Ik heb een vraag over een bottom bracket van een frame dat ik mogelijk wil aanschaffen. Het gaat om een Specialized Allez, bij de technische gegevens staat dat het BB 'OS integrated, sealed bearings' heeft.
Kan iemand mij vertellen wat voor crank ik hier dan op kan zetten? BB30? BSA?
Bij voorbaat dank
http://www.specialized.com/us/en/bc/SBC ... cname=Road" onclick="window.open(this.href);return false;
Bottom bracket
- daniel1975
- Forum-lid HC
Uit mijn hoofd: alles past met de juiste adapters. Sram en shimano geen probleem, campa is lastiger. Speci heefr weer eens zelf een standaard bedacht, irritant.
Less is bore
De lagers zijn in de Specialized BB standaard in het bracket geperst, geen schroefdraad, maar zoals Daniel zegt met de juiste adapters.... lukt het meestal wel. Geen BSA dus en ook geen BB30.
Specialized heeft natuurlijk vooruit gedacht: ze bieden de passende cranks zelf aan! Kosten, tja dat kun je wel raaien..
Er is een compatibility guide van Specialized in .pdf, maar zie niet hoe ik die mee kan sturen. Inderdaad puzzelen, BBOS lijkt veel op BB30, maar dan anders.
Er is een compatibility guide van Specialized in .pdf, maar zie niet hoe ik die mee kan sturen. Inderdaad puzzelen, BBOS lijkt veel op BB30, maar dan anders.
Laatst gewijzigd door klimmer op 01 apr 2012 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Het is idd helemaal ruk. Ze hebben bij Rings zich helemaal rot gepuzzeld om het passend te maken voor Campa.jesper90 schreef:Leuke jongens, dat Specialized. Dat wordt ouderwets puzzelen
Less is bore
Ik heb de compatitibility guide gevonden! Bedankt voor de tip. Ziet er uit alsof het nog wel kan gaan lukken.klimmer schreef:Specialized heeft natuurlijk vooruit gedacht: ze bieden de passende cranks zelf aan! Kosten, tja dat kun je wel raaien..
Ik ga binnenkort wel even naar een dealer in de buurt en kijken of zij nog wijsheden hebben.
Kan niet zo moeilijk zijn.
Kijk maar eens even bij C-Bear lagers deze heeft ze gewoon op voorraad en dan kun je in een BB30 met verschillende fabrikanten werken wat betreft de groepset.
Grtz; Mtbfool
Kijk maar eens even bij C-Bear lagers deze heeft ze gewoon op voorraad en dan kun je in een BB30 met verschillende fabrikanten werken wat betreft de groepset.
Grtz; Mtbfool
- amclassic-fan
- Forum-lid HC