Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ridley Triton

day
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2011 12:06

day 26 mar 2012 14:11

Ik kan goedkoop aan een Ridley Triton komen. Echter twijfel ik aan de maat (heb nog nooit gereden op een race fiets).

Zelf ben ik 1.89m groot en een BBL van 88cm.

Nu lees ik tegenstrijdige verhalen, op verschillende sites. Ik zou een frame grootte nodig hebben tussen de 58,5 en 60cm

De fiets heeft onderstaande maten:

Hart-op-hart. 57cm
De framehoogte wordt gemeten van het hart van de trapas (bracket) tot aan het midden van de zadelpenlug (kruispunt hartlijn zadelpenbuis en hartlijn bovenbuis).

Hart-bovenkant. 61cm
De hoogte wordt hierbij gemeten van hart trapas tot aan de bovenkant van de zadelpenlug

Is deze fiets te klein? welke lengte moet ik nu aanhouden?

ChristiaanW
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 mar 2012 09:14
Locatie: Enschede

ChristiaanW 26 mar 2012 15:17

Toch geen canyon gekocht? http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 92#p691592" onclick="window.open(this.href);return false;
Een ''goedkope'' Ridley Triton hangt erg af van de gebruikte onderdelen, voordat je kan zeggen dat die goedkoop is. (op marktplaats kom je prijzen van 300,- tot 1000,- tegen)
Persoonlijk zou ik aanraden om je op te laten meten door een FM, maar als je deze tweedehands gaat kopen is dat lastiger..
Ikzelf dacht dat ik een 56 nodig zou hebben, en dankzij de opmetingen van de FM heb ik nu een goed afgestelde 52.

Als die tweedehands is kan je natuurlijk ook even een testritje maken om te kijken of die lekker zit.

day
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2011 12:06

day 26 mar 2012 15:34

ChristiaanW schreef:Toch geen canyon gekocht? http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 92#p691592" onclick="window.open(this.href);return false;
Een ''goedkope'' Ridley Triton hangt erg af van de gebruikte onderdelen, voordat je kan zeggen dat die goedkoop is. (op marktplaats kom je prijzen van 300,- tot 1000,- tegen)
Persoonlijk zou ik aanraden om je op te laten meten door een FM, maar als je deze tweedehands gaat kopen is dat lastiger..
Ikzelf dacht dat ik een 56 nodig zou hebben, en dankzij de opmetingen van de FM heb ik nu een goed afgestelde 52.

Als die tweedehands is kan je natuurlijk ook even een testritje maken om te kijken of die lekker zit.
Hoi Christiaan,

Geen Canyon geworden, het risico is me te groot, als het wielrennen niets voor mij is :-) (nog nooit gedaan..)

De Triton fiets is tiagra 9-speed afgemonteerd (18versnellingen), ik kan hem overkopen voor 275 euro.

Ik twijfel zelf of de frame maat goed is, kan ook niets bij Ridley op hun website terugvinden.

day
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2011 12:06

day 26 mar 2012 18:00

Bij Ridley vind ik niet het type Triton, wel een vergelijkbaar model Damocles, Excalibur.

Seat Tube c-t 60.0
effective Top Tube 60.0
Top Tube 58.5
Stack 62.5
Reach 40.5
Head Tube 23.0 <--- is dit dan meer een toerfiets dan een "racer" ?
Head Tube Angle 74.0
Tube Angle 72.5

Plaats reactie