Na een dikke 10j trouw te zijn geweest aan cannondale (cad3,cad5,six13,system six,supersix himod) is het tijd voor iets anders.
Ik heb 3 voorkeuren.
BMC teammachine slr01. Heel mooi afgewerkt en toch origineel.Ook het UD carbon is heel mooi zichtbaar door dematte ofwel blinkende vernis die op het frame licht. Op de achtertrein en zadelpen zijn er stukken in 3K geweven carbon voor het comfort. Dus hier toch ook een high tech frame waar Je bent ervoor of tegen bent kwa looks. Merk onder zwitserse vleugels, dus dat zou wel snor moeten zitten kwa kwaliteit al geven ze maar 3j garantie. Het frame zou een 890 a 920gr op de weegschaal brengen voor een 57cm.
Het losse 57cm mat witte frame is ondertussen reeds uitverkocht wegens het grote suc6 in zwitserland...en hier zie je er geen 5 rijden....! einde februari komen er een paar nieuwe terug. Ook Cadel won er de tour mee, zonder dat hij naar de duurdere impec kon grijpen, maar blijkbaar is het frame zo goed,stijf licht en wendbaar en bovenal comfortabel...wat wil je meer!? Van een bevriende meca van BMC weet ik dat alle profs bij bmc met een standaard frame rijden, geen verdere aanpassingen zoals het stijver maken rond trapas voor sprinters of andere krachtpatsers...dit zegt toch wel iets over de standaardkwaliteit.
Cervélo R5 model 2012. Op bikemotion toch zeker 15' met R Vroomen over het frame gepraat en hier is toch kosten nog moeite gespaard om een topframe kwa stijfheid,gewicht te ontwerpen. Lifetime waranty speelt hier toch ook een belangrijke rol.Ik ben echt overtuigd van dit frame.Het enige wat ik een beetje ergerlijk begin te vinden is dat cervélo kwa naam precies al de naam van t vuil van de straat heeft (zie je ook aan cervelo topic meer als 700pagina's...),maar op straat kom je er toch weinig tegen. Zeker de R5 is toch exclusief, heb er dit jaar 2 tegengekomen de rest waren r3 s2 en s3.
Wel jammer dat je hier de carbon niet ziet omdat het frame gelakt is! Maar hier raakte ik een gevoelig punt bij vroomen. Het frame is zo licht als ze het niet zouden lakken het lichter zou zijn als de r5ca! dat konden ze toch niet maken dat een 4400euro kostend frame lichter zou zijn als het wansmakelijk dure 8000euro kostende r5ca vandaar dat het gelakt wordt! Verder heel mooi afgewerkt frame ,ook geen revetje te bespeuren bij de voorderrie nok. Netjes ingelamineerd in de carbon....wat blijkbaar een tijdrovender procede is en waardoor het frame er mooier,sterker op die plaats maar vooral lichter op wordt tov de goedkopere r3.
Parlee z5sl Hier heb ik t gevoel dat mijn hart er sneller gaat van slaan....maar koop je op die basis een nieuwe fiets. Ik heb in ons verblijf dit jaar tijdens de marmotte 2 Engelsen mogen ontmoeten met een parlee. Ik was toch zeer aangenaam verrast door het gewicht en afwerkingsgraad. Je hebt hier toch te maken met een handmade usa frame en geen china of taiwan toestanden (wat zeker niet wil zeggen dat dit per defenitie slecht is) Maar ik heb het toch een beetje moeilijk met de grote brands en made in china en dan nog 2500 a 4000 voor een frame vragen.Parlee is op zijn minst exclusief maar je vind er weinig over terug, tenzij op WW forums. Voor mijn gewicht (80 a 85kg)en type rijstijl heb ik graag een stijve fiets en heb geen idee hoe zich dat vertaalt naar andere merken. Hier heb ik wel t voordeel van mijn ax lightness daedalus zadelpen en c'dale hollowgram Si Sl crancstel te kunnen hergebruiken wegens de bb30 trapas. Wat ik wel knap vind aan parlee is dat het zo tijdloos eenvoudig is. Maar dat is natuurlijk smaak. Maar vermoedelijk zie je bij bmc,cervelo en zoveel anderen dat je frame van een bepaald jaar is. Bij parlee is hij binnen 5j nog up to date....
Graag eens jullie reactie jullie voorkeur en waarom.
luxe probleem...Cervélo,BMC of Parlee...
Welke je ook kiest, qua rij-eigenschappen ga je er denk ik niet of nauwelijks op vooruit.
havana schreef:Welke je ook kiest, qua rij-eigenschappen ga je er denk ik niet of nauwelijks op vooruit.
Hoe bedoel je? tov Cannondale?
