Pedalen (ook weer)
Ik rij al jaren met een Shimano Ultegra en Ultegra pedalen (SPD-SL). Deze bevallen erg goed. In mijn beleving betekent dat: goed contact, weinig of geen slijtage, ik heb het gevoel dat ze supersterk zijn.
Nu heb ik zojuist een prachtige nieuwe racefiets gekocht met.....ook weer standaard ultegra pedalen (315 gram). Niet erg verrassend.
Ik overweeg iets lichters te kopen dat vooral iets dat -naar mijn smaak- beter bij mijn fiets past. Sinds kort is er een carbon versie van de ultegra pedalen uitgekomen (260 gram), dat zou een optie kunnen zijn. De Keo Carbon Blades van Look (230 gram) of de titanium versie (195 gram) win ik wat meer gewicht, bovendien vind ik deze pedalen supermooi om te zien.
Ik wil jullie vragen of je testinformatie of feitelijke ervaringen hebt met deze pedalen van Look. Ik vraag mij namelijk af of deze carbon pedalen (met name de titanium versie) sterk genoeg zijn voor redelijk intensief gebruik (6.000 km p/j) en ook het gevoel geven dat je er "rocksolid" op zit. Misschien niet onbelangrijk, ik weeg iets meer dan 85 kilo.
Dank alvast voor elke serieuze reactie!
Vriendelijke groet,
Fokke
Nu heb ik zojuist een prachtige nieuwe racefiets gekocht met.....ook weer standaard ultegra pedalen (315 gram). Niet erg verrassend.
Ik overweeg iets lichters te kopen dat vooral iets dat -naar mijn smaak- beter bij mijn fiets past. Sinds kort is er een carbon versie van de ultegra pedalen uitgekomen (260 gram), dat zou een optie kunnen zijn. De Keo Carbon Blades van Look (230 gram) of de titanium versie (195 gram) win ik wat meer gewicht, bovendien vind ik deze pedalen supermooi om te zien.
Ik wil jullie vragen of je testinformatie of feitelijke ervaringen hebt met deze pedalen van Look. Ik vraag mij namelijk af of deze carbon pedalen (met name de titanium versie) sterk genoeg zijn voor redelijk intensief gebruik (6.000 km p/j) en ook het gevoel geven dat je er "rocksolid" op zit. Misschien niet onbelangrijk, ik weeg iets meer dan 85 kilo.
Dank alvast voor elke serieuze reactie!
Vriendelijke groet,
Fokke
Ik rij zelf met de Keo Blades (16nm) zonder Tita assen en deze bevallen uitstekend. Ik heb ze sinds eind Mei en ze hebben sindsdien +/- 5.000km gedaan schat ik zo. Tot nu toe geven ze geen krimp en volgens mij geven ze de hardste klik bij het inklikken (van alle pedalen) en ik moet toegeven dat ik dat best mooi vindt ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Kijk ook eens naar Time. Persoonlijk vind ik die fijner dan Shimano en Look. Qua slijtvastheid zijn ze onovertroffen, zowel qua lagers als qua plaatjes. RXS carbon weegt uit mijn hoofd 190 gram en kost je 99 euro. De gewone RXS zijn maar 20 gram zwaarder en kun je al voor 60 euro vinden.
Bedankt voor jullie reacties.
Time had ik nog niet aan gedacht. De carbon versie weegt 230 gram, dat is even veel als de Look keo blade chromo die iets duurder is. De hoogte vanaf het middelpunt van de as gemeten is 2 mm lager. Rationeel gezien een super pedaal.
Persoonlijk heb ik iets meer klik
met de look pedalen, voornamelijk omdat het platform iets ruimer is en ik vind ze mooier. Mwaah. Ik was erg aan het twijfelkonten tussen beide en ga de "Looks" bestellen (was vergeten te zeggen dat ik ultegra carbons had geretourneerd vanwege de naar mijn smaak lelijke afwerking). Nogmaals thanks!
Time had ik nog niet aan gedacht. De carbon versie weegt 230 gram, dat is even veel als de Look keo blade chromo die iets duurder is. De hoogte vanaf het middelpunt van de as gemeten is 2 mm lager. Rationeel gezien een super pedaal.
Persoonlijk heb ik iets meer klik
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
+1steven250 schreef:Ik rij zelf met de Keo Blades (16nm) zonder Tita assen en deze bevallen uitstekend. Ik heb ze sinds eind Mei en ze hebben sindsdien +/- 5.000km gedaan schat ik zo. Tot nu toe geven ze geen krimp en volgens mij geven ze de hardste klik bij het inklikken (van alle pedalen) en ik moet toegeven dat ik dat best mooi vindt
Na 10.000 nog steeds geen problemen.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Ik heb zelf niet al te positieve ervaringen met de Look Blade Ti. De lagers waren bij mij vrij snel versleten en aangezien die op de as geperst zijn, betekend vervanging van de lagers ook vervanging van de as (lees: prijzig). Look Keo Ti en Time RXS pedalen heb ik altijd heel fijne pedalen gevonden. De nieuwste generatie Time Iclick pedalen heeft te kampen met nogal wat kinderziektes, dus daar zou ik niet aan beginnen.
Jij geeft jouw mening, dat mag een ander ook doen
Niets mis mee lijkt me.
Het is overigens verder totaal GEEN waardeoordeel over welk merk danook. Ik heb ook met Shimano 105-gereden, niets mis mee!
Maar de "vrijheid" en het uitklik-gemak die ik bij Time RXS heb, is voor mijn zwakkere knie wel erg prettig.
En ja...ik weet ook wel da andere platen ook vrijheid ieden. maar zoals met alles, is het (in elk geval in mijn geval) gewoon een kwestie van smaak en positievere ervaringen met het één.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Het is overigens verder totaal GEEN waardeoordeel over welk merk danook. Ik heb ook met Shimano 105-gereden, niets mis mee!
Maar de "vrijheid" en het uitklik-gemak die ik bij Time RXS heb, is voor mijn zwakkere knie wel erg prettig.
En ja...ik weet ook wel da andere platen ook vrijheid ieden. maar zoals met alles, is het (in elk geval in mijn geval) gewoon een kwestie van smaak en positievere ervaringen met het één.
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra