Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

REGENBROEK

sorcees
Forum-lid

sorcees 14 dec 2011 11:36

Ik heb er een beetje genoeg van, vanochtend weer helemaal nat geworden, mijn benen dan, voor de rest bezit ik goede regenkleding.
Ik ben op zoek naar een regenbroek voor op de racefiets, ik fiets elke dag, weer en wind, zomer en winter, woon-werk-woon.
Ik kan op mijn werk omkleden en douchen dus daar maak ik graag gebruik van, alleen in de namiddag weer een natte broek aantrekken, niet leuk.
Is er nog iets te koop dat beter is dan froglegs en minder lomp dan de broeken van "echte" regenpakken, zoals postbodes, krantenbezorgers en scholieren ze dragen.
Ik sta open voor alle suggesties.

tegenligger
Forum-lid

tegenligger 14 dec 2011 13:01

Ik ben bang dat je weinig keus hebt. Je kunt rainlegs gebruiken. Die houden je bovenbenen droog, maar je onderbenen niet. Wil je je benen helemaal droog houden dan zul je toch aan de regenbroek moeten. Wat je denk ik zoekt is een meer sportieve regenbroek, dus dun en licht, ademend en niet flapperend. Op de website van Rose staan diverse regebroeken van meer sportieve merken. Misschien zit hier iets voor jou tussen.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 14 dec 2011 17:07

Ik gebruik een "verbouwde" regenbroek. Ik heb een gewone regenbroek (je weet wel, zo een voor op een gewone fiets, waar ook een jas bijhoort) korter geknipt (net zo lang als een korte fietsbroek), en door mijn vrouw (handig met de naaimachine) laten aanpassen. D.w.z. wat smaller laten maken, zodat hij niet te veel wind vangt. Werkt in ieder geval goed om de zeem, achterwerk en bovenbenen droog te houden.

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 14 dec 2011 18:27

Je zegt op de racefiets dus ik neem aan in verder in race tenue. Is de nanoflex serie van Castelli iets? Prijzig, maar geen gezeur meer als ik de reclame (en reviews) moet geloven.

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 14 dec 2011 21:25

De nanoflex serie houdt wel wat water tegen maar bij flinke regen komt er echt wel wat doorheen. Met deze temperaturen heb je aan nanoflex beenwarmers en de claudio broek niet genoeg. In dit geval zou ik kiezen voor de pave (nanoflex) of fluido (combi SG0.6 water en winddicht materiaal en nanoflex).
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 14 dec 2011 21:29

Ik vind een regenbroek absoluut niet comfortabel fietsen. Zo'n broek trekt enorm bij je knieën. Ik neem dus voor lief dat mijn benen nat regenen. Op het werk hang ik de broek te drogen; als ie erg nat is leg ik hem op de radiator, zodat hij 's middags zeker droog is. Is er op jouw werk echt niet zo'n plekje te vinden waar je je kleding kunt uithangen en laten drogen?
Een andere optie is om een droge broek mee te nemen en die 's middags aantrekken. Thuis kun je dan alles alsnog volledig laten drogen.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 14 dec 2011 21:36

Ik gebruik op de racefiets en cyclocrosser (allebei woon werk afhankelijk van seizoen) Rainmates. Lijkt erg veel op Rainlegs, alleen kunnen de pijpen tot op je schoenen verlengd worden.
Ben er erg tevreden over. Prijs was een jaar of vijf geleden zo'n 29 euro.
De achterkant is open, maar ik fiets dan ook op de cyclocrosser in de regen met spatborden (SKS) lange.
marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

mimarron
Forum-lid

mimarron 15 dec 2011 11:20

heb ooit eens een lange fiets broek gehad waar aan de voorkant een soort kunstof zat op benen en bij t kruis
weet niet meer wat t was en welk merk wellicht iemand hier op t forum wel
die hield me redelijk droog en vooral warm op de kritieke punten
Sensa GF 2022
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )

sorcees
Forum-lid

sorcees 15 dec 2011 16:39

Beetje nat worden is niet erg en kleren drogen gaat ook wel, maar bij zeer sterke regen lopen de schoenen zelfs vol ondanks overschoenen.
Ik denk dat ik maar eens een poging ga wagen een gewone regenbroek aan te passen en die te gebruiken in combinatie met hoge gamaschen die ook nog over de overschoenen gaan.
Dus lange winterbroek, dan schoenen met overschoenen, dan de gamaschen en daarover weer de aangepaste regenbroek zodat er geen water in en door kan lopen.
Ik houd jullie op de hoogte.

davide
Forum-lid

Gebruikersavatar davide 15 dec 2011 19:53

Welke (regen-)broek heeft van Hummel hier aan?
http://twitpic.com/7t8tfs" onclick="window.open(this.href);return false;

arts
Forum-lid

arts 28 jan 2012 16:23

@davide; Heb je hierover al een reactie gehad. Ik heb hier nl ook wel benieuwd naar.

Iemand ervaring met de JEANTEX regenbroek PIEMONT.
Deze ziet er nl ook vrij stak (om been) uit.

pinaride
Forum-lid

Gebruikersavatar pinaride 02 feb 2012 20:44

davide schreef:Welke (regen-)broek heeft van Hummel hier aan?
http://twitpic.com/7t8tfs" onclick="window.open(this.href);return false;
Het logo lijkt wel 'n beetje op Sportful, maar ik kan deze niet vinden op hun site.
<<Pijn is tijdelijk, opgeven is voor eeuwig!>>
Mijn Bloggie!

Plaats reactie