polar CS100
Hallo all,
Ik ben de gelukkige winnaar van een polar cs100 (prijsvraag fiets magazine). Ik heb deze gemonteerd op mijn fiets en bij installatie had ik al problemen om de snelheidsmeter aan de gang te krijgen. Nu ben ik er 2 keer mee wezen fietsen en 2 keer had ik deze problemen:
- Snelheid valt soms ineens weg en hij gaat naar pauze (het ding op mijn spaken en ontvanger op de voorvork zitten echt bijna tegen elkaar aan dus minder afstand kan ik er niet tussen krijgen, en ook de afstand tussen stuur en voorvork is 40cm wat volgens de omschrijving zou moeten werken.) Ik rijd gewoon op een vlakke weg als hij ineens stopt en zonder dat ik eraan zit gata hij daarna weer gewoon verder... (dus de hoek tussen ontvanger en verzender is het ook niet lijkt me)
- Als bovenstaand gebeurd slaat ook mijn hartslagmeter op hol, die geeft ineens aan dat ik bijna dood ben (hartslag van 233 met alle piepjes die erbij horen) terwijl deze natuurlijk een stuk lager ligt.
Meer mensen met dit soort problemen?Is hij defect? is het kwalitatief een mindere fietscomputer en hoort het er gewoon bij of heeft iemand een tip die me kan helpen zodat hij netjes gaat werken?
Ik ben de gelukkige winnaar van een polar cs100 (prijsvraag fiets magazine). Ik heb deze gemonteerd op mijn fiets en bij installatie had ik al problemen om de snelheidsmeter aan de gang te krijgen. Nu ben ik er 2 keer mee wezen fietsen en 2 keer had ik deze problemen:
- Snelheid valt soms ineens weg en hij gaat naar pauze (het ding op mijn spaken en ontvanger op de voorvork zitten echt bijna tegen elkaar aan dus minder afstand kan ik er niet tussen krijgen, en ook de afstand tussen stuur en voorvork is 40cm wat volgens de omschrijving zou moeten werken.) Ik rijd gewoon op een vlakke weg als hij ineens stopt en zonder dat ik eraan zit gata hij daarna weer gewoon verder... (dus de hoek tussen ontvanger en verzender is het ook niet lijkt me)
- Als bovenstaand gebeurd slaat ook mijn hartslagmeter op hol, die geeft ineens aan dat ik bijna dood ben (hartslag van 233 met alle piepjes die erbij horen) terwijl deze natuurlijk een stuk lager ligt.
Meer mensen met dit soort problemen?Is hij defect? is het kwalitatief een mindere fietscomputer en hoort het er gewoon bij of heeft iemand een tip die me kan helpen zodat hij netjes gaat werken?
-
- Forum-lid
Ik heb die fietscomputer ook op mijn mtb zitten maar heb er nooit problemen, mee hoewel bij mij de snelheid ook wel eens wegvalt, maar meestal niet. Kwalitatief helemaal niets mis mij als je het mij vraagt. Helaas heb ik geen idee hoe je het op kunt lossen...
Staat auto start/stop aan ?
Zo niet kijk 's of het geheugen vol is. Als het geheugeb vol loopt willen er wel eens problemen ontstaan.
Wielomtrek goed ingesteld ?
Andere storingsbronnen in de buurt ?
Maakt de batterij in de cs100 goed contact ?
Harde reset door de batterij eruit te halen ?
Anders gewoon polar helpdesk bellen
Suc6
Zo niet kijk 's of het geheugen vol is. Als het geheugeb vol loopt willen er wel eens problemen ontstaan.
Wielomtrek goed ingesteld ?
Andere storingsbronnen in de buurt ?
Maakt de batterij in de cs100 goed contact ?
Harde reset door de batterij eruit te halen ?
Anders gewoon polar helpdesk bellen
Suc6
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
-
- Forum-lid HC
Wat voor omgeving fiets je? De polar cs serie (tot w.i.n.d.) hebben gewoon last van stoorzenders. Zeker in de buurt van boerderijen zijn die stoorzenders, maar kan mij ook voorstellen dat dat in een stad zo is. Verder niets mis met de cs serie, ik heb vele jaren met plezier gebruik gemaakt van de 200
Helaas vind ik het wel een beetje een kwaliteits issue. Ik heb lang Polar gebruikt , de eerste modellen (15 jaar terug) deden perfect wat je wilde, nagenoeg zonder storing. Mijn laatste polar was een CS200. Deze heb ik snel ingeruild voor een Sigma Rox. Ik had continue last van storingen. Hij zit nu op de atb, als snelheidmeter doet tie redelijk wat tie moet doen, als hartslagmeter gebruik ik hem nauwelijks meer.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Hier nog een cad cs200 gebruiker en idd heb ik ook zo nu en dan dat de teller op pause springt. Voor mij onverklaarbaar en stiekum hoop ik ook dat iemand hier met een oplossing komt...
Het probleem met de hartslagmeter heb ik niet overigens.
Het probleem met de hartslagmeter heb ik niet overigens.
Do not CROSS the road!
- jeroenkuiper
- Forum-lid
manier om op te lossen is er niet. Enige optie is een teller te kopen met een gecodeerd systeem wat niet stoort op externe bronnen.
wat de reden is, ik heb geen idee. Ik heb zelf ook de Cs100 en het is zoals je zegt altijd bij grote boerderijen met grootschalige veehouderij. Misschien hebben die een syteem wat draadloos werkt om de dieren te tellen oid, of dat de dieren een chip hebben die reageert op de machines die van toepassing zijn (melkmachine voor koeien)
wat de reden is, ik heb geen idee. Ik heb zelf ook de Cs100 en het is zoals je zegt altijd bij grote boerderijen met grootschalige veehouderij. Misschien hebben die een syteem wat draadloos werkt om de dieren te tellen oid, of dat de dieren een chip hebben die reageert op de machines die van toepassing zijn (melkmachine voor koeien)