Pagina 1 van 2
Service van Merida
Geplaatst: 04 jan 2012 17:28
door wielrenner2
Hallo,
Ik heb een Merida race lite 904 van maart 2011 dus redelijk ''nieuw'', Maar ik heb al een aantal maanden(vanaf september) in me voorvork een Paintcrack
zitten en is een stuk lak ''afgebrokkeld''(na de 1e rit) Dus ben ik terug gegaan naar de dealer om een oplossing te zoeken, Nouja eerst werd er een verhaal opgehangen dat hij word gemaakt in taiwan. Na ongeveer 1.5maand terug gegaan om te kijken hoe het ervoor stond en kreeg te horen dat de voorvork niet meer word geleverd maar het zou besproken worden om te kijken waar ze een voorvork vandaan konden halen(duitsland). Een maand geleden kreeg de dealer een Zwart/witte voorvork binnen van een 2012 model en ben daar dus niet mee akkoord gegaan, Vandaag kreeg me vader een telefoontje van de dealer dat hij eindelijk een voorvork had Dit was een Witte met schijfremnokjes en groot Espresso erop ofzow dus dat werd hem ook niet.. Dus ben merida nu een beetje zat aan het worden en me woede is erg groot aan het worden
Het hoort toch zo te zijn dat er gewoon onderdelen voor beschrikbaar zijn?! Wat raden jullie aan om te doen?ik dacht zelf al aan Of een andere fiets eisen(Liever niet want vind deze juist mooi) Of geld te eisen en dat ik zelf een voorvork laat spuiten o.i.d
Bedankt dat jullie het hebben gelezen
Met vriendelijke groet, Mark
Re: Service van Merida
Geplaatst: 04 jan 2012 17:43
door amclassic-fan
Je dealer moet 't gewoon oplossen en dat is niet met een vork met schijfremmen nokken aankomen zetten voor een racefiets.
Je frame is wit met wat blauwe en rode strepen? Dan is een zwarte vork inderdaad geen gezicht.
Re: Service van Merida
Geplaatst: 04 jan 2012 17:49
door wielrenner2
Ja met een blauwe streep doorlopend op het balhoofd..
Dealer zegt trouwens niks meer te kunnen doen voor me.. omdat hij afhankelijk is van merida...
Re: Service van Merida
Geplaatst: 04 jan 2012 17:55
door Focus
Wat een onzin, ik heb het idee dat jouw dealer zich er wat makkelijk vanaf probeert te maken. Welke dealer is het?
Re: Service van Merida
Geplaatst: 04 jan 2012 17:57
door wielrenner2
Bike xtra(Vruchtenbuurt) Maar het is geen ''Echte'' Wielerzaak
Re: Service van Merida
Geplaatst: 04 jan 2012 18:27
door campa_staal
Ik denk toch dat het aan je dealer ligt hoor.
ik rijd al jaren op een merida. Eerst op een gewone 903, dan op een sculptura en ik overweeg om opnieuw een nieuwe merida te kopen.
Mijn eerste racefiets, toen nog een stalen merida was gescheurd aan het bracket, ik ben toen gewoon naar mijn fietswinkel gegaan en deze zei dat het absoluut niet mocht gebeuren.
Deze man heeft mij toen voorgesteld als "recuperatie" het goedkoopste model van alu frame dat er toen was, omdat herstel te duur zou zijn. (ook al was frame uit garantie)
Ik heb dat toen aanvaard en ik heb deze fiets nog steeds op de tacx staan
Re: Service van Merida
Geplaatst: 04 jan 2012 18:53
door amclassic-fan
wielrenner2 schreef:Dealer zegt trouwens niks meer te kunnen doen voor me.. omdat hij afhankelijk is van merida...
De dealer is juridisch gezien volledig aansprakelijk. Hij kan 't zo oplossen door een voorvork naar bijv BCP te sturen om 'm in 't zelfde ontwerp te laten spuiten.
Re: Service van Merida
Geplaatst: 04 jan 2012 19:43
door Le Grimpeur
amclassic-fan schreef:wielrenner2 schreef:Dealer zegt trouwens niks meer te kunnen doen voor me.. omdat hij afhankelijk is van merida...
De dealer is juridisch gezien volledig aansprakelijk...
+1. In dergelijke gevallen krijgt de detaillist, als hij zich verschuilt achter de fabrikant/producent, fijntjes van mij te horen dat ik mijn artikel niet bij ... (in dit geval dus Merida) heb aangeschaft, maar bij hem. Als het muntje dan nog niet wil vallen en hij niet meewerkt aan een redelijke/acceptabele oplossing, schakel ik mijn rechtsbijstandverzekering in. Maar dan zit je dus al in een wat minder plezierig traject. Probeer dus eerst zo tactvol mogelijk de dealer op zijn verantwoordelijkheden te wijzen en laat eventueel zo tussen de regels door blijken dat je anders helaas genoodzaakt bent andere wegen te kiezen.
Re: Service van Merida
Geplaatst: 13 jan 2012 17:36
door wielrenner2
De hele week heb ik contact gehad met iemand van merida en ze zeggen dat ze hebben gedaan wat ze konden en niks meer kunnen.. Wat voor advies geven jullie verder? want hij zegt dat er mogelijkheden bij de dealer liggen(de 2 vorken met totaal andere print) En begin dit echt zat te worden...
Wat kan ik nog doen?
Met vriendelijke groet.
Mark
Re: Service van Merida
Geplaatst: 13 jan 2012 19:08
door Le Grimpeur
amclassic-fan schreef:wielrenner2 schreef:Dealer zegt trouwens niks meer te kunnen doen voor me.. omdat hij afhankelijk is van merida...
De dealer is juridisch gezien volledig aansprakelijk. Hij kan 't zo oplossen door een voorvork naar bijv BCP te sturen om 'm in 't zelfde ontwerp te laten spuiten.
Is de oplossing die amclassic-fan aangeeft voor jou acceptabel en heb je die mogelijkheid al aan je dealer voorgelegd?
Re: Service van Merida
Geplaatst: 13 jan 2012 21:24
door franklin
Wettelijk gezien is het je fm die dit op moet lossen, maar Merida is natuurlijk wel de fabrikant die weer door de fm benaderd wordt om dit op te lossen. Vind het het dus ook geen goede service van Merida om het zo af te doen. Als Merida wil kunnen ze zeker wel zorgen voor een oplossing in samenwerking met je fm. Garantie afhandelingen zoals deze kunnen bij mij in ieder geval de doorslag geven om bij aanschaf van een nieuwe fiets een merk links te laten liggen.
Re: Service van Merida
Geplaatst: 13 jan 2012 23:41
door Lcsmet
Ik heb enkele jaren geleden ook een Merida Scultura Evo gehad.
In de vork zat ook een paint carck.
Hebben ze vanuit Merida ook 3 vorken naar de dealer gestuurd alvorens het de goede was.
- eerst een volledig zwarte,
- dan een die te klein was, vorkbuis was reeds afgezaagd en te kort.
- derde keer goede keer, een volledig nieuwe originele vork in de juiste kleur.
Volhouden dus en succes.