Eten tijdens fietsen
-
- Forum-lid
Tijdens de alp d'huzes van vorig jaar kreeg ik van de gelletjes die ik mee had (maxim) last van mijn maag. Zijn er alternatieven zodat ik die dit jaar op voorhand eens kan uitproberen? En ik begrijp nu dat er ook verschillende soorten gelletjes zijn; lange energie, starters etc. Hoe kun je die het beste gebruiken?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gewoon verschillende merken proberen. Ik kan niet tegen AAdrinkgelletjes bijv, maar Born gaat weer 100% probleemloos.
Less is bore
-
- Forum-lid
nog tips waar je ze goedkoop kan krijgen?
Diverse online shops bieden ze aan, maar dat heeft pas zin als je grote hoeveelheden bestelt. Ik zou dus eerst eens bij de LBS kijken.
- superrose
- Forum-lid
- Contact
LBS?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
local bike shop
-
- Forum-lid
En de verschillende soorten; heeft dat nog enige toegevoegde waarde of is het allemaal hetzelfde?
- Trainslim.nu
- Forum-lid
- Contact
Kijk naar de hoeveelheid koolhydraten die er in zitten. Daar fiets je uiteindelijk langer op, directe suikers is wel nuttig, maar van kortere duur.rogiertcanyon schreef:En de verschillende soorten; heeft dat nog enige toegevoegde waarde of is het allemaal hetzelfde?
Mijn advies is dus ook om te blijven eten (+/- elk uur) tijdens een tocht als de Alpe d'Huzes. Je direct beschikbare energie is met een goed uur intensief fietsen dusdanig verminderd.
Bewegingswetenschapper, inspanningsfysioloog maar vooral: liefhebber!
Aanvulling hierop: meer dan 60 gram koolhydraten per uur heeft geen zin, want meer neemt je lichaam toch niet op.
- Trainslim.nu
- Forum-lid
- Contact
@havana: agree!
Nog een aanvulling: Drink met gelletjes VEEL, anders wordt het simpelweg niet opgenomen!
Nog een aanvulling: Drink met gelletjes VEEL, anders wordt het simpelweg niet opgenomen!
Bewegingswetenschapper, inspanningsfysioloog maar vooral: liefhebber!
-
- Forum-lid
Dank jullie voor de tips!
@trainslim.nu: Wat is veel drinken bij de gelletjes? Is dat aan te geven per gel?
@trainslim.nu: Wat is veel drinken bij de gelletjes? Is dat aan te geven per gel?