Project stalen Jan Janssen jublieum editie 25 jaar
-
- Forum-lid
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 15 feb 2007 19:45
- Locatie: Bergschenhoek
- Contact
Al enige tijd een stalen Jan Janssen frame in de garage hangen. Het is een jubileum editie 25 jaar na Tour overwinning Jan Janssen met Columbus Max tubing. 2 jaar geleden voor een symbolisch bedrag overgenomen. Ik ben van plan de fiets met recente spullen op te bouwen. De fiets om lekker op te gaan toeren. Weer terug naar staal en de aluminium fiets kan opgeruimd worden.
Dit zijn foto's van het frame met een gewicht van 2185 gram zonder voorvork met zitbuis van 58 cm c-t. De voorvork wordt waarschijnlijk vervangen door een mooi nieuw carbon exemplaar dat ik heb liggen.
Afbouwen gaat plaatsvinden met:
Ultegra 10 speed 6600 shifters(waslijnenversie);
Ultegra compact crankstel;
Dura ace voorderrailleur;
Ultegra achterderailleur;
Dura ace remhoeven.
Ik twijfel nog over de kleur van het zadel maar ik denk dat dat een wit exemplaar wordt en dan met een wit stuurlintje. Anders wordt de fiets zo donker. Verder 2 wielsetjes beschikbaar en daar moet ook nog een keuze gemaakt worden tussen de Ultegra naven met Mavic CPX 22 zwarte velgen of de Dura Ace naven met Fir sc 200 rode velgen. Maar eens kijken wat het mooiste staat.
Dit zijn foto's van het frame met een gewicht van 2185 gram zonder voorvork met zitbuis van 58 cm c-t. De voorvork wordt waarschijnlijk vervangen door een mooi nieuw carbon exemplaar dat ik heb liggen.
Afbouwen gaat plaatsvinden met:
Ultegra 10 speed 6600 shifters(waslijnenversie);
Ultegra compact crankstel;
Dura ace voorderrailleur;
Ultegra achterderailleur;
Dura ace remhoeven.
Ik twijfel nog over de kleur van het zadel maar ik denk dat dat een wit exemplaar wordt en dan met een wit stuurlintje. Anders wordt de fiets zo donker. Verder 2 wielsetjes beschikbaar en daar moet ook nog een keuze gemaakt worden tussen de Ultegra naven met Mavic CPX 22 zwarte velgen of de Dura Ace naven met Fir sc 200 rode velgen. Maar eens kijken wat het mooiste staat.
skeeler, schaats of fiets iets anders vind ik niets
-
- Forum-lid
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48
Mooi frame!
Mooi frame,maar ik zou er toch echt de originele voorvork in laten zitten.Die past er beter bij als een carbon exemplaar.
Ik heb zelf ook een Jan Janssen Columbus Max om nog een keer op te knappen,maar dat is helaas geen jubileum uitvoering.
Ik heb zelf ook een Jan Janssen Columbus Max om nog een keer op te knappen,maar dat is helaas geen jubileum uitvoering.
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
+1! Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik de foto's zag: 'Mooi (schitterend) frame, maar jammer van die carbon voorvork'. IMHO staat de carbon vork op jou foto veel te 'fors' (lees: minder elegant) en de originele vork staat niet alleen veel fraaier, doch rijdt toch minstens zo comfortabel als zo'n carbon exemplaar? Maar ja, 't is natuurlijk mijn fiets niet . Succes verder met de je keuzes en de opbouw!sunitram schreef:Mooi frame,maar ik zou er toch echt de originele voorvork in laten zitten.Die past er beter bij als een carbon exemplaar...
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 22 jan 2012 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Fraai frame! Maar de mooie originele vork eruit laten voor een plastic is een voor mij onbegrijpelijke beslissing..
Originele vork houden! a) omdat hij bij de Max buizen hoort en b) omdat lak en chroom aansluiten bij de lak van het frame en het chroom op de achtervork. Rode velgen zou ik ook weglaten, past totaal niet bij de kleurstelling van de rest van de fiets. Wit zadel en stuurlint oogt dan juist wel weer erg fraai bij de belettering van het frame.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 15 feb 2007 19:45
- Locatie: Bergschenhoek
- Contact
Jullie hebben gelijk, de originele voorvork blijft er in!!! Gelijk gaan zoeken in de kast met oude onderdelen. Daarbij kwam nog een nieuw balhoofd en een nieuw klassieke modolo stuurpen. Aangevuld met een klassiek zilverkleurig modolo of cinelli stuur (beide nog hangen in de garage) moet het een mooi plaatje worden. De modolo is wat moderner dan de echt klassieke cinelli. Als zadelpen heb ik nog een echt klassieke 27.2 gevonden, die ik alleen eerst flink moet poetsen om de krasjes ervan weg te nemen. Wanneer alles in elkaar zit en ik ga starten met het afbouwen plaats ik wel weer wat plaatjes.
skeeler, schaats of fiets iets anders vind ik niets
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Doe dat vooral!!
Dit is hem in de folder van 1994.In de folder van 1993 is geen Columbus Max te vinden.De complete fiets in Ultegra 8 speed STI uitvoering kostte toen
de somma van 4611 gulden.
de somma van 4611 gulden.
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen
Mooi frame. En inderdaad, mét de originele vork.
Ik ben ook benieuwd hoe 't gaat worden.
Ik ben ook benieuwd hoe 't gaat worden.
+1farelli schreef:Mooi frame. En inderdaad, mét de originele vork.
Als dat niet lukt een neutrale stalen verchroomde. Ga dit draadje volgen.