Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Films niet geschikt voor Fortius??

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 dec 2011 15:04

Ik zie op de site van Tacx dat sommige films niet geschikt zijn voor de Fortius. Bijv de leuke Sella Ronda.
Is dit opgelost met de nieuwe software 3.0 versie of is dit nog steeds zo?

Oja, en waar vind ik een complete lijst met dvds? Ik zie bijv op de site van Tacx niet de losse beklimming van de AdH staan om maar een voorbeeld te noemen.
Less is bore

remmiedepemmie
Forum-lid

remmiedepemmie 31 dec 2011 15:49

Dat is met versie 3.0 opgelost.

Of er een complete lijst is is mij onbekend, de Alpe d'Huez zit iig in Alpine Classic 2010 part 1, samen met de Telegraphe en Galibier.

hm2694
Forum-lid

hm2694 31 dec 2011 16:00

Kijk even via bikenet naar diverse leuke routes die je kan downloaden.

Werkt prima.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 02 jan 2012 01:38

daniel1975 schreef:Ik zie op de site van Tacx dat sommige films niet geschikt zijn voor de Fortius. Bijv de leuke Sella Ronda.
Is dit opgelost met de nieuwe software 3.0 versie of is dit nog steeds zo?

Oja, en waar vind ik een complete lijst met dvds? Ik zie bijv op de site van Tacx niet de losse beklimming van de AdH staan om maar een voorbeeld te noemen.
Volgens mij zijn de nieuwste generatie Real life video's niet geschikt met de Fortius SOFTWARE, dat staat los van de Fortius Hardware. Toen Tacx in 2005 de Fortius trainer op de markt bracht kwamen ze ook met nieuwe software en die heette toevallig ook Fortius (de generatie daarvoor was ook genoemd naar hun destijdse virtuele trainer nl Imagic). Momenteel onderhouden ze alleen nog maar de Tacx Training software (inmiddels versie 3.6) en die is volgens mij compatible met alle Virtuele trainers die ze ooit gehad hebben.
De orginele Fortius films waren niet te gebruiken op de I-magic software en de nieuwste TTS films zijn niet meer te gebruiken op de Fortius software, je kunt wel de Fortius films op de TTS software gebruiken.
De TTS software is over het algemeen geavanceerder dan de Fortius software maar ik mis wel de mogelijk heid om zelf een rit samen te stellen uit meerde stukjes van films (ik gebruik dat heel vaak voor interval trainingen). Ondanks dat de TTS software geavanceerder is komt het fietsen van Real life video's eigenlijk op het zelfde neer als bij Fortius software behalve dat de beeldkwaliteit van de huidige films veel beter is.
Met de TTS software kun je wel zelf routes maken middels GPS track of importeren van je Garmin, het hoogteprofiel wordt dan berekend uit de GPS data en je kunt het beeld of wel "als in een game 3d gerenderd" ofwel in Google earth vanuit verschillende perspectiven volgen.
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 jan 2012 08:17

Dus samengevat: als ik een Tacx Fortius (bijv deze http://www.futurumshop.nl/product/6119- ... 0-30.phtml" onclick="window.open(this.href);return false; ) aan zou schaffen werkt alles?
Less is bore

rene1980
Forum-lid

rene1980 02 jan 2012 10:24

Hierbij de link met het overzicht van de beschikbare tacxfilms. Bij de films staat vermeld of het geschikt is voor welk software.
http://www.tacxvr.com/nl/products/films" onclick="window.open(this.href);return false;
Met de Tacx Fortius zit software TTS 3.0 bij en zou volgens mij inderdaad alles werken

remmiedepemmie
Forum-lid

remmiedepemmie 02 jan 2012 10:40

daniel1975 schreef:Dus samengevat: als ik een Tacx Fortius (bijv deze http://www.futurumshop.nl/product/6119- ... 0-30.phtml" onclick="window.open(this.href);return false; ) aan zou schaffen werkt alles?
Ja. Ik zou persoonlijk dan voor de Genius gaan overigens, 799 euro bij Hopmans.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 jan 2012 16:08

Waarom dat dan? Volgens mij is het namelijk dezelfde rem.
Less is bore

remmiedepemmie
Forum-lid

remmiedepemmie 02 jan 2012 16:11

ANT+ ondersteuning en (volgens Tacx) een motorrem die beter hellingen simuleert.

edit:hmmm, ze suggereren een betere ondersteuning voor hellingen ("Hiermee kunnen heuvels en bergen nog realistischer worden beklommen. "), maar nader onderzoek (nav van jouw gewijzigde post :) ) laat zien dat de specificaties van de motorrem gelijk zijn. Alleen is het nu draadloos. Dan is de keuze goedkoper of draadloos...

edit2: Mijn oorspronkelijke veronderstelling lag aan een verkeerde grafiek op de Tacx site. Deze thread op het Tacx forum maakt het een klein beetje duidelijker.

http://forum.tacx.com/viewtopic.php?t=1 ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;

Kennelijk is er toch een verschil tussen de Fortius en Genius motorrem.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 jan 2012 19:08

En waar zie jij dan dat het duidelijker wordt? :D Communicatie is overduidelijk niet de sterkste kant van Tacx, zie ook de chaotische website.
Less is bore

Plaats reactie