voorrem rechts
Wat ik me afvraag is of er soms afspraken zijn die de voorrem door de linker shifter laat bedienen en de achterrem door de rechter.
Of zijn het soms andere (mij onbekende) redenen waarom. Ik heb de neiging eerder in derechterrem te knijpen ( dus achter) terwijl het eigenlijk de voorrem hoort te zijn.
Is er iemand die hier een antwoord op weet? Anders dan: Omdat het zo hoort.
hoor het wel.
Of zijn het soms andere (mij onbekende) redenen waarom. Ik heb de neiging eerder in derechterrem te knijpen ( dus achter) terwijl het eigenlijk de voorrem hoort te zijn.
Is er iemand die hier een antwoord op weet? Anders dan: Omdat het zo hoort.
hoor het wel.
- alliance_0
- Forum-lid
Ik weet niet hoe het met racefietsen is, maar bij gewone fietsen met handremmen zie je dat dat per merk verschilt. Bij het ene merk zit de voorrem rechts en bij de andere links.
-
- Forum-lid
Ik denk dat het met de kabels te maken hebt, en met name de bochtcurve van de buitenkabel.
De hoek die de rechtershifter buitenkabel moet maken om de voorrem te bedienen wordt scherper.
Ergens anders zou ik niet weten wat anders de reden zou kunnen zijn.
Heeft iemand misschien eea al uitgeprobeerd om ze anders aan te leggen????
De hoek die de rechtershifter buitenkabel moet maken om de voorrem te bedienen wordt scherper.
Ergens anders zou ik niet weten wat anders de reden zou kunnen zijn.
Heeft iemand misschien eea al uitgeprobeerd om ze anders aan te leggen????
op een waterfiets kom je ook vooruit
- razenderoeland
- Forum-lid
Of het er mee te maken heeft weet ik niet, maar achterrem en achterderrailleur zitten allebei rechts.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Voorrem links lijkt mij ook logischer vanwege beter gelijktijdig kunnen schakelen achterderailleur. Met name handig voor tijdens wedstrijden.
-
- Forum-lid HC
Engeland is idd andersom. weet ook niet waarom
-
- Forum-lid
Als je motor rijdt of hebt gereden kun je echt niet gaan rijden met de voorrem links, vragen om ongelukken.
Ooit slechts één rit gereden met voorrem links, dat ging al bijna mis ...
Ooit slechts één rit gereden met voorrem links, dat ging al bijna mis ...
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Voor motorrijders (en anderen) biedt Magura dan ook voorrem rechts en achterrem links aan.
Het verbaasde mij ook. Bij sportfietsen is het in principe altijd rechts knijpen voor de achterrem terwijl een bromfiets / motor / vrijetijdsfiets de voorrem rechts heeft.
Juist omdat niet alle vrijtijdsfietsen dit zo hebben is er de grote verwarring volgens mij.
Ik zou echter nooit overwegen de functie om te draaien. Juist omdat een motor maar één rem aan het stuur heeft is voor mij de verwarring tussen racefiets en motor niet aanwezig.
Juist omdat niet alle vrijtijdsfietsen dit zo hebben is er de grote verwarring volgens mij.
Ik zou echter nooit overwegen de functie om te draaien. Juist omdat een motor maar één rem aan het stuur heeft is voor mij de verwarring tussen racefiets en motor niet aanwezig.
Als oud motorrijder en ¨wielrenner¨ vroeg ik me dit af,maar heb nog steeds geen antwoord. mag ik con
cluderen dat er ook geen antwoord is? Dus mag ik op mijn nieuwste fiets zelf bepalen wat en hoe?
Of zijn er toch conventies links of rechts? Lol
cluderen dat er ook geen antwoord is? Dus mag ik op mijn nieuwste fiets zelf bepalen wat en hoe?
Of zijn er toch conventies links of rechts? Lol
-
- Forum-lid HC
Ik rij al sinds ik 3 jaar ben op een motor (ben nu 28) en heb geen enkel probleem met de voorrem links. Ik denk dat het idd zo is omdat je met rechts achter schakelt, heb je alles aan de achterkant bij je rechterhand.