Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats fietsvakantie Dolomieten

bert30
Forum-lid

bert30 05 dec 2011 21:17

Hallo allemaal,

Na dit jaar op vakantie te zijn geweest in Zwitserland en in Italie in de buurt van de Stelvio, wil ik volgend jaar een fietsvakantie plannen in de Dolomieten. Ik ben al wat aan het rondneuzen, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil. Waarschijnlijk wil ik een paar GF's fietsen (Grodenmarathon en de GF Sportful) en in de tussenliggende week een aantal bekende bergen fietsen. Mijn vraag is wat zou dan een geschikte standplaats zijn? Ik zat zelf te denken aan Canazei of Arabba. En hoe is het weer in de Dolomieten in het begin van juni normaalgesproken?

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 05 dec 2011 21:22

Canazei is super. Leuke, gezellige plaats met veel accomodaties en restaurantjes. Arabba ben ik alleen doorheen gereden en oogde minder leuk dan Canazei.

GF Sportful is een aanrader qua cyclo. Toporganisatie en super parcours. Prachtig!

O ja, de Fedaia zal je nooit meer vergeten. Oef, wat een ding is dat zeg. :shock:
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 dec 2011 09:09

Corvara en bijv La Villa zijn volgens mij ook prima opties. Heel gek veel is er niet te beleven in juni, het is vooral doordeweeks rustig en in 't weekend zijn er meer motorrijders.

Het weer kan je geen pijl op trekken. Afgelopen jaar een week in juni in de Dolomieten geweest en veel geluk gehad, meeste dagen een graad of 26 's middags in Corvara en een strak blauwe lucht. Alleen de laatste 2 dagen van de week minder weer.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 06 dec 2011 16:52

Canazei is inderdaad een sfeervol plaatsje en een prima uitvalsbasis. Dat geldt ook voor het zuidelijker gelegen Moena (in hetzelfde dal). Daartussen ligt Vigo di Fassa, waar ik een paar jaar geleden in juni geweest ben. De eerste dag sneeuwde het zowaar, en gaf m'n teller -1°C aan op de top van de San Pellegrino. De andere 6 dagen scheen de zon volop en was het rond de 25°C.

Dit jaar in september wederom 'n week in Vigo di Fassa geweest (zie betreffende post). Wederom prima weersomstandigheden, slechts een half dagje regen gehad. Maar goed, ons eigen zeeklimaatweer is al nauwelijks te voorspellen, en dat geldt zeker voor het weer in het hooggebergte.

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 06 dec 2011 18:26

Begin juni is relatief vroeg in het jaar, maar je kunt ook enorm geluk hebben met de temperatuur.
Zo ben ik eens in mei geweest en een prima 20-30 graden heb gehad, verslagje:
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=18379" onclick="window.open(this.href);return false;
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

simen
Forum-lid

simen 06 dec 2011 21:56

Afbeelding

Vergeet tussen al dat klimgeweld daar dit mooi verborgen Italiaanse colletje niet als je daar bent.
Zij is ook tegen

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 06 dec 2011 22:59

Canazei is een perfecte uitvalsbasis. Een aantal mooie rondjes te rijden.

dario
Forum-lid

dario 07 dec 2011 08:57

Ook heel geschikt is de Valle di Livinallongo (tussen Arabba en de Passo Falzarego), vanwaar je makkelijk alle richtingen uit kan (Sellaronda in het noorden, Fedaia-Marmolada in het westen, Cortina in het oosten, Alleghe in het zuiden, en alle kleinere colletjes daartussen). Bovendien ook mooi omdat er in dat dal geen wintersportstations zijn die de omgeving ontsieren.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie