Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

losse spaken in HED

cyco
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jun 2008 15:05

cyco 23 nov 2010 13:37

Rij nu +/- 2jaar (enkel wedstrijden) met mijn HED JET 60 (voor) en HED JET 90 (achter), zonder problemen.
Uitgerekend op mijn wedstrijd van het jaar WK Ironman in Hawaii, stel ik 's morgens vast dat ik in mijn voorwiel een losse spaak heb. Bij nader inzien draait de nippel gewoon mee rond?

Mijn fiestmaker wil deze carbon wielen eigenlijk niet uitlijnen, omdat ze nog zonder slag draaien..

Mss de nippel met een druppel lijm vastzetten op de naaf??? Iemand een andere oplossing?

ALvast bedankt
P3, ULTEGRA, HED JET 60/90

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 23 nov 2010 14:10

Adviseer je de wielen bij BikeXperto (www.bikexperto.com) langs te brengen,
die kan het wiel volledig voor je na-lopen en de spaak zoals het hoort vast zetten.

Vaak willen fietsenmakers niet zo gauw met interne nippels aan de slag, gezien de ervaring hier tot vaak beperkt is.

krokie
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 23 nov 2010 14:55

Hmm voorwiel heeft wel aparte titanium spaken (gelijmd aan voornaaf toch?)
Normaal gesproken is uitlijnen niet moeilijk (nippels aandraaien gaat met speciaal sleuteltje, nippels toegankelijk onder velglint (dacht 5,5mm)). Wel de spaak goed tegenhouden met een tangetje.
Heb je ze via snelle wielen? Die bieden vrij goede service wellicht hen eens vragen of je ze naar hen kan opsturen..
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

cyco
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jun 2008 15:05

cyco 24 nov 2010 13:51

na mijn "versie" is er een nieuwe hed JET uitgekomen, voorwiel is anders gespaakt. Namelijk bij mij gaan de spaken eerst in een nippeltje en dan in de naaf. de nieuwere versie gaan de spaken inderdaad rechtsttreeks IN de naaf (gelijmd? of verzonken vastgevezen?

Ze komen idd van snelle wielen, maar wil ze precies niet echt verzenden vanuit Belgie??
P3, ULTEGRA, HED JET 60/90

Plaats reactie