Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

SRAM S 60

Mighty Bike Mike
Forum-lid

Mighty Bike Mike 29 dec 2011 22:41

Heeft iemand ervaring met de SRAM S 60 wielen?
Ik twijfel tussen de Veltec 6.0 of de SRAM 60.
Prijstechnisch weinig verschil. Gewicht is 90 kg.
Misschien nog andere opties?
Graag jullie ervaring :ugeek:

basko
Forum-lid

basko 30 dec 2011 07:45

Hele goede ervaring mee, weeg zelf ook 90 kg. Ik verbaas me ook er hier zo weinig over te lezen...

Rey953
Forum-lid

Rey953 30 dec 2011 17:24

SRAM S60 wielen kopen. Al was het maar omdat de Veltec wielen tweedehands veel minder waard zijn (vanwege de naam).

Mighty Bike Mike
Forum-lid

Mighty Bike Mike 30 dec 2011 18:40

basko schreef:Hele goede ervaring mee, weeg zelf ook 90 kg. Ik verbaas me ook er hier zo weinig over te lezen...
Hoi Basko,

Hoe zijn de rijeigenschappen? Ik ken het gewicht van de wielen maar zijn ze stabiel, is het makkelijk een bandje te verwisselen, maken ze een mooi geluidje en zit er een goeie ratel in het freewheel? :roll: etc.

Ik ben trouwens ook benieuwd wat het verschil qua rijeigenschappen is met de Mavic Cosmic Carbon SL is.
Iemand een vergelijk :?:

basko
Forum-lid

basko 31 dec 2011 10:35

ze zijn echt stabiel ja, ik krijg ze niet tegen de remblokken getrapt. Bandje wisselen? doe ik (bijna) nooit, zou voor mij geen argument zijn om een wielset wel/niet te kopen. en tsja, het zoeft en ratelt 'beschaafd' (ratel is minder dan fulcrum, meer dan easton), mooie 'doffe' ratel..

sram60
Forum-lid

sram60 31 dec 2011 10:50

Ze zijn super om mee te rijden, alleen heb ik wel de stickers er af gedaan want die waren waardeloos. Heb dus zelf nieuwe stickers er op laten zetten.
Weeg zelf 80 kilo en heb er nog geen enkele klachten mee gehad.
Edwin van de Velde

Mighty Bike Mike
Forum-lid

Mighty Bike Mike 31 dec 2011 10:53

basko schreef:ze zijn echt stabiel ja, ik krijg ze niet tegen de remblokken getrapt. Bandje wisselen? doe ik (bijna) nooit, zou voor mij geen argument zijn om een wielset wel/niet te kopen. en tsja, het zoeft en ratelt 'beschaafd' (ratel is minder dan fulcrum, meer dan easton), mooie 'doffe' ratel..
Hoi Basko, dank voor je antwoord.
Bandje wisselen doe ik gelukkig bijna ook nooit maar ik heb gasten zien worstelen met Easton wielen waar je amper de band op en af kreeg.
Ik rijdt nu Campa Eurus waar ik super goeie ervaringen mee heb maar die gaan in de verkoop omdat de nieuwe bike geheel SRAM Red is afgemonteerd.
Ik ben benieuwd en overweeg serieus om een setje S60 erbij te kopen in de zwart/wit versie.
Zien er strak uit en misschien gaan de stickers er ook nog wel af.

Happy New Year en op naar een goed en sportief 2012 :arrow:

kc82
Forum-lid

Gebruikersavatar kc82 31 dec 2011 11:39

Mighty Bike Mike schreef:Heeft iemand ervaring met de SRAM S 60 wielen?
Ik ben benieuwd wat je voor de S60's gaat betalen dan. De speed 6.0 heb ik voor 550,-eu gezien, maar daar heb je geen setje S60's voor.

Mighty Bike Mike
Forum-lid

Mighty Bike Mike 31 dec 2011 12:27

kc82 schreef:
Ik ben benieuwd wat je voor de S60's gaat betalen dan. De speed 6.0 heb ik voor 550,-eu gezien, maar daar heb je geen setje S60's voor.
Dat klopt voor die prijs gaat het niet lukken.
Kan ze voor 775,- eu thuis gestuurd krijgen.
Scheelt een hoop geld, waar heb je ze voor die prijs gezien die veltecs :?:

jsparie
Forum-lid

jsparie 31 dec 2011 13:26

Mighty Bike Mike schreef:
basko schreef:Hele goede ervaring mee, weeg zelf ook 90 kg. Ik verbaas me ook er hier zo weinig over te lezen...
Hoe zijn de rijeigenschappen? Ik ken het gewicht van de wielen maar zijn ze stabiel, is het makkelijk een bandje te verwisselen, maken ze een mooi geluidje en zit er een goeie ratel in het freewheel? :roll: etc.

Ik ben trouwens ook benieuwd wat het verschil qua rijeigenschappen is met de Mavic Cosmic Carbon SL is.
Heb er net 1 rondje mee gefietst (gebruikt gekocht) en kan je een heel korte ervaring geven. Hiervoor had ik cosmic carbon premium. Heb dus wel aardig vergelijkingsmateriaal.
Stabiel: Lijkt vergelijkbaar.
Gewicht: Sram iets zwaarder
Bandje wisselen: Lastiger bij SRAM dan bij Mavic.
Zoef zoef geluid: Iets minder bij Sram dan bij Mavic.
Ratel: Sram maakt meer lawaai. Zitten volgens mij ook meer pallen in dus zou wat degelijker moeten zijn dan bij mavic waar de body een beetje het zwakke punt is.

Algemene indruk prima wielen.

Via ebay kun je eventueel op maat gemaakte stickers in andere kleuren bestellen. De standaard stickers zijn opvallend makkelijk te verwijderen. Behalve die op de naaf. Die heb ik laten zitten en er een carbon sticker bedoeld voor versiering van mobiele telefoons op geplakt. Kost bijna niets en geeft een carbon naaf look. Voor een mooi weer fietser als ik moeten ze wel een tijdje mee kunnen.

Mighty Bike Mike
Forum-lid

Mighty Bike Mike 01 jan 2012 20:56

jsparie schreef:

Heb er net 1 rondje mee gefietst (gebruikt gekocht) en kan je een heel korte ervaring geven. Hiervoor had ik cosmic carbon premium. Heb dus wel aardig vergelijkingsmateriaal.
Stabiel: Lijkt vergelijkbaar.
Gewicht: Sram iets zwaarder
Bandje wisselen: Lastiger bij SRAM dan bij Mavic.
Zoef zoef geluid: Iets minder bij Sram dan bij Mavic.
Ratel: Sram maakt meer lawaai. Zitten volgens mij ook meer pallen in dus zou wat degelijker moeten zijn dan bij mavic waar de body een beetje het zwakke punt is.

Algemene indruk prima wielen.

Via ebay kun je eventueel op maat gemaakte stickers in andere kleuren bestellen. De standaard stickers zijn opvallend makkelijk te verwijderen. Behalve die op de naaf. Die heb ik laten zitten en er een carbon sticker bedoeld voor versiering van mobiele telefoons op geplakt. Kost bijna niets en geeft een carbon naaf look. Voor een mooi weer fietser als ik moeten ze wel een tijdje mee kunnen.

Thanks jsparie, duidelijk verslag en goeie tip van de carbonsticker :idea:

kc82
Forum-lid

Gebruikersavatar kc82 02 jan 2012 09:41

kc82 schreef:
Dat klopt voor die prijs gaat het niet lukken.
Kan ze voor 775,- eu thuis gestuurd krijgen.
Scheelt een hoop geld, waar heb je ze voor die prijs gezien die veltecs :?:
Kijk eens hier:
http://s-tec-essence.eshop.t-online.de/ ... T60RC-0001" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie