Hallo,
Wie kan mij helpen met een stukje technische advies. Ik ga de bergen in en ik heb al ervaren dat mijn kleinste blad van mijn FSA Gossamer BB30 compact crankstel niet voldoen. Achter heb ik een (kleine slag) Ultegra derailleur met een 13-25T cassette. Dit alles was de standaard montage op mijn Cube.
Vragen:
1. kan het kleinste blad op het crankstel (nu 34T) vervangen worden door een 30T binnenblad? Zo ja, wie weet of deze online besteld kunnen worden, of moet dit via een speciaalzaak?
2. ik heb nagezocht dat bij een verschil van 20T tussen beide cranktandbladen (50T minus 30T) je een ultegra derailleur met een grote kooi moet monteren (RD6700GS) i.p.v. de over het algemeen standaard deraillen (RD6700SS), is dit correct?
3. hier kan gewoon een cassette op met een grootste tandwiel van 28T, klopt?
Er is vast een expert die dit eerder gedaan heeft of die vanuit zijn professie kan adviseren, ik ben benieuwd!
Hartelijk dank alvast,
Gilles
FSA Gossamer BB30 compact i.c.m. Shimano 28T cassette (10sp)
1. Nee, kleinste wat je kunt monteren is een 34, TA Spécialités maakt evt. nog een 33T maar die past niet op ieder frame
2/3. Op jouw derailleur kun je zonder problemen een 12-28 monteren en in veel gevallen zelfs nog groter
2/3. Op jouw derailleur kun je zonder problemen een 12-28 monteren en in veel gevallen zelfs nog groter