Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Tacx vd Elite

edegrave
Forum-lid

edegrave 04 jan 2012 12:59

Ik zit enorm te twijfelen tussen de aanschaf van een Tacx Genius Multiplayer (T2000) en een Elite RealPower CT Internet Trainer.
Beide ondersteunen online racen, maar de Tacx ondersteund sturen en VR waar de Elite de mogelijkheid biedt de fiets te bewegen. Buiten de prijs (Elite is duurder) zijn er zaken die doorslaggevend zijn in de keuze?

vip32
Forum-lid

vip32 09 jan 2012 11:14

Tacx VR stelt niet zoveel voor. Graphics zijn erg outdated en maar een beperkt aantal maps. Hopelijk komt in TTS 4.0 (training software) een grondige verbetering voor het VR gedeelte.
Ik rijd al sinds 2005 op een Fortius en er is niks veranderd aan het VR gedeelte sinds dien. Met online racen helaas geen ervaring, enige dat ik weet dat je bij Tacx een abbo moet nemen hiervoor.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 09 jan 2012 13:45

Op de Bikemotion heb ik een tijdje in de nieuwe VR van Tacx mogen rijden. Ik kan erover zeggen dat ze in ieder geval in het juiste millennium zijn aanbeland. De jaren 90 graphics hebben plaatsgemaakt voor iets wat meer bij onze tijd past (geen 2012, misschien 2009). Het is helaas nog in geen velden of wegen te vergelijken met een gemiddelde oorlogsgame, maar het is al beter. Het is afwisselender dan een RLV en je kunt makkelijk in een virtueel peletonnetje rijden. Of de VR iets voor je is, weet ik niet. Mijn fietsmaat raakte veel sneller uitgekeken op VR dan op zijn video's... Zo rondneuzend op het internet viel altijd al op dat er veel gepraat wordt over de video's en maar weinig over de virual reality. De meesten geven aan RLV's de voorkeur, schat ik. Het aanbod in RLV terreinen is ook beperkt, en dat zal wel zo blijven. Sturen vind ik trouwens nog steeds niets. Zonder bewegende fiets zal het sturen nooit levensecht aanvoelen. Een trainer die de mogelijkheid biedt om de fiets te kantelen onder het rijden, is wel aardig; het maakt de beleving veel levensechter (ook geprobeerd op Bikemotion).

Plaats reactie