------------
-
- Forum-lid
----------------------------------
Laatst gewijzigd door Redactie Eyeworks op 14 dec 2011 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Wat schuift het?
VET!, Arnie actief op het fietsforum!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Blijf liever in de illusie dat mijn iq ver boven gemiddeld is
Volgens mij is het een illusie dat je in een dergelijke test je IQ te weten komt.
volgens mij ook, maar het is altijd wel een grappig programma.. alles voor de kijkcijfers
- thestudent
- Forum-lid HC
Je kan hierbij het gemiddelde zo hoog maken als je zelf wil. Als ik al mijn fietsende vrienden van de unie uitnodig en dit nog naar een paar studentenclubs doorstuur dan loopt het zo op. Maar fietsen is iets wat niets met Iq of intelligentie te maken heeft en dat is maar goed ook. Het is een sport waarbij er vooral op kracht en herstelvermogen word geselecteerd. Ik wil hiermee zeggen dat je selectie van de mensen belangrijker is dan de groep zelf voor de mogelijke verschillen tussen groepen. Probeer je dan wielrenners te vergelijken met basketballers of weet ik veel wat. Dan is je selectie vooral gebaseerd op toevalligheden waardoor er niets zinnigs over te zeggen valt. Je kan toevallig een hele slimme groep wielrenners hebben en een domme groep basketballers, maar zegt je selectie dan ook iets over de groep in het algemeen? Nee, waarschijnlijk niet. Het zou de volgende keer zomaar andersom kunnen zijn. Ach alles voor de leuke tv. Het zal jullie wel weer niet uitmaken.
Zo maak je van iets "redelijk" wetenschappelijks ( al is de test natuurlijk niet echt veelzeggend) complete willekeur. De belangrijkste fouten in de wetenschap worden niet gemaakt tijdens het meten zelf, maar door het veronderstellen van verbanden die er waarschijnlijk niet zijn. Verbanden moet je daarom alleen veronderstellen als daar duidelijke aanwijzingen voor zijn. Leuk voor de show maar zinnig absoluut niet.
Zo maak je van iets "redelijk" wetenschappelijks ( al is de test natuurlijk niet echt veelzeggend) complete willekeur. De belangrijkste fouten in de wetenschap worden niet gemaakt tijdens het meten zelf, maar door het veronderstellen van verbanden die er waarschijnlijk niet zijn. Verbanden moet je daarom alleen veronderstellen als daar duidelijke aanwijzingen voor zijn. Leuk voor de show maar zinnig absoluut niet.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
Waarom alleen mannen? Er zijn steeds meer dames op de fiets te vinden!