schoenen
Hallo allemaal,
Ik kijk al maanden op dit forum, erg leerzaam.
Ik heb afgelopen zomer een racefiets met toeclips gekocht.
En ben nu aan het kijken voor schoenen, mijn vraag is nu wat voor schoenen kan ik het best kopen ?
Zijn er ook schoenen die op plaatjes en toeclips kunnen?
alvast bedankt voor het meedenken.
Ik kijk al maanden op dit forum, erg leerzaam.
Ik heb afgelopen zomer een racefiets met toeclips gekocht.
En ben nu aan het kijken voor schoenen, mijn vraag is nu wat voor schoenen kan ik het best kopen ?
Zijn er ook schoenen die op plaatjes en toeclips kunnen?
alvast bedankt voor het meedenken.
Er zijn ook schoenen voor toeclips met plaatjes. Zo fietste iedereen vroeger. Persoonlijk vind ik modernere pedalen met bijbehorende schoenen comfortabeler en veiliger.
De plaatjes van schoenen voor toeclips.
Je bedoelt wrschl pedalen met een metalen 'kooitje' en een verbindend leren riempje wat je kunt aantrekken. Inderdaad, dat zijn toeclips.FamDuifs schreef:Misschien heb ik het fout, maar met toeclips bedoelen we toch met bandjes....................
Maar de schoenen fixeer je aan de onderkant op de achterrand van het pedaal. Met dat plaatje op de foto. En de riempjes trek je alleen strak aan bij een sprint of in een forse klim.
Gewone, moderne (klik)pedalen zijn echt handiger.
- Supergrover
- Forum-lid HC
tenzij je ook wel eens met gewone (sport)schoenen wilt gaan fietsen is die combi klikpedaal/schoen inderdaad veel beter, zie commentaren hierboven.FamDuifs schreef:Dus ik moet dan andere pedalen en schoenen kopen ?
ff goed om je heen kijken voor een mooie aanbieding, Rose heeft vaak een mooie prijs voor set pedaal+schoen en als je hun Facebookpage liked krijg je nog € 10 korting (heb geen aandelen Rose hoor)
Bij shimano Spd-sl schoenen zijn er ook regelmatig aanbiedingen te vinden, waarbij je bij aanschaf van schoenen de pedalen er voor 1 euro bij krijgt. De moeite van het zoeken wel waard.
En het is echt prettig fietsen met klik-pedalen. Na enige gewenning
- Supergrover
- Forum-lid HC
hanz1963 schreef:Bij shimano Spd-sl schoenen zijn er ook regelmatig aanbiedingen te vinden, waarbij je bij aanschaf van schoenen de pedalen er voor 1 euro bij krijgt. De moeite van het zoeken wel waard.
klopt, staan soms in "ons" lijfblad