Apart topic goede doelen?
Kan er geen apart topic goede doelen komen. Dan kunnen de mensen die daar hun energie in willen steken zich daar ophouden. En diegene die willen fietsen vanuit passie voor de sport gelijk gestemden blijven treffen. Nu heb je steeds van die zinloze discussies tussen 2 werelden.
Ik stoor me persoonlijk steeds meer aan die goede doelen hype. Daarvoor bezoek ik deze site niet. Maar dat is mijn insteek. Een beetje scheiding zou een hoop gezever minder opleveren.
Ik stoor me persoonlijk steeds meer aan die goede doelen hype. Daarvoor bezoek ik deze site niet. Maar dat is mijn insteek. Een beetje scheiding zou een hoop gezever minder opleveren.
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 19 nov 2011 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben het er volledig mee eens.
Hoi,
Als ervaringsdeskundige m.b.t Alpe d'HuZes 2009 en 2010 ben ik het er helemaal mee eens. Ik kon me dan ook helemaal vinden in de gedachtengang van Rose na haar 2011 ervaring. Dat had ik in 2010.De beleveniswerelden lopen totaal uiteen. Ik ben dan ook een fietser (zeggen ze ...)
Gewoon lekker een aparte topic, en het is wel goed dat mensen lekker bewegen en zich ergens voor willen inzetten.
Hulde ervoor!
Met vriendelijke groet,
Ron
Als ervaringsdeskundige m.b.t Alpe d'HuZes 2009 en 2010 ben ik het er helemaal mee eens. Ik kon me dan ook helemaal vinden in de gedachtengang van Rose na haar 2011 ervaring. Dat had ik in 2010.De beleveniswerelden lopen totaal uiteen. Ik ben dan ook een fietser (zeggen ze ...)
Gewoon lekker een aparte topic, en het is wel goed dat mensen lekker bewegen en zich ergens voor willen inzetten.
Hulde ervoor!
Met vriendelijke groet,
Ron
Opgeven is geen optie
Helemaal mee eens, echter vind ik wel dat een aantal forum-ers hun 'wij-zijn-beter-want-wij-spelen-echt-wielrennertje' houding eens achterwegen mogen laten. Heb respect voor ieders prestatie (om wat voor reden dan ook en op wat voor niveau dan ook).
Train ze!
En is dan de volgende stap scheiding van de wielrenners en de wielertoeristen?
Ik begrijp de reden van de vraag van TS wel.
Maar wat is er op tegen om je kruis eens te laten bestuiven door iemand die de wielersport op een andere manier beoefend dan dat je dat zelf doet?
Uiteindelijk worden heel veel wielrenners wielertoerist en goede doelen-fietsers blijven vaak ook fietsen voor de sport en ontspanning.
Maar wat is er op tegen om je kruis eens te laten bestuiven door iemand die de wielersport op een andere manier beoefend dan dat je dat zelf doet?
Uiteindelijk worden heel veel wielrenners wielertoerist en goede doelen-fietsers blijven vaak ook fietsen voor de sport en ontspanning.
Helemaal mee eens! 2Xevers schreef:Helemaal mee eens, echter vind ik wel dat een aantal forum-ers hun 'wij-zijn-beter-want-wij-spelen-echt-wielrennertje' houding eens achterwegen mogen laten. Heb respect voor ieders prestatie (om wat voor reden dan ook en op wat voor niveau dan ook).
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
Ik denk juist dat een wielertoerist een heel ander soort fietser is dan een goede-doelen-fietser.farelli schreef:En is dan de volgende stap scheiding van de wielrenners en de wielertoeristen?
Mi zou je de volgende zeer globale indeling kunnen maken:
Wielrenners houden zich bezig met echte wielerwedstrijden.
Wielertoeristen houden zich bezig met het fietsen op zich als vrijetijdsbesteding en spelen min of meer wielrennertje.
Goede-doelen-fietsers houden zich (tijdelijk) bezig met het fietsen voor een goed doel waarbij het goede doel + fundraising belangrijker is dan de sportieve prestatie.
Hier zal best het een en ander op aan te merken zijn, maar ik denk dat het globaal wel klopt.
Ik denk dat het goed is om voor de goede-doelen-fietsers een apart topic in te richten. Nu worden vele topics bevuild met discussies tussen voor- en tegenstanders van het goede doelen fietsen. En hoewel ik daar zelf ook aan meegedaan heb snap ik best dat niet iedereen daar op zit te wachten. Op die manier kan iedereen een discussie voeren met gelijkgestemden. En het staat natuurlijk iedereen, ook 'tegenstanders' vrij om een kijkje te nemen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Huh? Het zal wel aan mij liggen, maar van een goede doelen hype heb ik nog nooit wat gemerkt hier. Van een ik-ben-beter houding ook niet trouwens. Een -1 van mij dus.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
We zijn er niet zo voor om nog meer categorieën te creëeren. We zorgen ervoor dat de topictitels duidelijk maken dat het om een "goed doel" gaat (net als bij verschillende enquete topics).
Mocht je niets met dat onderwerp hebben, kun je er gewoon voor kiezen het topic niet te lezen.
Als je ziet dat er erg off-topic gegaan wordt, zit er een meldknopje in ieder topic. De moderators krijgen dan een berichtje en kunnen ingrijpen indien nodig.
Gelukkig is dat hier niet vaak nodig en dat willen we graag zo houden
Mocht je niets met dat onderwerp hebben, kun je er gewoon voor kiezen het topic niet te lezen.
Als je ziet dat er erg off-topic gegaan wordt, zit er een meldknopje in ieder topic. De moderators krijgen dan een berichtje en kunnen ingrijpen indien nodig.
Gelukkig is dat hier niet vaak nodig en dat willen we graag zo houden
het eerste en tweede hangt nogal samen volgens mij/ Check bijv. het AD6 topic maar eens..53x11 schreef:Huh? Het zal wel aan mij liggen, maar van een goede doelen hype heb ik nog nooit wat gemerkt hier. Van een ik-ben-beter houding ook niet trouwens. Een -1 van mij dus.
Train ze!