Ervaringen FIZIK schoenen R1 R3 ?
In verschillende reviews op internet wordt mij nog niet geheel duidelijk of ze nu juist smal of breed vallen. Ik lees tegenstrijdige berichten. Waarschijnlijk licht de waarheid in het midden, maar ben even benieuwd naar de ervaringen in de praktijk. Kan ik er met mijn smalle voeten lekker mee fietsen of niet ?
Sidi vind ik bij de voorvoet eigenlijk nog wat te breed. Gaat wel, maar niet optimaal.
Sidi vind ik bij de voorvoet eigenlijk nog wat te breed. Gaat wel, maar niet optimaal.
Fizik schoenen zijn veel breder dan Sidi schoenen. Ikzelf heb juist de R1 genomen, omdat ze breder zijn dan Sidi (waar ik gevoelloze voorvoeten van kreeg). Misschien dat je de leest nog het best met Gaerne kan vergelijken.
Het zijn wel super schoentjes, ik heb nog nooit een zool met zo'n goede ondersteuning en pasvorm gehad.
Maar als je smalle voetgen hebt, dan lijkt het me dat je ervan weg moet blijven.
P.S.: de maatvoering valt anders dan andere raceschoenen; Voor Sidi en Gaerne heb ik in 45, bij Fizik kom ik uit op 44, en dat had de verkoper ook al voorspeld.
Het zijn wel super schoentjes, ik heb nog nooit een zool met zo'n goede ondersteuning en pasvorm gehad.
Maar als je smalle voetgen hebt, dan lijkt het me dat je ervan weg moet blijven.
P.S.: de maatvoering valt anders dan andere raceschoenen; Voor Sidi en Gaerne heb ik in 45, bij Fizik kom ik uit op 44, en dat had de verkoper ook al voorspeld.
in 1 woord: GEWELDIG!!!!!
wat een comfort.
ik zoek al jaren naar DE schoen.
ik heb een redelijk smalle hak en een wat bredere voet.
de hiel past zich zo goed aan, dat deze mij perfect past.
het is zeker de moeite waard om ze eens te proberen.
je kan ze bij een dealer testen, op aanvraag.
wat een comfort.
ik zoek al jaren naar DE schoen.
ik heb een redelijk smalle hak en een wat bredere voet.
de hiel past zich zo goed aan, dat deze mij perfect past.
het is zeker de moeite waard om ze eens te proberen.
je kan ze bij een dealer testen, op aanvraag.
Na de afgelopen jaren met veel verschillende schoenen te hebben gereden ( Sidi Ergo , Shimano R310, Mavic Zxellium ) . Rijdt ik nu ruim een jaar met de R3. Voor de mij gewoon de beste schoen die er is. Zeker voor mijn brede voeten.
http://www.tour-transalp.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb de R3 tegelijk met Sidi gepast.
Ze zijn beide ongeveer even breed, behalve bij de tenen.
De Sidi is veel puntiger bij de tenen, daardoor komen bij mij de tenen klem te zitten.
De R3 zijn bij de tenen breder en pasten mij heel goed.
De mega Sidi is voor mij te breed, kreeg ze niet strak aan mijn voet.
Ze zijn beide ongeveer even breed, behalve bij de tenen.
De Sidi is veel puntiger bij de tenen, daardoor komen bij mij de tenen klem te zitten.
De R3 zijn bij de tenen breder en pasten mij heel goed.
De mega Sidi is voor mij te breed, kreeg ze niet strak aan mijn voet.
Op de Bike motion heb ik dat gezien bij rivo sports. Aan de bovenkant van de tong kun je onder het gaas een vulling doen zodat de tong wat dikker wordt.
Op de site van fizik wordt ook over een ' tongue padding pocket gesproken.
Maar ik ga het bij de importeur afvragen, omdat ze op de Bike motion nog zeiden dat het er wel bij zou zitten.
Op de site van fizik wordt ook over een ' tongue padding pocket gesproken.
Maar ik ga het bij de importeur afvragen, omdat ze op de Bike motion nog zeiden dat het er wel bij zou zitten.
Die padding ziet inderdaad ingevoegd in de tong achter een soort netje.
Bij mij zit die echter net meegestikt, zodat de padding er niet uitkan (fabricagefoutje?!).
Hoe dan ook, voor mij mogen ze blijven zitten, het is nl. wel comfortabel.
Die padding heeft de kleur van de italiaanse vlag, subtiel.
Volgens Fizik is het voor meer comfort en een betere pasvorm bij verschillende wreefhoogtes.
't zal wel, wat betreft dat laatste.
Bij mij zit die echter net meegestikt, zodat de padding er niet uitkan (fabricagefoutje?!).
Hoe dan ook, voor mij mogen ze blijven zitten, het is nl. wel comfortabel.
Die padding heeft de kleur van de italiaanse vlag, subtiel.
Volgens Fizik is het voor meer comfort en een betere pasvorm bij verschillende wreefhoogtes.
't zal wel, wat betreft dat laatste.
Net nog even gekeken en inderdaad, zit een soort netje rond de tong met aan de bovenkant een (overlappende) opening waardoor je met een beetje friemelen de padding eruit kunt halen. Grappig, was me nog niet eerder opgevallen. Ergo, padding zit er inderdaad bij, maar niet los.
Do I look like a guy with a plan ??