Ik heb hiervoor een Scott CR1 Pro gehad, maar wil nu toch een fiets met een wat diepere zit. Ik ga de fiets voornamelijk gebruiken voor fietsen in de bergen/heuvels (cyclo’s) en zo nu en dan eens een criterium. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar een lichte fiets.
Ik zit nu met het volgende punt: koop ik een dure fiets (Supersix Evo), of een wat goedkopere fiets (standaard Supersix of Scott Foil 20) en ga ik hiervan onderdelen vervangen?
Daarnaast komt het feit dat ik over de aanschaf van een vermogensmeter zit na te denken, dit past bij de Supersix Evo niet in het budget en zal dus naar een later moment (volgend jaar) verschoven moeten worden.
Dus kort samengevat:
1. Supersix Evo zwart/groen (adviesprijs 4700 euro):
Gewicht: 6.5 kg
+ Erg licht
+ SRAM Red afmontage
- Duur (geen mogelijkheid aanschaf vermogensmeter)
2. Supersix Ultegra (adviesprijs 2800 euro):
Gewicht: ? (7.8 kg?)
+ Goedkoper
- Gewicht frame ongeveer gelijk aan Scott CR1
- Standaard Ultegra afmontage (investeren in SRAM Red?)
3. Scott Foil 20 (adviesprijs 3000 euro):
Gewicht: 7.4 kg
+ Goedkoper
+ Licht frame
- Standaard Ultegra afmontage (investeren in SRAM Red?)
De Evo is natuurlijk een rasechte klimfiets, van de Foil weet ik dit niet echt. Alhoewel hij wel is afgeleid van de Addict, dus verwacht dat ik me hier wel mee kan uitleven op een klim
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Dus ik zou graag weten wat jullie ervan denken: voor de duurdere fiets gaan en geen mogelijkheid tot aanschaf ‘extra’s’ of een goedkopere fiets kopen en uitrusten met duurdere onderdelen. Ervaringen met/meningen over bovenstaande fietsen zijn natuurlijk ook meer dan welkom!