Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Ultegra shifter los

ownakuota
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 jun 2011 12:52

ownakuota 02 apr 2012 11:18

hoi,
Ik heb een ultegra 6700 shifter en ik merk dat het schakelhendeltje rechts los zit. Het komt daardoor ook onder de rermgreep uit langs rechts en het gehele mechanisme van de schalelaar zit gewoon erg los ivg met een ander dezelfde shifter. Alles werkt echter nog goed momenteel, vrees er alleen voor dat boel vroeg of laat te los gaat komen en meer schade gaat aanrichten.
Iemand een idee hoe ik dit zelf terug kan vastzetten?

mhooghiemstra
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 feb 2012 23:23

mhooghiemstra 03 apr 2012 20:56

Ik begrijp niet helemaal wat er nu precies los zit, maar misschien heb je wat aan de volgende link.

http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 683204.pdf
Slaaf van het smalle zadel

ownakuota
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 jun 2011 12:52

ownakuota 04 apr 2012 07:53

Dank je, dat had ik ook al bekeken. Het is het schakel hendeltje dat heel los zit, het hendeltje onder de rem greep dat dient om terug te schakelen (kleiner tandwiel).
Ik heb de boel losgemaakt van het stuur maar zie niet direct iets waarmee ik het kan vastzetten. Het demonteren van de rem greep zelf misschien kan meer zichtbaar maken maar blijkbaar heb je daar een speciale tool voor nodig... De tech docs van shimano geven mij niet echt aan hoe dat nu bevestigd is, of ik zie niet goed meer, kan ook :-)

Plaats reactie