Dat kan zeer goed zijn. Ik ben echt een c'dale die hard fan....(heb ook nog een flash team). Ik heb niet de minste twijfel aan de rijeigenschappen van een nieuwe c'dale evo. Maar ik kan mij niet vinden met de huidige kleurschema's. En losse frames kan je enkel krijgen in de witte uitvoering.(ik wil geen wit meer mijn vorige SS was een witte met zwarte letters, heel mooi maar was de witte kleur kotsbeur) ofwel in de liquigas uitvoering.
Ik vind er maar één echt mooi naar mijn goesting en dat is de mat zwarte ultimate uitvoering.Die is onmogelijk te bestellen als framekit! Ik moet een frame apart kopen want heb al een 2012 campa SR groep en gravitas remmen.....en de LW zijn besteld Dus vandaar dat ik enkel een frame wil!
Ik voel dat het wat tijd is voor iets anders, vandaar dit open topic over 3 leuke framesets.....Ik ben niet gefocust op één merk zoals ik jaren was op c'dale. Er zijn zeker nog topframes die elkaar zeer dicht bekampen kwa,kwaliteit,afwerking,rijeigenschappen en gewicht...helaas ook de prijs Dus kan je maar beter naar uw verstand,hart en buikgevoel kijken en uw goesting doen. Jammergenoeg koop ik er geen 3 maar eentje, en daar wil ik wel even over discussieren met anderen waarom wel,waarom niet en jullie eigen voorkeur van de 3!
Tsja als je naar je eigen verhaal kijkt kun je op redelijke gronden maar twee dingen doen. De witte Cannondale of de zwarte Cervelo.
Cervelo wordt overigens meer over gesproken dan gekocht als ik om me heen kijk. Daar doe ik zelf ook aan mee, met mijn liefde voor Cervelo en Canyon's in de garage Het lukt me niet mijn gevoel te laten heersen over de prijs/kwaliteit rede
Cervelo wordt overigens meer over gesproken dan gekocht als ik om me heen kijk. Daar doe ik zelf ook aan mee, met mijn liefde voor Cervelo en Canyon's in de garage Het lukt me niet mijn gevoel te laten heersen over de prijs/kwaliteit rede
Alledrie hebben ze hun plusjes en minnetjes. Als je deze naast elkaar zet en je komt er dan niet uit, toch maar op gevoel kiezen. Omdat we allemaal verschillend zijn kan ik niet zeggen welke voor jou het beste is, maar ik zou voor Parlee gaan. En dan puur vanwege het feit dat dit het merk is dat je het minste ziet.
Time is (almost) on my site, 5 more days
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik zou voortaan al die verkooppraatjes met een paar korrels zout nemen. Onzin over comfort vanwege geweven 3k carbon van BMC. Een R5 is niet gespoten om 'm zwaarder te maken, maar om de filler te verbergen. De Parlee Z4 en Z5 worden in Azië gemaakt en niet in Amerika.
Ik snap niet helemaal dat de keuze tussen deze 3 frames gaat, ze zijn alle 3 duur, maar dan houdt 't met de overeenkomsten wel zo'n beetje op. De Cervelo is veel lichter dan de andere 2 frames, technisch gezien 't meest vooruitstrevende frame. BMC ontwikkelt frames om anders te zijn dan de rest, niet om beter te zijn. Parlee heeft de productie lang in Amerika gehouden en pas de Z4 is in China geproduceerd. Hun naam hebben ze opgebouwd met tube-to-tube frames die in Amerika worden gemaakt en niet de Z4 en Z5 massa productie frames in China.
Ik snap niet helemaal dat de keuze tussen deze 3 frames gaat, ze zijn alle 3 duur, maar dan houdt 't met de overeenkomsten wel zo'n beetje op. De Cervelo is veel lichter dan de andere 2 frames, technisch gezien 't meest vooruitstrevende frame. BMC ontwikkelt frames om anders te zijn dan de rest, niet om beter te zijn. Parlee heeft de productie lang in Amerika gehouden en pas de Z4 is in China geproduceerd. Hun naam hebben ze opgebouwd met tube-to-tube frames die in Amerika worden gemaakt en niet de Z4 en Z5 massa productie frames in China.
Ik zou voor de Cervelo kiezen als je jaren op Cannondale hebt gereden, en het is net wat AMF zegt de Cervelo is niet te vergelijken met BMC en Parlee. En volgens mij is een Cannondale het beste te vergelijken met de Cervelo.
De BMC en Parlee rijd je als je wat "anders" wilt, de BMC is zeer mooi een kennis van me heeft hem en is er zeer tevreden over heb er zelf eens een rondje mee gereden en dat voelde zeer goed aan.
De BMC en Parlee rijd je als je wat "anders" wilt, de BMC is zeer mooi een kennis van me heeft hem en is er zeer tevreden over heb er zelf eens een rondje mee gereden en dat voelde zeer goed aan.
YFood !!!