Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

cannondale supersix 6 apex

robin84
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 aug 2011 21:33

robin84 27 feb 2012 18:31

Zag deze fiets in de winkel en ik was er onmiddelijk verkocht aan, door de matzwarte en witte kleuren,
nu had ik nog enkele vraagjes:
Momenteel rij ik op een trek 2.3 uit 2010 (compact 105), is de supersix afgemonteerd met apex een verbetering?
Lees allesinds hele goeie commentaren over de sram, maar over de apex vind ik niet zoveel terug.
Ik ga wel graag in de bergen fietsen, en daarbij is de apex dan wel terug een voordeel heb ik gelezen.
iemand van jullie die hier ervaring meeheeft?
en mijn laatse vraag: is er iemand die een gedacht heeft hoeveel ik nog op de particuliere markt zou kunnen vragen voor men trek?
in belgie zijn de fietshandelaren blijkbaar niet zo happig om een fiets overtenemen.

alvast bedankt

rookie77
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 20 apr 2006 23:09

rookie77 27 feb 2012 19:10

Hoi,

Op mijn wegracer rijd ik met RED en op de crosser met APEX. APEX is totaal zwaarder dan de RED groep, maar het schakelt en rijdt ontzettend soepel. Voorheen heb ik gereden met shimano 105 en Ultegra. Zelf ben ik van mening dat APEX gelijk, zo niet beter is dan Ultegra.
Met het gewicht van de APEX ben je i.i.g. goed op weg mbt gewichtsbeparing en heb je gewoon een kwalitatief hoogstaande groep.

Tis ff wat anders schakelen dan shimano, maar daar wen je zo aan.

Resume.. 105 of APEX. Ik zou zeggen APEX! Vooral op de Cannon!

Gr,
Road: Cannondale Supersix EVO HM Sram Red (2012)
MTB: Cannondale F29

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 feb 2012 19:43

Apex is minimaal vergelijkbaar met 105.

RIjd zelf ook op een SS, geweldig frame. Ik kan nu al niet wachten tot het weer iets beter wordt want dan mag ie weer naar buiten (tot die tijd op de winterfiets).

robin84
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 aug 2011 21:33

robin84 28 feb 2012 16:36

beide alvast bedankt vr de reacties, ze stemmen me beiden zeer positief, nu enkel graag nog een antwoord gehad om men 2de vraag é :)

vlaanv
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 mei 2006 12:01

vlaanv 29 feb 2012 15:35

Met een apex kan je een 32T cassette monteren waarmee je in combinatie met een compact crank elke berg wel op komt. Verder wordt de tweede handsmarkt overspoelt met fietsen, kijk maar eens op MP voor aanbod van o.a. Trek voor een vergelijk wat je kan vragen. Je kan mensen ook laten bieden, er staan ook belgische adverteerders.

Plaats reactie