Trois Ballons 2012
Vorig jaar La Maromotte gereden (8.49 u) . Dit jaar staat de Trois Ballons op het programma. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Verder zijn camping tips ook van harte welkom...
ps. als ik me niet vergis start de inschrijving in december .. ?
Ik heb m dit jaar gereden. Prachtige zware tocht. Organisatie is top, niveau LM. Aanrader.
De hellingen lopen over het algemeen redelijk hoewel de Ballon de Servance, Hundsruck en Ballon d'Alsace een aantal pittige kuitenbijtermomentjes kent.
De Grand Ballon komt geen eind aan.
Na de Ballon d'Alsace zit een flink stuk vlak waar je in een goed groepje moet zitten.
De laatste 5 km op La Planche de Belles Filles is echt voor iedereen afzien. Stukken tot 16%.
Deze tocht kent wel vaak slecht weer. Dit jaar was het top, maar volgens mij zijn er de afgelopen jaren heel wat versies in de regen verreden.
Inschrijven kan overigens gewoon nog op vrijdagmiddag voor de tocht.
De hellingen lopen over het algemeen redelijk hoewel de Ballon de Servance, Hundsruck en Ballon d'Alsace een aantal pittige kuitenbijtermomentjes kent.
De Grand Ballon komt geen eind aan.
Na de Ballon d'Alsace zit een flink stuk vlak waar je in een goed groepje moet zitten.
De laatste 5 km op La Planche de Belles Filles is echt voor iedereen afzien. Stukken tot 16%.
Deze tocht kent wel vaak slecht weer. Dit jaar was het top, maar volgens mij zijn er de afgelopen jaren heel wat versies in de regen verreden.
Inschrijven kan overigens gewoon nog op vrijdagmiddag voor de tocht.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Kijk .. ik krijg er al zin in ! Ik ben benieuwd hoe ik deze cyclo ga verdragen vergeleken met de Marmotte . Daar weet je gewoon dat er 3 joekels van klimmen inzitten en dat je eenmaal de Galibier over wel zult finishen. Hier zitten toch wat meer klimmen in die op het moraal kunnen inwerken ! Ik moet me overigens nog eens goed verdiepen in de profielen, maar heb al wel veel gehoord over de slotklim, ja ! .. Er is trouwens dit jaar een tour-finish op La Planche de Belles Filles.
Ik hoop uiteraard op goed weer. Zeker ook omdat we willen gaan kamperen.. en dat is met klote weer nooit echt een feest !
Ik hoop uiteraard op goed weer. Zeker ook omdat we willen gaan kamperen.. en dat is met klote weer nooit echt een feest !
rooi1977 schreef:Kijk .. ik krijg er al zin in ! Ik ben benieuwd hoe ik deze cyclo ga verdragen vergeleken met de Marmotte . Daar weet je gewoon dat er 3 joekels van klimmen inzitten en dat je eenmaal de Galibier over wel zult finishen. Hier zitten toch wat meer klimmen in die op het moraal kunnen inwerken ! Ik moet me overigens nog eens goed verdiepen in de profielen, maar heb al wel veel gehoord over de slotklim, ja ! .. Er is trouwens dit jaar een tour-finish op La Planche de Belles Filles.
Voor een verslag en een groter beeld van de profielen: http://www.hernolds-radseiten.de/index. ... jedermannr
Start is in Champagny, daar is ook een camping (aan het water). Hebben ook blokhutten/stacaravans ivm slecht weer. Reserveren is wel handig.rooi1977 schreef:Vorig jaar La Maromotte gereden (8.49 u) . Dit jaar staat de Trois Ballons op het programma. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Verder zijn camping tips ook van harte welkom...
Planche de belles Filles, als je opdraait is de eerste (bijna) km vrij steil tot je een "knikje" krijgt vanaf hier is het wel te doen, evenals de laatste 5-600 meter, die even naar beneden gaat en dan kort omhoog naar de finish (maar misschien komt er een stukje bij ivm de nieuwe tour de france aankomst).
Afgelopen 2 edities prima weer gehad, hoop dat je in 2012 ook mooi weer hebt.
Laatst gewijzigd door jiwitri op 30 nov 2011 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Als laatste starten en dan door niemand ingehaald worden is goed voor de moraal.
Inschrijven is zelfs op de dag zelf nog mogelijk. Al dat drukke gedoe rond de Marmotte vind ik maar niks. Zelfs een uur voor de start kun je je auto nog prima kwijt.
Ik zit te twijfelen om in 2012 weer te gaan, maar kom op een leeftijd dat er gezegd wordt, dat je dan niet meer zulke gekke dingen moet doen (recentelijk nog in Fiets). Al vind ik het wel prettig om een doel te hebben om naar toe te werken.
Ik zit te twijfelen om in 2012 weer te gaan, maar kom op een leeftijd dat er gezegd wordt, dat je dan niet meer zulke gekke dingen moet doen (recentelijk nog in Fiets). Al vind ik het wel prettig om een doel te hebben om naar toe te werken.
prj
Zo...ingeschreven en accommodatie geregeld. Wie gaat er nog meer?
Vorig jaar goud bij de Marmotte, maar die kwam agendatechnisch dit jaar niet goed uit. L3B dit jaar wel. Ik weet dat deze ongeveer net zo zwaar zal zijn, maar het voelt toch anders...minder spectaculair.
Vorig jaar goud bij de Marmotte, maar die kwam agendatechnisch dit jaar niet goed uit. L3B dit jaar wel. Ik weet dat deze ongeveer net zo zwaar zal zijn, maar het voelt toch anders...minder spectaculair.
Fietsen? Ja, maar hard!
Even iets over de organisatie:
Die vond ik nogal sumier toen ik hem in 2010 reed.
mijn 'lijstje' met klachten:
* De douches waren koud. Ik ging hierover klagen en kreeg te horen dat ze het jammer vonden. Actie werd niet ondernomen; het is alleen maar “desolée”.
* Er lagen nergens meetmatten op de route. Je kon naar hartelust afkorten om zo een snelle tijd te rijden.
* De bevoorading was magertjes. Ze hadden nergens sportdrank en het aangeboden eten was ook niet veel soeps.
* Er was geen bewaakte fietsenstalling bij de finish.
* Er waren te weinig stoelen en tafels bij de finish; iedereen zat op de grond.
* Ze kregen het niet voor elkaar om de uitslag direct te publiceren.
* Er was geen goody bag. Alleen een T-shirt in maat L. Andere maten deden ze niet aan.
* Parkeergelegenheid was slecht geregeld.
* Te weinig verkeersregelaars. In een afdaling moesten we ergens rechtsaf. Met een paar pijlen op de grond denken ze dat ze er hier wel zijn. In een echte cyclo staat er een mannetje op dit punt.
Ik ken andere Franse cyclo die veeeeel beter zijn georganiseerd.
Dit klaag epistel is niet bedoeld om even lekker te kunnen klagen over Fransen of om je te ontmoedigen maar meer ter info. Verwacht niet teveel van de organisatie. Meer misschien doen ze het inmiddels wel beter.
Die vond ik nogal sumier toen ik hem in 2010 reed.
mijn 'lijstje' met klachten:
* De douches waren koud. Ik ging hierover klagen en kreeg te horen dat ze het jammer vonden. Actie werd niet ondernomen; het is alleen maar “desolée”.
* Er lagen nergens meetmatten op de route. Je kon naar hartelust afkorten om zo een snelle tijd te rijden.
* De bevoorading was magertjes. Ze hadden nergens sportdrank en het aangeboden eten was ook niet veel soeps.
* Er was geen bewaakte fietsenstalling bij de finish.
* Er waren te weinig stoelen en tafels bij de finish; iedereen zat op de grond.
* Ze kregen het niet voor elkaar om de uitslag direct te publiceren.
* Er was geen goody bag. Alleen een T-shirt in maat L. Andere maten deden ze niet aan.
* Parkeergelegenheid was slecht geregeld.
* Te weinig verkeersregelaars. In een afdaling moesten we ergens rechtsaf. Met een paar pijlen op de grond denken ze dat ze er hier wel zijn. In een echte cyclo staat er een mannetje op dit punt.
Ik ken andere Franse cyclo die veeeeel beter zijn georganiseerd.
Dit klaag epistel is niet bedoeld om even lekker te kunnen klagen over Fransen of om je te ontmoedigen maar meer ter info. Verwacht niet teveel van de organisatie. Meer misschien doen ze het inmiddels wel beter.
Live fast; die young. mijn blog