Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets Januari 2012

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 05 jan 2012 19:25

Vandaag viel het Januari exemplaar op de mat, met daarin o.a. een test van ondershirts.
Wat me regelmatig opvalt bij de uitgevoerde tests is het belang van verkrijgbaarheid.
Natuurlijk kun je heel veel items online kopen, maar er zijn nog steeds materialen die je toch even wilt passen / aanvoelen.
En ondershirts is zo'n item, je draagt ze tenslotte direct op je bovenlijf en een beetje afwijjkende pasvorm en het comfort is minder.
Wellicht een aandachtspunt om verkrijgbaarheid voortaan mee te nemen in de beoordeling.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

felipe07
Forum-lid

felipe07 06 jan 2012 06:29

Welke "Duitse" fietsen worden er getest? Iets van Cube?

MathijsW
Forum-lid

MathijsW 06 jan 2012 07:47

@ Arjan916, verkrijgbaarheid is inderdaad een punt! Wel een punt die lastig is uit te zoeken, een Assos dealer kan bijvoorbeeld alleen een winterjack en een paar sokken op voorraad hebben. Een ondershirt moet dan besteld worden... Dus het aantal dealers van een merk zegt nog niet zoveel. Al zijn er zeker merken die je eerder tegen zult komen in een shop dan andere. We zullen het punt verkrijgbaarheid in ons achterhoofd houden!

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 jan 2012 11:32

Ik vond het opvallend dat de merino wol ondershirts zo slecht uit de test komen. Niet echt geodkoop materiaal en ik al tal van mensen gesproken die er lyrisch over waren (dat waren overigens wel wandelaars die nooit zoveel rijwind hebben:) ). En nu blijkt dat het truitje slecht vocht afvoert. Als fietser valt deze stof dus gewoon af.
Live fast; die young. mijn blog

meon
Forum-lid

meon 06 jan 2012 12:08

Over dat slecht vocht afvoeren heb ik andere ervaringen met merino ik heb weliswaar een ander model maar ik heb nooit echt klotsende oksels gehad in mijn shirt. Wel moet je erg letten hoe je je shirt opbergt i.v.m. motten. Het grootste voordeel van merino is dat het niet of nauwelijks gaat stinken, onderweg naar Rome heb ik het heel veel aangehad en het ging gewoon niet stinken. Ik zou het dus meer als trekking shirt gebruiken i.p.v. een ondershirt.

ridefreeordie
Forum-lid

Gebruikersavatar ridefreeordie 06 jan 2012 13:26

Merino is inderdaad fantastisch spul, maar NIET voor (intensief) racefietsen. Vanwege te veel vochtopname is het alleen voor activiteiten met lagere inspanningsniveaus echt geschikt. Het zou voor een rondje losfietsen in de kou wel prima kunnen voldoen denk ik. Geurbestrijding is inderdaad fenomenaal. Pas na een week trekken door Schotland begon het de geur van m'n Craft shirt te benaderen.
Voor het fietsen gebruik ik de Merino in de winter nog wel eens als tussenlaag, maar nooit op de blote huid.

Icebreaker heeft naar ik meen ook helemaal geen speciale fietslijn, dus het verbaasde me al om Icebreaker in de Fiets test te zien.
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra

Cruoninga
Forum-lid

Cruoninga 06 jan 2012 14:01

Jongens, wat een gepraat over ondershirtjes terwijl er zo'n schitterende Storck Fenomalist in het blad staat. Ubergeile droomfiets!
Delen. Gebruikerservaringen uitwisselen. En schaamteloos showen. http://www.trendingbike.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 jan 2012 14:26

pffff,.... die Storck kan ik toch niet betalen. Nou ja, eigenlijk kan ik dat wel maar wil ik dat perse niet.

En die shirtjes kan en wil ik wel betalen. En ik heb nog een nieuw ondeshirt nodig. Dus die test kwam als geroepen. Ik dacht eerst aan merino maar dat wordt nu waarschijnlijk Gore.
Live fast; die young. mijn blog

gamiel
Forum-lid

gamiel 06 jan 2012 16:16

Fiets nu een jaar met Gore Baselayer shirtjes, met en zonder windstopper. Topspul, blijft als nieuw na vele wasbeurten, "meurt" niet. Verkrijgbaarheid was prima, Wiggle en Futurumshop.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

trebbor
Forum-lid

trebbor 07 jan 2012 11:14

Waar op de website vind ik de test van de Rose Xeon RS-3100? Zie pagina 23, rechtsonderin.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 07 jan 2012 12:43

Staat er nog niet op. Zou moeten komen te staan onder Techniek & Fysiek | Webtesten. Of zoekvenster 120118 (schat ik zo). Mag Fiets wel iets beter op letten, vind ik. Artikel klaarzetten en automatisch online zetten op de vrijdag van verschijnen (is toch vaak technisch mogelijk). En bij vertraging effe melden in dit topic.

(verder nog niet zo gelezen, dus geen opmerkingen verder)

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 07 jan 2012 18:07

Wanneer komt er nu een test in Fiets van een Specialized Tarmac SL4 S-works en anderen topmodellen zoals een Cannondale EVO. Felt F1, Cervelo, Storck, Trek en een paar Italiaanse schoonheden. Dat is pas interessant. Leuk om een paar top fietsen uit DLD te zien, hoewel de Storck de enige is die ik wellicht opnieuw zou kopen. Cube is toch met alle respect een beetje de Opel/VW onder de fietsen en Rose heeft ook niet echt veel imago, naar mijn mening. Prima fietsen voor een hele goede prijs, maar voor mij niet echt heel interessant (5 a 6 duizend euro voor een Cube of een Rose zou ik nooit willen betalen). De porsches onder de fietsen wil ik graag in een test zien. Test van ondershirts is leuk, maar inmiddels hoop ik wel bekend. Vooral interessant voor de rijders die vandaag de dag nog met een katoenen T-shirt onder hun koerstrui rijden. Onbegrijpelijk.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Plaats reactie