Campagnolo (oude) 10 speed
Ik heb een tijdje geleden een tijdtrit fiets gekocht met Campa 10speed Record onderdelen. Ik heb even gedubt om hem om te bouwen naar 11, maar dat is budgettair wat lastig op het moment. Eerst maar eens een setje nieuwe (allround) wielen erbij kopen, ik heb nu alleen tube wielen erbij.
Die wielen (ik denk aan de Veltec 6.0), moeten natuurlijk voorzien worden van tandwielen. Omdat ik tot nu toe alles Shimano had, en ik dus redelijk bleu ben op Campa gebied vraag ik me de volgende dingen af.
Waar haal ik Campa 10 speed tandwielen, ik denk aan Chorus? Tot nu toe vind ik alleen Bike Palast in DE.
Moet ik perse Campa nemen of zijn er alternatieven met een betere prijs/kwaliteit verhouding?
Ik zag ergens dat de huidige Centaur tandwielen niet compatible zijn met de oude 10 speed groepen, klop dit en moet ik dit dus schrappen als alternatief?
Die wielen (ik denk aan de Veltec 6.0), moeten natuurlijk voorzien worden van tandwielen. Omdat ik tot nu toe alles Shimano had, en ik dus redelijk bleu ben op Campa gebied vraag ik me de volgende dingen af.
Waar haal ik Campa 10 speed tandwielen, ik denk aan Chorus? Tot nu toe vind ik alleen Bike Palast in DE.
Moet ik perse Campa nemen of zijn er alternatieven met een betere prijs/kwaliteit verhouding?
Ik zag ergens dat de huidige Centaur tandwielen niet compatible zijn met de oude 10 speed groepen, klop dit en moet ik dit dus schrappen als alternatief?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat heb ik nog nooit gehoord. Ben wel nieuwsgierig of dit echt zo is. Kan mij haast niet voorstellen.vanzella schreef: Ik zag ergens dat de huidige Centaur tandwielen niet compatible zijn met de oude 10 speed groepen, klop dit en moet ik dit dus schrappen als alternatief?
Less is bore
Ik hoop het niet, heb net oa een 10 spd Centaur cassette gekocht voor komend seizoen voor op mijn verder Chorus 10 spd fietsdaniel1975 schreef:Dat heb ik nog nooit gehoord. Ben wel nieuwsgierig of dit echt zo is. Kan mij haast niet voorstellen.vanzella schreef: Ik zag ergens dat de huidige Centaur tandwielen niet compatible zijn met de oude 10 speed groepen, klop dit en moet ik dit dus schrappen als alternatief?
Mocht je toch per-se 10 spd Chorus willen: bikepalast heeft (had?) ze op voorraad
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
10sp chorus voegt niet echt iets toe aan centaur. Die paar gram maakt ook het verschil niet.
Less is bore
Is die paar gram het enige verschil?daniel1975 schreef:10sp chorus voegt niet echt iets toe aan centaur. Die paar gram maakt ook het verschil niet.
Bij Shimano loopt mijn Dura Ace ketting plus blokje wel mooier dan mijn Dura Ace ketting met Ultegra blokje.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Een tijdritfiets ombouwen naar 11-speed is ook wel overkill. Zelfs 9 of 8 kransjes achteraan is al veel voor een tijdrijder.vanzella schreef:Ik heb een tijdje geleden een tijdtrit fiets gekocht met Campa 10speed Record onderdelen. Ik heb even gedubt om hem om te bouwen naar 11, maar dat is budgettair wat lastig op het moment.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid HC
+1timo2.0 schreef:Gewoon voor 40 euro bij Salden een Veloce 10sp cassette kopen.
IDD Appenkool!daniel1975 schreef:Dat heb ik nog nooit gehoord. Ben wel nieuwsgierig of dit echt zo is. Kan mij haast niet voorstellen.vanzella schreef: Ik zag ergens dat de huidige Centaur tandwielen niet compatible zijn met de oude 10 speed groepen, klop dit en moet ik dit dus schrappen als alternatief?
Ik gebruik alle groepen 10 speed nieuw en oud door elkaar. Geen Chorus maar wel Record, Centaur en Veloce. Nog niet een keer een probleem gehad.
Ik ook en heb er geen enkel probleem meeGastheerg schreef:IDD Appenkool!daniel1975 schreef:Dat heb ik nog nooit gehoord. Ben wel nieuwsgierig of dit echt zo is. Kan mij haast niet voorstellen.vanzella schreef: Ik zag ergens dat de huidige Centaur tandwielen niet compatible zijn met de oude 10 speed groepen, klop dit en moet ik dit dus schrappen als alternatief?
Ik gebruik alle groepen 10 speed nieuw en oud door elkaar. Geen Chorus maar wel Record, Centaur en Veloce. Nog niet een keer een probleem gehad.
Do or Do not.. There is no try
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tijd om over te stappen dan. Zowel op mij 11sp SR groep als op de 10sp Record van mevr75 draait alles met een goedkopere cassette en zonder problemen.vanzella schreef:Is die paar gram het enige verschil?daniel1975 schreef:10sp chorus voegt niet echt iets toe aan centaur. Die paar gram maakt ook het verschil niet.
Bij Shimano loopt mijn Dura Ace ketting plus blokje wel mooier dan mijn Dura Ace ketting met Ultegra blokje.
Less is bore
daniel1975 schreef:Tijd om over te stappen dan. Zowel op mij 11sp SR groep als op de 10sp Record van mevr75 draait alles met een goedkopere cassette en zonder problemen.vanzella schreef:Is die paar gram het enige verschil?daniel1975 schreef:10sp chorus voegt niet echt iets toe aan centaur. Die paar gram maakt ook het verschil niet.
Met dat verschil dat een Dura Ace 7800 cassette nog geen 90 euro kost, hetzelfde als een Centaur Maar thanks for the input.
@de zwarten ; ombouwen naar 11 speed is inderdaad niet op rede gebaseerd en overkill, maar die shifters zijn zooooo mooooi