Plaats reactie