Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nieuwe wielen: Cosmic SR, Campagnolo Bullets, Most Claw

jackflash
Forum-lid

jackflash 03 apr 2012 20:32

Hallo,
Ik wil op mijn nieuwe pinarello Paris Bob (die ik nog niet heb) passende wielen met hoge (ca 50mm) velgen. Ik heb de volgende sets op het oog:
- Mavic Cosmic SR: de zwarte platte spaken vind ik met name erg mooi, de witte stickers zijn minder
- Campagnolo Bullet Ultra Dark edtition. De rode nippeltjes aan de spaken en de glossy carbon look passen volgens mij wel goed bij de Paris, waar ook wat glossy elementen in zitten. En verder zou het ook bij de Campy chorus groep passen.
- Most Claw: most wielen passen weer mooi bij stuur, zadel en zadelpen (ook van Most). De stickers zijn misschien net wat te schreeuwerig, of toch niet? Weinig reviews van gezien, dus geen idee of ze goed zijn.

http://www.racex-bikes.com/images/produ ... s/45_0.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cbike.com/productimages/whee ... ra-dar.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cardsports.nl/pages/shop/_im ... _front.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Graag jullie mening. Wat past het beste bij de zwarte pinarello? Zijn er serieuze kwaliteitsverschillen tussen de 3 sets?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 apr 2012 21:04

De duurste, de mooiste wat mij betreft. De mavicstickers zitten niet onder de lak, dus die kunnen er eventueel vanaf. Veruit mijn favoriet qua looks. Overigens ook de lichtste wielen van deze 3.
De MOST wielen zijn fraai, maar stickers zitten onder de lak. Daar kom je dus nooit vanaf, zelfs de Warning-stickers zitten eronder :(.Ik heb er 1 seizoen mee gereden, prima wielen.
De Campas; ik vind die rode accenten persoonlijk een misser. Ik heb totaal geen rood in mijn fiets en die nippels vloeken dan IMHO. Wielen zullen des Campas ongetwijfeld goed zijn, daar twijfel ik geen seconde aan.
Less is bore

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 apr 2012 12:30

Die SR's zijn toch nog niet zo bewezen? De SL is idd al jaren een bombproof setje.
Less is bore

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 04 apr 2012 14:38

De SR waren voorheen de SLR met andere stickers, dus toch al een jaar of 5 op de markt. Ik heb ze zelf en nu bestickerd met antraciete cosmic stickers. Bij mij nog geen slagje en nog nooit geserviced. Toevallig net mee in de regen gereden, ik kwam in een bui terecht, maar eigenlijk worden ze alleen bij mooi weer gebruikt. Ik ben zelf niet zo'n fan van Mavic wielen, maar deze zijn uiterst strak.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 04 apr 2012 15:25

Volgens de Campa website zijn de Bullet Ultra 1590g, en de Mavics zijn 1595g.
Met een grote korrel zout te nemen wellicht, en het zal wel om de lichtste (keramische) versie van de Bullets gaan, maar toch.
Ivm duurzaamheid en kwaliteit naven zou ik absoluut voor de campa gaan: cup-cone lagers itt industrielagers bij most (geen idee bij Mavic, maar de bodylager is bij mavic een onderhoudsgevoeliger ding)

De Bullets en Most hebben ook stalen spaken, zou mijn voorkeur genieten ipv de (kwetsbaarder?) carbon spaken.
De Mavics zien er dan wel weer beter uit, beetje Lightweight-achtig :)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

jansen01
Forum-lid

jansen01 04 apr 2012 19:38

chrissiewizzie schreef:SR is inderdaad gewoon een oude SLR. Cup-conus van Campa is inderdaad wel mooier. Toch enige twijfel dus ;-)

De Mavics winnen het wat mij betreft wel qua looks.
+1 mee eens

+ Stickers kunnen er af, weinig problemen met deze wielen bekend en een normaal spaakpatroon.
Addict R1

japie916
Forum-lid

japie916 04 apr 2012 20:45

Ik heb voorheen met de Mavics gereden. prima wielen. Sinds kort rij ik met de Bullets. Wat mij betreft kunnen de Mavics niet aan de Campa's tippen. Het lijkt net of de Bullets sneller reageren met aanzetten. Ook voelen ze strakker aan.

Voor mij op zeker de Bullets.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 apr 2012 21:53

Alleen hebben de lichtere ultras die foeilelijke rode spaaknippels.
Less is bore

chrisgr
Forum-lid

chrisgr 05 apr 2012 10:11

Waarom de mavic SR en niet de SLE in diezelfde prijsklasse?
geen signatuur

jackflash
Forum-lid

jackflash 05 apr 2012 18:21

Allen,

Dank voor jullie reacties. 't wordt zo wel wat duidelijker allemaal. Ik hoor bijna niemand over de Most wielset (waarschijnlijk wat minder populair?). De keuze tussen de campa's en de mavics wordt een lastige! Ik vind de looks zeker zo belangrijk als de functionaliteit. Wat ik mooi vind aan de mavics is de carbon structuur (die is toch in mat zwart?) en de dikkere platte spaken. Bij de campa's heb ik het idee dat ze iets degelijker zijn (zelf geen ervaring mee). De velgen zijn bij de bullets toch wat meer glanzend? mmmmh, 't wordt er niet gemakkelijker op....

jansen01
Forum-lid

jansen01 05 apr 2012 18:26

jackflash schreef:Allen,

Dank voor jullie reacties. 't wordt zo wel wat duidelijker allemaal. Ik hoor bijna niemand over de Most wielset (waarschijnlijk wat minder populair?). De keuze tussen de campa's en de mavics wordt een lastige! Ik vind de looks zeker zo belangrijk als de functionaliteit. Wat ik mooi vind aan de mavics is de carbon structuur (die is toch in mat zwart?) en de dikkere platte spaken. Bij de campa's heb ik het idee dat ze iets degelijker zijn (zelf geen ervaring mee). De velgen zijn bij de bullets toch wat meer glanzend? mmmmh, 't wordt er niet gemakkelijker op....
Most is iets van het huismerk van Pina (als ik me niet vergis?) dus beperkte doelgroep. De stickers onder de lak brengen ook weinig positieve impuls aan de verkoopaantallen. Neem nou die Mavic's!!!
Addict R1

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 apr 2012 20:32

Ik heb vanmiddag zowel de Bullet Ultra als de 2011 Mavic SLR (in 2012 dus SR genoemd) gezien; by far zijn de mavics mooier!
Andromeda noemde ze al zwaar overschat-overpriced en dat ben ik nu ook roerend met hem eens. Dat had Campa beter gekund IMHO.
Less is bore

Plaats reactie