Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Fietscomputer draadloos met cadans - tips gevraagd

wezenloze
Forum-lid

wezenloze 28 dec 2011 10:49

Ik wil graag een fietscomputer met cadansmeting, draadloos. Verder niet te veel toeters en bellen.
Ik heb er twee gevonden: de cateye strada double wireless en de Sigma 1609 cadans die lijken te voldoen aan mijn wensen.
Iemand ervaring met één van deze of soortgelijke? Aanraders of afraders? Andere tips?

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 28 dec 2011 11:45

Met allebei doe je geen miskoop. Voordeel van de Cateye is dat je maar een sensor hebt, dat is minder lelijk en dan meet je snelheid aan het achterwiel wat handig kan zijn als je de fiets gebruikt op een hometrainer. Sigma is iets goedkoper geloof ik. Ik heb de sensor van mijn Cateye zo gepositioneerd dat het cadansmagneetje op de (stalen) pedaalas klemt, dat scheelt weer een tiewrap over je crank.

rogiertcanyon
Forum-lid

rogiertcanyon 28 dec 2011 14:03

sigma 1609 gebruik ik nu meer dan een half jaar. Ben er erg tevreden over. Mijn vorige viel vaak uit of kreeg geen signaal. Heb ik met de sigma helemaal geen last van. Enige waar ik achteraf spijt van heb is dat ik de versie met cadans en hartslagmeter niet heb genomen. Dan heb je alles is een

wezenloze
Forum-lid

wezenloze 26 jan 2012 09:00

Ik heb de sigma 1609 inmiddels. Een leuke ding met veel mogelijkheden. Heeft bv. een stopwatch en thermometer, best leuk allebei.
Klein nadeel: de snelheidssensor moet echt om het voorwiel, vanaf het achterwiel is het bereik helaas te klein. Voor op de weg niet erg maar op de Tacx moet je echt een plekje voor de sensor zoeken (hoog op de achtervork ofzo) om toch signaal te krijgen.

tutti
Forum-lid

tutti 15 feb 2012 23:26

Bryton Rider 20. Kan cadans en hartslag meten. Snelheid via GPS. Alle gegevens en gereden route kun je achteraf analyseren op je PC. Lichtste en kleinste GPS-fietscomputer in de markt.
Better do it right once

Plaats reactie