Ik twijfel tussen de Veltec 6.0 of de SRAM 60.
Prijstechnisch weinig verschil. Gewicht is 90 kg.
Misschien nog andere opties?
Graag jullie ervaring

Fiets Magazine nr. 5-2025 (incl. de zomer special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Hoi Basko,basko schreef:Hele goede ervaring mee, weeg zelf ook 90 kg. Ik verbaas me ook er hier zo weinig over te lezen...
Hoi Basko, dank voor je antwoord.basko schreef:ze zijn echt stabiel ja, ik krijg ze niet tegen de remblokken getrapt. Bandje wisselen? doe ik (bijna) nooit, zou voor mij geen argument zijn om een wielset wel/niet te kopen. en tsja, het zoeft en ratelt 'beschaafd' (ratel is minder dan fulcrum, meer dan easton), mooie 'doffe' ratel..
Ik ben benieuwd wat je voor de S60's gaat betalen dan. De speed 6.0 heb ik voor 550,-eu gezien, maar daar heb je geen setje S60's voor.Mighty Bike Mike schreef:Heeft iemand ervaring met de SRAM S 60 wielen?
Graag jullie ervaring
Dat klopt voor die prijs gaat het niet lukken.kc82 schreef:Ik ben benieuwd wat je voor de S60's gaat betalen dan. De speed 6.0 heb ik voor 550,-eu gezien, maar daar heb je geen setje S60's voor.Mighty Bike Mike schreef:Heeft iemand ervaring met de SRAM S 60 wielen?
Graag jullie ervaring
Heb er net 1 rondje mee gefietst (gebruikt gekocht) en kan je een heel korte ervaring geven. Hiervoor had ik cosmic carbon premium. Heb dus wel aardig vergelijkingsmateriaal.Mighty Bike Mike schreef:Hoe zijn de rijeigenschappen? Ik ken het gewicht van de wielen maar zijn ze stabiel, is het makkelijk een bandje te verwisselen, maken ze een mooi geluidje en zit er een goeie ratel in het freewheel?basko schreef:Hele goede ervaring mee, weeg zelf ook 90 kg. Ik verbaas me ook er hier zo weinig over te lezen...etc.
Ik ben trouwens ook benieuwd wat het verschil qua rijeigenschappen is met de Mavic Cosmic Carbon SL is.
Iemand een vergelijk
jsparie schreef:Heb er net 1 rondje mee gefietst (gebruikt gekocht) en kan je een heel korte ervaring geven. Hiervoor had ik cosmic carbon premium. Heb dus wel aardig vergelijkingsmateriaal.Mighty Bike Mike schreef:Hoe zijn de rijeigenschappen? Ik ken het gewicht van de wielen maar zijn ze stabiel, is het makkelijk een bandje te verwisselen, maken ze een mooi geluidje en zit er een goeie ratel in het freewheel?basko schreef:Hele goede ervaring mee, weeg zelf ook 90 kg. Ik verbaas me ook er hier zo weinig over te lezen...etc.
Ik ben trouwens ook benieuwd wat het verschil qua rijeigenschappen is met de Mavic Cosmic Carbon SL is.
Iemand een vergelijk
Stabiel: Lijkt vergelijkbaar.
Gewicht: Sram iets zwaarder
Bandje wisselen: Lastiger bij SRAM dan bij Mavic.
Zoef zoef geluid: Iets minder bij Sram dan bij Mavic.
Ratel: Sram maakt meer lawaai. Zitten volgens mij ook meer pallen in dus zou wat degelijker moeten zijn dan bij mavic waar de body een beetje het zwakke punt is.
Algemene indruk prima wielen.
Via ebay kun je eventueel op maat gemaakte stickers in andere kleuren bestellen. De standaard stickers zijn opvallend makkelijk te verwijderen. Behalve die op de naaf. Die heb ik laten zitten en er een carbon sticker bedoeld voor versiering van mobiele telefoons op geplakt. Kost bijna niets en geeft een carbon naaf look. Voor een mooi weer fietser als ik moeten ze wel een tijdje mee kunnen.
Kijk eens hier:Mighty Bike Mike schreef:Dat klopt voor die prijs gaat het niet lukken.kc82 schreef:Ik ben benieuwd wat je voor de S60's gaat betalen dan. De speed 6.0 heb ik voor 550,-eu gezien, maar daar heb je geen setje S60's voor.Mighty Bike Mike schreef:Heeft iemand ervaring met de SRAM S 60 wielen?
Graag jullie ervaring
Kan ze voor 775,- eu thuis gestuurd krijgen.
Scheelt een hoop geld, waar heb je ze voor die prijs gezien die veltecs