Voor mij wordt het de vijfde editie en wederom ga ik voor de langste afstand. Tijdens de editie van 2011 heb ik wel getwijfeld of ik dit soort malligheid nog wel moet doen en 75km ook niet gewoon leuk is. Lekker de hele dag foto's maken
Vijfde keer? Toen ik in 2008 met een kapotte rem aan de voet van de Montalcino stond had ik dat even niet gedacht
In 2011 was het tropisch warm. Tot Asciano vloog ik. Toen de Monte Sante Marie en ik had net zo goed een half uur in de magnetron kunnen gaan liggen.
Hierna was het gewoon drie (of vier?) uur harken om aan de finish te komen. In alle talen hebben ze er hele rijen woorden voor maar kort samengevat: "totaal naar de kloten".
Vooral op de klim naar Vagliagli heb ik meermaals zitten bedenken hoe ik aan m'n maatjes ga vertellen dat dit m'n laatste Lungo-Lungo is.
Luigi (fietsvriendje uit Modena) houdt mij altijd voor dat
Americo Severini (Italiaanse cyclocrossheld uit de jaren 50) in 2009 op 78jarige leeftijd nog vrolijk de 205 deed!
Grappig is dat veel jongere deelnemers dan inderdaad denken dan kan ik het ook! Vergis je niet! Bij de 205 in 2011 waren er minder dan 500 uitrijders op de lange afstand! In Castelnuovo werd er massaal afgestapt!
Ingmar (Bottechia) is toch een heel behoorlijke fietser. Hier in 2011 met het zwaarste deel nog te gaan:
Toch heb ik besloten om toch weer voor de 205 te gaan. Na afloop na een half glas bier had ik al weer praatjes en als ik zag dat de meeste 205 achter ons zaten dan moet ik verder niet klagen. Door de hitte was de organisatie mild met de tijdlimiet maar tot laat in de avond kwamen er fietsers aan.
Voor 2012 is het hotel in Toscane al geboekt.
Woensdag excursie met de Italianen
De donderdag ervoor doen Ingmar en ik een trainingsrondje van Pantani met de Italianen. Carpenga heet dat ding geloof ik. Schijnt een aardig ding te zijn. Doen we samen met nog een pas daar in de buurt. Altijd mooie rondjes die we met die gasten rijden.
Vrijdag wellicht een rondje met wat andere Nederlandse vrienden. Zaterdag de beurs en zondag de grote dag.
En de dag na L'Eroica doen we een tussenstop in Lombardije. Gaan we even Madonna del Ghisallo bedanken voor de goede afloop en pakken we gelijk even de Muro di Sormano mee

Als uitfietsdag zeg maar
De fiets die nu de meeste kans maakt waar ik mee ga rijden is een Raleigh met Campagnolo Record. Maar dat kan nog 10 keer wisselen
Nog één keer nagenieten van 2011
Verslag L'Eroica 2011
Fotoalbum 2011