Professionale inbussleutelset
-
- Forum-lid
Regelmatig draai ik de kopjes van boutjes van mijn MTB of racefiets aan gort. Misschien komt dat door mijn setje inbussleutels van de Gamma/Karwei (toch niet helemaal op maat?).
Wie heeft er een tip voor een goede professionele inpbussleutelset:
- en moet ik dan een met handvat nemen? (T)
- of juist een met wat langere handel? (L)
Graag jullie mening!
Graag jullie mening!
Parktool heeft een goede serie. Wat je ook kunt doen is een degelijk setje bitjes kopen. Deze kun je direct op je momentsleutel zetten. Lijkt me geen gek idee, want als ik je verhaal zo lees kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je bepaalde boutjes veel te hard aandraait.
+1
Anders: neem Pb Swiss, dit koop je maar 1x in je leven.
https://www.prof-tools.nl/detail.asp?La ... Prod=11812" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.prof-tools.nl/detail.asp?La ... Prod=11812" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
Koop dan gelijk een setje Torx sleutels.baron062 schreef:+1
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
Probeer de Formula R1 boutjes maar eens: net peperkoek!
dank voor de info!
dank voor de info!
mda1 schreef:Setje van Facom is ook degelijk spul. En inderdaad: Als je boutkopjes stuk gaan is het vaak een kwestie van te hard aandraaien. Ik doe al jaaaaren met een setje van de gamma, en heb nog nooit een boutkopje dol gedraaid op een fiets.
- plantagenet
- Forum-lid
Ik heb een 'normaal' setje bij de bouwmarkt vandaan, was echt niet heel duur. Het is een sleutelring met daaraan een stuk of 8 imbussleutels, het normale model met een korte en een lange zijde. Ik kan me ook niet voorstellen dat de maatvoering de oorzaak is van het 'aan gort draaien' van je boutjes; eerder de kracht die je gebruikt om alles vast te draaien.hupholland schreef:Regelmatig draai ik de kopjes van boutjes van mijn MTB of racefiets aan gort. Misschien komt dat door mijn setje inbussleutels van de Gamma/Karwei (toch niet helemaal op maat?).
Graag jullie mening!
Voor wat betreft de keuze tussen handvat of langere handel; ik zou kiezen voor een imbussleutel met haakse hoek, omdat dat handig is op moeilijk bereikbare plaatsen.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
-
- Forum-lid HC
Passing is alles. Met goed gereedschap kun je veel meer kracht op alu boutjes e.d. zetten voordat ze kapot gaan. Parktool is niet meer dan een B merk voor sleutels PB (mijn keuze) of wiha zijn echt een aanrader. Facom is ook prima maar je betaald teveel voor de naam.
Gereedschap van de Bouwmarkt is doorgaans rommel en heeft niets aan een dure fiets te zoeken..
Gereedschap van de Bouwmarkt is doorgaans rommel en heeft niets aan een dure fiets te zoeken..