Alles over vakanties op én met de fiets

Overnachten voor AGR Tourversie?

ChristiaanW
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 mar 2012 09:14
Locatie: Enschede

ChristiaanW 20 mar 2012 10:23

Over een aantal weken is het al zover, dan mag ik samen met mijn fietsmaatje de AGR Tour versie gaan rijden.
Dit wordt mijn eerste georganiseerde toertocht, dus dat wordt spannend!
Omdat wij vanuit het midden van het land (Veenendaal / Barneveld) moeten komen, twijfelen wij of we nog 's ochtends met de auto richting Valkenburg zullen vertrekken, of dat we een hotel moeten boeken.
Het nadeel van de auto is dat we dan 2 uur in de auto zitten voordat we in Valkenburg zijn.
Het voordeel v/d auto is natuurlijk dat het goedkoper is: de inschrijving kostte al 45,-, en met een hotel e.d. erbij zit je dan al snel op 100,-, en dat voor 1 toertocht.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen, wat aan te raden is in deze situatie.
Want ondertussen raken de opties voor hotels ook snel op. (ja ik weet het, lekker laat geregeld, typisch studentengedrag toch :roll: )

klimman
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 10 apr 2008 20:03

klimman 20 mar 2012 10:44

Ik heb een aantal keren in Aken overnacht als ik een toertocht (AGR, LM) in Limburg rijd. Met name goede ervaringen met het Art Superior Hotel.
http://www.booking.com/searchresults.nl ... xsearch2=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
bianchi_ber
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 apr 2011 11:10
Contact

Gebruikersavatar bianchi_ber 20 mar 2012 10:48

Vorig jaar heb ik de AGR ook al eerste toertocht gefietst. Ik heb toen overnacht in het NH-hotel, beviel me prima. Maar die zal ondertussen al wel vol zitten uiteraard.
Maar eerst 2 uur met de auto (= supervroeg opstaan) heeft in ieder geval niet míjn voorkeur. Dan maar wat knaken extra maar wel "fris" beginnen met fietsen! Bij mooi weer is het natuurlijk ook leuk om 2 nachten te blijven en zondag te gaan kijken hoe de echte jongens het doen! :D
Bianchi Via Nirone C2C Ultegra/105

Jaeger
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:49

Jaeger 20 mar 2012 11:25

Ik heb 3 jaar geleden met wat vrienden op deze camping in een stacaravan gezeten. http://www.schoonbron.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Meteen 2 nachten gebleven. Kan je op zondag ook nog relaxed naar de wedstrijd kijken. Route komt langs de camping.

Je kan ook 1 nacht, goedkoopste versie is dan 75 euro. Geen luxe, wel gezellig, staan veel mensen op de camping die de AGR rijden.
Weet niet of ze nog plek hebben natuurlijk.

tnieuw
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 21 mei 2007 17:04

tnieuw 20 mar 2012 12:40

De Amstel Gold Race daar doe ik niet meer aan mee, mede door het absurde hoge inschrijfgeld. Maar goed dat is ieders zijn/haar keuze.

De keren dat wij wel mee deden reden wel al vroeg weg (Zoetermeer) voor een rit van ruim 2 uur. We parkeerde onze auto in Berg en Terblijt welke vanaf Maastricht (einde A2) makkelijk bereikbaar was dus niet ver weg ergens in een weiland parkeren.

De laatste keer dat wij "wel" meededen hadden we een “goedkoop” huisje gehuurd bij Roompot vakanties. Het voordeel is dat je er dan al vrijdag avond in kan en dat je zaterdag niet eerst een lange autorit hoef te maken. Datzelfde geldt ook na afloop van de AGR. Lekker uitrusten en pas zondag naar huis. Niks geen gestres dus en de familie kan ook mee om je aan te moedigen op de Cauberg.

Veel accommodaties zullen wel vol zitten maar kijk nog maar even bij “roompot.nl” of bij Landal Green.

Bijkomend voordeel is dat je zondag naar de profs kan kijken.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4622
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 20 mar 2012 20:08

Goedkoopste overnachtingsmogelijkheid is de camping. Ik heb reeds 3 keer op camping schoonbron gestaan (zie website een paar reakties hoger) en vond dat ideaal. Klein stukje bij de start en finish vandaan, maar dat moet je met de auto ook. Zeer leuk aan de camping is dat hij bijna aan de voet van de keuteberg ligt.
Maar op de eerste zin terug te komen, gewoon een tent lenen en naar de camping.

brambk
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2005 17:23

brambk 20 mar 2012 21:28

Een andere mogelijkheid tot overnachting is het stayok-hostel in Maastricht. Goede bedden, prima ontbijt. Ik weet niet of ze nog plekken vrij hebben voor die periode.

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 21 mar 2012 10:48

Wellicht heeft hotel in den hoof (Akersteenweg Maastricht) nog plaats? Gemoedelijk kleiner familiehotel.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 889
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 21 mar 2012 14:27

Zet je tent maar bij mij achterom :p.

embee64
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 01 apr 2007 20:25

embee64 22 mar 2012 19:39

Dat is nog niet eens zo´n gek idee ;-) Hier passen met gemak 8 twee-persoons tentjes in de tuin en spaghetti kunnen we ook wel maken. Ruimte voor de fietsen is geen probleem. Bij interesse stuur je even een pb.

ChristiaanW
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 mar 2012 09:14
Locatie: Enschede

ChristiaanW 26 mar 2012 08:53

Bedankt voor alle tips! Omdat ik even lastig contact kreeg met diegene met wie ik ga, heb ik gister pas de opties overlegd. We gaan toch voor een hotel, ga hier tijdens de lunch achteraan bellen want volgens de websites zouden verscheidenen nog plaats hebben.
De camping(Schoonbron) leek mij persoonlijk erg leuk, samen met andere wielrenners, maar de ander gaat toch liever voor comfort. Ook het aanbod om achter in de tuin te bivakkeren is erg aardig! Alleen door ons werk kunnen we pas rond 9 a 10uur 'savonds in Valkenburg aankomen, dus wordt dat allemaal wat onhandig.

puritein1
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jan 2012 21:57
Locatie: Kudelstaart

puritein1 13 apr 2012 10:20

Aan het pakken voor de Amstel, straks op pad en vanmiddag aankomen op de camping Schoonbron....
Heb er zin in!!!!! :D :D
Lekker peddelen jonguhh!!

Plaats reactie