Heren,
Wat zijn redelijk goedkope degelijke schijfremmen voor op de ATB ?
Ik heb na Avid Juicy's maar die zijn niet geheel naar wens. Het is belangrijk dat ze probleemloos werken, niet aanlopen etc. Gewicht is niet zo'n issue als het maar degelijk is !
Goedkope degelijke schijfremmen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Juicy's zijn prima.
Andere goede no nonsense remmen zijn de SLX-en; door servowave-techniek wat extra ruimte bij de schijf. Erg prettig. Ze zien er verder echter niet uit (lomp, vierkant) itt bijvoorbeeld de Elixers of de Formula's.
Andere goede no nonsense remmen zijn de SLX-en; door servowave-techniek wat extra ruimte bij de schijf. Erg prettig. Ze zien er verder echter niet uit (lomp, vierkant) itt bijvoorbeeld de Elixers of de Formula's.
Less is bore
ik had met de juicy's nogal wat problemen met aanlopende remmen. Daar heb ik eigenlijk genoeg van, tijd voor andere remmen.
Vanwege slecht onderhoud (van mijn kant..) zijn de remmen nu aan vervanging toe.
ik ga eens kijken naar die slx'en. De looks maken niet uit ! ik ben een wegrenner die in de winter wat aanmoddert op de mtb.
Vanwege slecht onderhoud (van mijn kant..) zijn de remmen nu aan vervanging toe.
ik ga eens kijken naar die slx'en. De looks maken niet uit ! ik ben een wegrenner die in de winter wat aanmoddert op de mtb.
-
- Forum-lid HC
Maakt ook nogal uit welke juicy's je hebt. De 5 is al heel wat beter dan de 3. Zelf zitten op mijn fiets de 3.5 (zitten tussen de 3 en de 5 in zeggen ze) en ik heb bijna geen problemen. Alleen als het nat is dan hoor ik ze
een instelwieltje voor meer afstand naar de schijf wil ook helpen. maar als de zuigertjes niet soepel lopen dan houdt het op natuurlijk
volgens mij heeft de juicy 7 zo'n wieltje.
mijn eigen 5 serie heeft het > 10.000 km uitgehouden! nieuwe zuigers en klaar was kees weer
volgens mij heeft de juicy 7 zo'n wieltje.
mijn eigen 5 serie heeft het > 10.000 km uitgehouden! nieuwe zuigers en klaar was kees weer
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
slx: moet wel goed zijn toch, wellicht zijn er al gebruikerservaringen........
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- daniel1975
- Forum-lid HC
ReinR schreef:slx: moet wel goed zijn toch, wellicht zijn er al gebruikerservaringen........
Ja, ik. En ze werkten prima, maar het oog wil ook wat . En dan moet je gemiddeld niet bij de lagere groepen van Shimano zijn.*
Dus snel eraf en een setje Elixir CR icm matchmakers erop gezet.
En ze zitten nu op de nieuwe TopFuel van Mevr'75 en die is er verder ook blij mee.
*de nieuwe XTR ziet er wel gelikt uit, ook mooie remmetjes!
Less is bore