Groet de ATB er .
-
- Forum-lid
Als ik aan het fietsen ben ( ATB ) groet ik de mede fietsers , maar altijd wordt er nooit terug gegroet , dit is bij de motor rijders wel anders die steken elkaar de hand op , ook ken je elkaar niet . Dit is het mooie van die hobby , daar ik zelf ook motor rijdt , Suzuki DR 650 rse off road. Als wij nu als fietsers ( ATB ) met de linkerhand , handen aan het stuur 2 vingers ( in de V vorm ) omhoog steken , dan weet je , dit is ook een ATB liefhebber . Ik hoop dat ik ergens in het oosten fiets dat er een liefhebber 2 vingers opsteekt in de V vorm , en respect voor elkaar hebben .
rsmit
Dit is de maand dat we stoppen met groeten. Pas half oktober groeten we weer. Ik heb het dan over racefiets, maar bij ATB zal het allicht hetzelfde werken zeker?
Hier nog een 15 pagina tellend topic over dit vraagstuk...
Hier nog een 15 pagina tellend topic over dit vraagstuk...
ik groet eigenlijk altijd ... (was altijd ..) als ik op de mtb rij, wordt er bijna altijd terug gegroet. Maar als ik op mijn racefiets weg ben, wordt er door wielrenners bijna nooit terug gegroet....
ik kijk meestal op wat voor een fiets iemand rijdt en dan vind ik groeten ook wel zo beleefd omdat er anders waarschijnlijk gedacht wordt waar ik naar zit te kijken
ik kijk meestal op wat voor een fiets iemand rijdt en dan vind ik groeten ook wel zo beleefd omdat er anders waarschijnlijk gedacht wordt waar ik naar zit te kijken
Zelf rij ik zowel op een mtb als op een racefiets en maak er een sport van zoveel mogelijk te groeten.
Over het algemeen groeten racers bar weinig - jammer.
Mtb'ers groeten vrijwel nooit terug als ik hen vanaf de racefiets groet - ook jammer. (andersom groeten racers ook niet naar me op een mtb)
Mtb'ers onder elkaar gaat nog het beste...
Vrouwen groeten nog het minst. Bang dat ik ze bespring of zo.
Over het geheel gezien zou het leuk zijn als we elkaar niet met een strak hoofd voorbij raasden.
Over het algemeen groeten racers bar weinig - jammer.
Mtb'ers groeten vrijwel nooit terug als ik hen vanaf de racefiets groet - ook jammer. (andersom groeten racers ook niet naar me op een mtb)
Mtb'ers onder elkaar gaat nog het beste...
Vrouwen groeten nog het minst. Bang dat ik ze bespring of zo.
Over het geheel gezien zou het leuk zijn als we elkaar niet met een strak hoofd voorbij raasden.
Trappe doe je met je benen.
Wat een onzin om niet te groeten... Overigens groet ik zelf ook wanneer ik dat wil. Als iemand je niet aankijkt doe ik ook niets. Fysiek groet ik nooit, maar altijd verbaal. Of dat nu een wielrenner, mountiainbiker of wandelaar... Iedereen moet gewoon voor zichzelf weten hoe sociaal of hij is... Vind het onzin om te groeten met de reden dat hij hetzelfde als jij doet... Wielrenners groeten inderdaad nog het minst wanneer ik op de racer zit. Wandelaars groeten het vaakst, maar zijn ook weer het vaakst geirriteerd wanneer je hen passeert op de mountainbike...
Gister weer eens wezen biken in Duitsland. Verbaast me dan toch weer dat het overgrote deel (Duitse) wandelaars zo enthousiast zijn en je vriendelijk groeten en aanmoedigen (bij stijle klimmetjes). Toch kom je ook veel wandelaars tegen die geirriteerd zijn wanneer ze mountainbikers tegenkomen (en dan is dat niet bij afdalingen ofzo).
Gister weer eens wezen biken in Duitsland. Verbaast me dan toch weer dat het overgrote deel (Duitse) wandelaars zo enthousiast zijn en je vriendelijk groeten en aanmoedigen (bij stijle klimmetjes). Toch kom je ook veel wandelaars tegen die geirriteerd zijn wanneer ze mountainbikers tegenkomen (en dan is dat niet bij afdalingen ofzo).
Ik heb 22 jaar motor gereden en heb mij altijd als woonwerk verkeer rijder + hobby rijder (klassiekers) zitten ergeren aan dat groeten.devijfsmitjes schreef:Als ik aan het fietsen ben ( ATB ) groet ik de mede fietsers , maar altijd wordt er nooit terug gegroet , dit is bij de motor rijders wel anders die steken elkaar de hand op , ook ken je elkaar niet . Dit is het mooie van die hobby , daar ik zelf ook motor rijdt , Suzuki DR 650 rse off road. Als wij nu als fietsers ( ATB ) met de linkerhand , handen aan het stuur 2 vingers ( in de V vorm ) omhoog steken , dan weet je , dit is ook een ATB liefhebber . Ik hoop dat ik ergens in het oosten fiets dat er een liefhebber 2 vingers opsteekt in de V vorm , en respect voor elkaar hebben .
levensgevaarlijk , nutteloos en vooral tegenwoordig met de 300 km / uur racebolides belachelijk gevaarlijk.(kleine beweging van je rechterpols en je medepassagier gaat op lucht excursie.)
Handjes op het stuur stupid!
MAAR bij het mountainbike altijd als ik wandelaars / tegenliggers in het bos tegenkom : snelheid omlaag (bij wandelaars stapvoets) en netjes groeten. Hierbijj gaat het acceptatie niveau bij de wandelaar vaak weer wat omhoog..
-
- Forum-lid
Zo agressief reageren die 300km/hr racebolides niet. Ook op een supersportmotor kun je rustig de collega motorrijders groeten. Het zijn geen motoren met een aan/uiteffect, ze zijn verrassend goed controleerbaar.
Maar on topic: ik groet altijd de collega mtb-ers die ik tegenkom. Valt me op dat dit bij de wielrenners echt een stuk minder is.
Maar on topic: ik groet altijd de collega mtb-ers die ik tegenkom. Valt me op dat dit bij de wielrenners echt een stuk minder is.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline