Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

verschil in gewicht

zannata64
Forum-lid

zannata64 23 nov 2010 15:16

Ik zou mijn race fiets willen upgraden daarom heb ik dit weekend een groep gekocht van dura ace . Nu rijdt ik op mijn fiets met sora heb deze fiets een maand of 4 gekocht,daarom hadi k graag geweten hoeveel in gewicht dit zou maken.

shifters
voor versnelling
crankstel
achter versnelling
remmen.

Misschien kan iemand daar op antwoorden

mijn fiets weegt rond de 10 kg is een zannata aluminium en zoals gezegd met een sora groep ,wat kan ik na het opstellen van de dura ace groep verder nog eraan vervangen om het gewicht naar beneden te krijgen.
Mett deze fiets rijdt ik enorm graag is op mij geschreven vandaar de kosten om de kwaliteit van mijn fiets naar omhoog te krijgen.
Ik rijdt wekelijks met een groep van 45 tal renners die zeker met carbon en andere dure materialen meerijden, er rijden zelfs oud beroepsrenners mee die een 5 tal jaar gestopt zijn en daar moet ik het zeker niet voor onder doen .

stefanw
Forum-lid

stefanw 23 nov 2010 15:19

Wielen?
Gezelligheid kent geen tijd

kilometervreter
Forum-lid

kilometervreter 23 nov 2010 15:30

Ik zou het frame vervangen.

jeroennl
Forum-lid

jeroennl 23 nov 2010 15:37

Ik zou dura ace verkopen en red of sr terugkopen, scheelt ook weer minimaal 200 gram.

Paar nieuwe wielen zou ook niet slecht, shamals of eurus maken de fiets lichter tegen een redelijke prijs en lange levensduur.

skimons
Forum-lid

skimons 23 nov 2010 15:58

volgens mij kun je het beste (goedkoopst) alles wat je hebt verkopen en een canyon (of een andere prijsvechter) kopen, heb je voor 2500-3000 euro een fiets van 7 kg

dave73nl
Forum-lid

dave73nl 23 nov 2010 16:00

Ik neem aan dat je de Dura-Ace ergens tegen een zeeeer gunstig prijskaartje hebt kunnen aankopen maaaar ik snap een paar dingetjes niet geheel... 10kilo is op zich niet zo heel zwaar voor een allu fiets (jaja je hebt lichtere) maar de vergeleiking met ex-profs bijhouden? In materiaal betekend dat gewoonweg investeren en dus gewoon beter helemaal een ander frame en wielen ook... Wil je ze in prestatie ' niet onder doen' dan is het enige DAT je moet doen trainen... Alleen de Dura-Ace groep gaat je het verschil niet maken...
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!

"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe

rafc
Forum-lid

rafc 23 nov 2010 16:26

Welke wielen zitten er in je fiets?
Als je toch gewicht wil besparen, dan zou ik hier ook zeker naar kijken.

Maar waarom heb je er bij de aanschaf geen dura-ace op laten zetten?

competer
Forum-lid

competer 23 nov 2010 16:34

Hoeveel weeg je zelf?
http://i.imgur.com/ec7s13Y.jpg
Giant TCR Advanced 1

zannata64
Forum-lid

zannata64 23 nov 2010 16:40

de fiets zelfs zou ik graag behouden ,een van de mooiste zannata fietsen die ik gezien heb van uitstraling ( het oog mag ook wat ) maar ik zou graag weten wat het verschil zou zijn tussen de 2 groepen als dat iemand mocht weten .
De dura ace kan ik nu wel wegen maar de sora nog niet en ik ben van plan om nog een beetje door het slechte weer heen te wachten met de dura ace op te monteren .

Nu wat de groep van renners betreft ga ik niet zeggen dat het een wielerkoers op zich is elke week wat op zich onmogelijk is in het wegverkeer maar we bollen toch met een gemiddeld van 35 a36 km per uur over z'on een 3u 1/2uur en daar moet je toch al goeie papieren voor in huis hebben als gewone toerist.

Nu het is op zich zeker leuk als men de hele rit samen kan blijven en een paar gewezen beroeprenners mee rijden (die zullen natuurlijk nog meer in huis hebben ) maar renners o.a die de omloop van het volk gewonnen hebben en andere die in den tour bepaalde bergritten den top 10 behaald hebben wil toch al iets zeggen kwa goed gezeldschap

rafc
Forum-lid

rafc 23 nov 2010 16:42

zannata64 schreef:de fiets zelfs zou ik graag behouden ,een van de mooiste zannata fietsen die ik gezien heb van uitstraling ( het oog mag ook wat ) maar ik zou graag weten wat het verschil zou zijn tussen de 2 groepen als dat iemand mocht weten .
De dura ace kan ik nu wel wegen maar de sora nog niet en ik ben van plan om nog een beetje door het slechte weer heen te wachten met de dura ace op te monteren .

Nu wat de groep van renners betreft ga ik niet zeggen dat het een wielerkoers op zich is elke week wat op zich onmogelijk is in het wegverkeer maar we bollen toch met een gemiddeld van 35 a36 km per uur over z'on een 3u 1/2uur en daar moet je toch al goeie papieren voor in huis hebben als gewone toerist.

Nu het is op zich zeker leuk als men de hele rit samen kan blijven en een paar gewezen beroeprenners mee rijden (die zullen natuurlijk nog meer in huis hebben ) maar renners o.a die de omloop van het volk gewonnen hebben en andere die in den tour bepaalde bergritten den top 10 behaald hebben wil toch al iets zeggen kwa goed gezeldschap

Ja, en die ga je met Dura-ace ipv Sora nu op je sloffen bijhouden.

composite
Forum-lid

composite 23 nov 2010 16:44

Tja, ik sluit me wel aan bij de eerdere posters..Misschien loont het qua gewicht meer om een andere bike te kopen dan andere onderdelen..

Ik denk dat het verschil in gewicht tussen Dura Ace en Sora als snel 800 gram zal zijn.
Kortom: leuk, maar dan heb je nog steeds een fiets van meer dan 9 kilo. Die dan is afgemonteerd met Dura Ace..

Als je -zoals eerder gesuggereerd- een Canyon van 2000-2500 euro koopt, heb je direct een fiets van een kilo of 7 te pakken, dat gaat een stuk sneller.
Als het je te doen is om gewicht, dan heb je een lang en duur pad gekozen..
Gang is alles!!

zannata64
Forum-lid

zannata64 23 nov 2010 16:51

ja deze hou ik bij elke week dus mijn conditie moet zeker niet slecht zijn he
er wordt elke week gereden op zondag gans het jaar door bij mogelijkheid van het weer natuurlijk.

Ik heb wel zelf gekoerst bij de junioren maar das toch al zo een 25 jaar geleden geleden. Nu ik was er jaren uit uit het koers milieu en wou het kalmtjes aandoen zo ook bij de aankoop van terug mijn eerste fiets en daar ik zie dat het nog steeds goed gaat komt de interesse vanzelf en je kom dan vanzelf zo bij deze groepen terecht wat natuurlijk leuk is op zich .

Plaats reactie