Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Welke zadelpen, 3T of KCNC?

dorpel
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2010 13:19

dorpel 20 nov 2011 13:03

Hallo. Ik ben nog op zoek naar een zadelpen. Ik twijfel nog tussen de volgende twee modellen:
- KCNC Ti Pro Lite: http://all4bikes.be/ecom/catalog/produc ... id=1338154
- 3T Doric LTD: http://www.bikeparts4u.nl/shop/product_ ... ts_id=2165

De KCNC zadelpen is gemaakt van Scandium, De 3T natuurlijk van carbon. Heeft dit invloed op het comfort en de duurzaamheid? Beide zadelpennen hebben geen seatback, heeft dit invloed op het comfort?
Zijn er nog andere zadelpennen die de moeite waard zijn?

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7941
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 20 nov 2011 13:31

Ik heb die van KCNC, zeer mooi afgewerkt en ongelofelijk licht: 125 gram bij een lengte van 320mm en redelijk geprijsd €80.
Die van 3T ken ik niet, maar heb wel met carbon pennen ervaring, plus en min. Min is dat ze heel goed vastgezet moeten worden, neiging om te zakken. Meet de diameter voor je ze koopt, soms 0,2 mm afwijking. Plus is comfort, ze geven iets mee. Duurzaamheid is uiteraard van veel factoren afhankelijk. Kwaliteit is van een topproduct. Geen setback kies je omdat het voor je ergonomische positie nodig is. Ook dan kun je het zadel ver naar achteren zetten, wat bij de carbonpen het meegeven zal versterken.
Laatst gewijzigd door klimmer op 20 nov 2011 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.

dorpel
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2010 13:19

dorpel 20 nov 2011 13:53

Bedankt, dit helpt me al heel wat vooruit. En ben je tevreden over het bevestigingsmechanisme voor het zadel?

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7941
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 20 nov 2011 17:12

dorpel schreef:Bedankt, dit helpt me al heel wat vooruit. En ben je tevreden over het bevestigingsmechanisme voor het zadel?
twee opmerkingen: tweeboutsbevestiging vind ik ideaal, zit op al mijn fietsen. De klemmen en bouten aanbrengen vraagt vingerlenigheid en handigheid, komt ook doordat de onderdelen zo vederlicht zijn. Advies is wel de schroefdraad van de boutjes met een druppeltje loctite te zekeren. Daarna kun je nog altijd verstellen met gewone inbus. Ik heb in de eerste ritten een keer het zadel verloren, omdat alles losgetrild was en dan zonder gereedschap zadel weer monteren is nogal gek***t. Inmiddels ruim 2000 km gereden.

rsvfrank
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 aug 2009 20:23

rsvfrank 22 nov 2011 18:40

Ik heb de 3t doric en dan de witte team uitvoering.
zadelbevestiging vind ik zelf niet echt je van het, de voorste inbus is moeilijk bereikbaar, hier heb je een bolkop inbussleutel voor nodig, anders beschadig je snel de lak.
afstellen is ook niet heel handig maar dat doe je in principe maar 1 keer , tenzij je wat aan je positie wilt/gaat sleutelen natuurlijk.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 23 nov 2011 20:50

als je een nieuwe wilt van 3t die heb ik hier liggen en is te koop
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie