Vacatures Ridley Bikes
Geplaatst: 17 jan 2012 14:59
Ridley is hét toonaangevende fietsmerk op de Belgische markt op het gebied van race- en cyclocross fietsen. In samenwerking met de wielrenners in onze profteams streven wij er naar om onze producten te blijven verbeteren. Want wie kan er beter feedback geven over onze fietsen dan de coureurs die hier elke dag door weer en wind mee rijden?
Daarnaast gaan we ons gamma uitbreiden. Hiervoor zijn we op zoek naar getalenteerde designers op verschillende niveaus, voor een nieuwe uitdaging binnen ons bedrijf.
Aan de ene kant zoeken we een Product Graphic designer, alsook een Marketing Graphic Designer.
Wat moet u doen?
Als Product Graphic designer: Stuur uw CV en motivatiebrief, samen met het design van de fiets van uw dromen naar marc.hufkens@ridley-bikes.com
Als Marketing Graphic designer: Stuur uw CV en motivatiebrief, samen met een design voor een advertentie naar marc.hufkens@ridley-bikes.com
Minimum vereisten:
Product Graphic designer
Deze functie zal zich toespitsen op het grafisch ontwerp van onze producten. We hebben een inspirerende design studio ter beschikking waar je zal kunnen werken in een praktijk gerichte sfeer. Een volledig uitgeruste en hypermoderne lakkerij zal u helpen om uw projecten te verwezenlijken. Je ondersteunt onze design afdeling met uw productontwerpen, je help de lakkerij met het creëren van tech packs en production art files. Je inspireert het team met originele ideeën. Je werkt samen met ingenieurs, project managers, ontwikkelaars, industriële ontwerpers, en marketeers wanneer de kans zich voordoet.
Vereisten
Een diepgaande kennis van design trends en hoe deze een impact kunnen hebben op de verschillende aspecten in de fietsindustrie.
Een goede kennis van print productie.
Een passie / obsessie / liefde voor fietsen is een must.
Een goed oog voor typografie.
Gevoelig voor duurzaam ontwerpen.
Computervaardigheden: Adobe Illustrator en InDesign – Photoshop is voor foto’s!
Je bent een teamplayer met de verantwoordelijkheid om zelfstandig aan je projecten te werken.
Een hands-on mentaliteit bij het bedenken en uitvoeren van je projecten is een must.
Je moet in staat zijn om snel en efficiënt te communiceren met thumbnails en schetsen.
Je moet extreem gemotiveerd zijn en hunkeren naar een werkomgeving met een snel tempo.
Je bent een trendsetter en je volgt nauwgezet de evolutie van de designmarkt
Een portfolio waarin je ons laat zien dat je zowel goed bent in het ontwerpen, als in de conceptuele aanpak van projecten. Dit portfolio moet aangeleverd worden in PDF-formaat.
Marketing Graphic designer
De grafisch ontwerper voor de afdeling marketing zal verantwoordelijk zijn voor het maken van advertenties voor magazines, posters, online activiteiten, en verschillende andere marketingdoeleinden. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het vertalen van concepten in gebruiksvriendelijke bestanden die voor zo weinig mogelijk download tijd of vertraging zorgen. Andere verantwoordelijkheden omvatten het beïnvloeden en / of de integratie van een verscheidenheid van ontwerpdisciplines. Dit kan onder meer gaan over grafisch ontwerp, verpakking en retail concepten. Je zal samenwerken met grafisch ontwerpers, productontwikkelaars en de marketing & retail afdeling. Bovendien ontwikkel je originele en strategische concepten Je creativiteit zal een richting uitgaan die aansluit bij de wielrenner, en uitmondt in een consistente merkboodschap.
Vereisten
Een universitaire opleiding Grafisch ontwerp of gelijkgesteld door ervaring.
Je hebt ervaring in het produceren van grote publicaties (meer dan 400 pagina’s).
Nauw samenwerken met ontwerpers om media verzoeken uit te voeren vormt voor u geen enkel probleem.
Je moet in staat zijn om verschillende projecten en deadlines gelijktijdig te organiseren en te managen.
Kennis van layout principes, esthetische design concepten, branding en typografie.
Vaardigheid om project parameters, merk normen en templates vlug te begrijpen, terwijl je gevoelig bent aan de gevestigde creatieve integriteit.
Een goede praktische kennis van grafisch ontwerp applicaties zoals Adobe InDesign, met de nadruk op stijl en basispagina’s, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe Acrobat, font management software en database management Apps.
Een basiskennis van Microsoft Word, Powerpoint en Excel.
Een passie / obsessie /liefde voor het wielrennen in het algemeen is een must.
Kennis van video productie is een pluspunt, maar niet verplicht.
Daarnaast gaan we ons gamma uitbreiden. Hiervoor zijn we op zoek naar getalenteerde designers op verschillende niveaus, voor een nieuwe uitdaging binnen ons bedrijf.
Aan de ene kant zoeken we een Product Graphic designer, alsook een Marketing Graphic Designer.
Wat moet u doen?
Als Product Graphic designer: Stuur uw CV en motivatiebrief, samen met het design van de fiets van uw dromen naar marc.hufkens@ridley-bikes.com
Als Marketing Graphic designer: Stuur uw CV en motivatiebrief, samen met een design voor een advertentie naar marc.hufkens@ridley-bikes.com
Minimum vereisten:
Product Graphic designer
Deze functie zal zich toespitsen op het grafisch ontwerp van onze producten. We hebben een inspirerende design studio ter beschikking waar je zal kunnen werken in een praktijk gerichte sfeer. Een volledig uitgeruste en hypermoderne lakkerij zal u helpen om uw projecten te verwezenlijken. Je ondersteunt onze design afdeling met uw productontwerpen, je help de lakkerij met het creëren van tech packs en production art files. Je inspireert het team met originele ideeën. Je werkt samen met ingenieurs, project managers, ontwikkelaars, industriële ontwerpers, en marketeers wanneer de kans zich voordoet.
Vereisten
Een diepgaande kennis van design trends en hoe deze een impact kunnen hebben op de verschillende aspecten in de fietsindustrie.
Een goede kennis van print productie.
Een passie / obsessie / liefde voor fietsen is een must.
Een goed oog voor typografie.
Gevoelig voor duurzaam ontwerpen.
Computervaardigheden: Adobe Illustrator en InDesign – Photoshop is voor foto’s!
Je bent een teamplayer met de verantwoordelijkheid om zelfstandig aan je projecten te werken.
Een hands-on mentaliteit bij het bedenken en uitvoeren van je projecten is een must.
Je moet in staat zijn om snel en efficiënt te communiceren met thumbnails en schetsen.
Je moet extreem gemotiveerd zijn en hunkeren naar een werkomgeving met een snel tempo.
Je bent een trendsetter en je volgt nauwgezet de evolutie van de designmarkt
Een portfolio waarin je ons laat zien dat je zowel goed bent in het ontwerpen, als in de conceptuele aanpak van projecten. Dit portfolio moet aangeleverd worden in PDF-formaat.
Marketing Graphic designer
De grafisch ontwerper voor de afdeling marketing zal verantwoordelijk zijn voor het maken van advertenties voor magazines, posters, online activiteiten, en verschillende andere marketingdoeleinden. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het vertalen van concepten in gebruiksvriendelijke bestanden die voor zo weinig mogelijk download tijd of vertraging zorgen. Andere verantwoordelijkheden omvatten het beïnvloeden en / of de integratie van een verscheidenheid van ontwerpdisciplines. Dit kan onder meer gaan over grafisch ontwerp, verpakking en retail concepten. Je zal samenwerken met grafisch ontwerpers, productontwikkelaars en de marketing & retail afdeling. Bovendien ontwikkel je originele en strategische concepten Je creativiteit zal een richting uitgaan die aansluit bij de wielrenner, en uitmondt in een consistente merkboodschap.
Vereisten
Een universitaire opleiding Grafisch ontwerp of gelijkgesteld door ervaring.
Je hebt ervaring in het produceren van grote publicaties (meer dan 400 pagina’s).
Nauw samenwerken met ontwerpers om media verzoeken uit te voeren vormt voor u geen enkel probleem.
Je moet in staat zijn om verschillende projecten en deadlines gelijktijdig te organiseren en te managen.
Kennis van layout principes, esthetische design concepten, branding en typografie.
Vaardigheid om project parameters, merk normen en templates vlug te begrijpen, terwijl je gevoelig bent aan de gevestigde creatieve integriteit.
Een goede praktische kennis van grafisch ontwerp applicaties zoals Adobe InDesign, met de nadruk op stijl en basispagina’s, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe Acrobat, font management software en database management Apps.
Een basiskennis van Microsoft Word, Powerpoint en Excel.
Een passie / obsessie /liefde voor het wielrennen in het algemeen is een must.
Kennis van video productie is een pluspunt, maar niet verplicht.